Investigation of the relationship between upstream and on-ramp flows at downstream capacity level on Istanbul freeway merges
dc.authorid | 0000-0003-4592-7048 | |
dc.authorid | 0000-0003-0844-2746 | |
dc.contributor.author | Aksoy, Göker | en_US |
dc.contributor.author | Öğüt, Kemal Selçuk | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-11-23T22:19:36Z | |
dc.date.available | 2021-11-23T22:19:36Z | |
dc.date.issued | 2021-03-04 | |
dc.department | Işık Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.department | Işık University, Faculty of Engineering, Department of Civil Engineering | en_US |
dc.description.abstract | Traffic congestion usually occurs at freeway merges due to the inequality of lane numbers at upstream and downstream. The freeway entry, defined as on-ramp, is the main cause of this irregularity and in order to clarify its effect, three freeway merges are investigated in this study with macroscopic flow parameters where a variety of geometric properties are present. In each merge, when the capacity flow is achieved at downstream, the on-ramp and upstream flows are determined and the relationship between upstream flow rate and ‘on-ramp ratio’, which is calculated by dividing the on ramp flow rate to the sum of on-ramp and upstream flow rates, is investigated. An inverse relationship is determined between total upstream flows (upstream flow plus on-ramp flow) with respect to on-ramp ratio. As a result, the merge with one lane drop and three-lanes at downstream seems to be least influenced type while the merge with two lanes drop and four lanes at downstream is the highest. For the former, 1% increase in on-ramp ratio causes a reduction of 20 pcu/h/lane on sum of total upstream flows while for the latter 26 pcu/h/lane. It is seen that the term on ramp ratio, can be quite useful variable for establishing capacities of freeway merges with the help of upstream and on-ramp traffic demands. | en_US |
dc.description.abstract | Otoyollarda yaşanan trafik sıkışıklıkları genellikle katılım bölgelerinde akım yukarı ve akım aşağı yöndeki şerit sayılarının eşitsizliğinden kaynaklanmaktadır. Bu çalışmada, şerit sayıları açısından değişiklik gösteren üç farklı katılım bölgesinde tıkanıklığa neden olan akım değerleri makroskopik akım değişkenleri kullanılarak incelenmiştir. Her katılımda, akım aşağı yön kapasiteye ulaştığında, anayol üzerindeki akım aşağı ve akım yukarı yöndeki hacimler ile katılım hacimleri belirlenmiştir. Bu an için belirlenen katılım hacmi, katılan hacmi ve akım yukarı yöndeki hacmin toplamına bölünerek “katılım oranı” terimi hesaplanmıştır. Toplam akım yukarı hacim (akım yukarı hacim ve katılım hacmi toplamı) ile katılım oranı arasında ters orantılı bir etkileşim bulunmuştur. Sonuç olarak, bu etkileşimin akım aşağı yönde üç şeridi bulunan ve bir şerit azalmasının görüldüğü otoyol katılım bölgesi birleşiminde en az olduğu, akım aşağı yönde dört şeridi bulunan ve iki şerit azalan otoyol katılım bölgesinde ise en fazla olduğu belirlenmiştir. Katılım oranında %1’lik artış, sözü edilen ilk katılım bölgesinde toplam akım yukarı hacmini 20 bo/sa/şrt azaltırken, ikinci katılım bölgesinde 26 bo/sa/şrt azalmaya neden olmaktadır. Katılım oranı teriminin, otoyol katılım bölgelerinde kapasitelerinin belirlenmesinde ve kapasite akımını oluşturan katılım hacmi ile akım yukarı hacminin ilişkilendirilmesinde yararlı bir araç olabileceği görülmektedir. | en_US |
dc.description.version | Publisher's Version | en_US |
dc.identifier.citation | Aksoy, G. & Öğüt, K. S. (2021). Investigation of the relationship between upstream and on-ramp flows at downstream capacity level on Istanbul freeway merges. Mugla Journal of Science and Technology, 7(1), 73-82. doi:10.22531/muglajsci.855671 | en_US |
dc.identifier.endpage | 82 | |
dc.identifier.issn | 2149-3596 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 73 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11729/3299 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.22531/muglajsci.855671 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/453606 | |
dc.identifier.volume | 7 | |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | en_US |
dc.institutionauthor | Aksoy, Göker | en_US |
dc.institutionauthorid | 0000-0003-4592-7048 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.peerreviewed | Yes | en_US |
dc.publicationstatus | Published | en_US |
dc.publisher | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.journal | Mugla Journal of Science and Technology | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Downstream capacity | en_US |
dc.subject | Freeway merge | en_US |
dc.subject | On-ramp flow | en_US |
dc.subject | Upstream flow | en_US |
dc.subject | Akım aşağı kapasite | en_US |
dc.subject | Akım yukarı hacim | en_US |
dc.subject | Katılım akımı | en_US |
dc.subject | Otoyol katılımı | en_US |
dc.title | Investigation of the relationship between upstream and on-ramp flows at downstream capacity level on Istanbul freeway merges | en_US |
dc.title.alternative | İstanbul otoyol katılımlarında akım aşağı kapasite seviyesindeyken akım yukarı ve katılım akımlarıyla tıkanıklığın incelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |