A comparison of Auto Train Brain neurofeedback rewarding interfaces in terms of efficacy

dc.authorid0000-0001-8382-8417
dc.contributor.authorEroğlu, Güneten_US
dc.date.accessioned2023-01-24T00:06:50Z
dc.date.available2023-01-24T00:06:50Z
dc.date.issued2023-01-01
dc.departmentIşık Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Engineering and Natural Sciences, Department of Computer Engineeringen_US
dc.description.abstractBackground/aim: Auto Train Brain is a mobile app that was specifically developed for dyslexic children to increase their reading speed and reading comprehension. In the original mobile app, only one unique neurofeedback user interface provided visually and audibly rewarding feedback to the subject with a red-green colored arrow on the screen. Later, new modules are added to the app with the end-users requests. These are the “youtube” video-based interface and “Spotify” auditory-based interface. In this research, we have compared the efficacy of the neurofeedback rewarding interfaces. Materials and methods: The experiment group consists of 20 dyslexic children aged 7-to 10 (15 males, 5 females) who were randomly assigned to one rewarding interface and used it at home for more than six months. Results: The result indicates that though the “youtube” interface is liked most by the participants, the arrow-based simple neurofeedback interface reduces theta brain waves more than other rewarding schemes. On the other hand, “youtube” and “Spotify” based interfaces increase Beta band powers more than the arrow interfaces in the cortex. The ”Spotify” user interface improves the fast brain waves more on the temporal lobes (T7 and T8) as the feedback given was only auditory. Conclusion: The results indicate that the relevant neurofeedback rewarding interface should be chosen based on the dyslexic child’s specific condition.en_US
dc.description.abstractArka plan/amaç: Auto Train Brain, disleksili çocukların okuma hızını ve anlama düzeyini artırmak için özel olarak geliştirilmiş bir mobil uygulamadır. Orijinal mobil uygulamada, yalnızca bir benzersiz nörogeribildirim kullanıcı arayüzü, ekranın kırmızı-yeşil renkli bir oku ile konuya görsel ve işitsel olarak ödüllendirici geri bildirimi sağlıyordu. Daha sonra, kullanıcı talepleriyle uygulamaya yeni modüller eklendi. Bunlar “youtube” video tabanlı arayüz ve “Spotify” işitsel tabanlı arayüzdür. Bu araştırmada, nörogeribildirim ödüllendirme arayüzlerinin etkinliğini karşılaştırdık. Malzemeler ve yöntemler: Deney grubu, 6 ay ve üzeri süreyle evde bir ödüllendirme arayüzü kullanan ve 7 ila 10 yaş arasında (15 erkek, 5 kadın) disleksili çocuktan oluşmaktadır. Sonuçlar: Sonuçlar, “youtube” arayüzünün katılımcılar tarafından en çok beğenilmesine rağmen, ok şeklindeki basit nörogeribildirim arayüzüne göre daha az theta beyin dalgaları azalttığını göstermektedir. Diğer yandan, “youtube” ve “Spotify” tabanlı arayüzler, kortekste ok arayüzlerinden daha fazla beta bant güçlerini artırmaktadır. “Spotify” kullanıcı arayüzü, sadece işitsel olarak verilen geri bildirim nedeniyle temporal loblarda (T7 ve T8) hızlı beyin dalgalarını daha da iyileştirir. Çalışmanın özeti: Sonuçlar, disleksili çocuğun özel durumuna göre ilgili nörogeribildirim ödüllendirme arayüzünün seçilmesi gerektiğini göstermektedir.en_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.identifier.citationEroğlu, G. (2023). A comparison of Auto Train Brain neurofeedback rewarding interfaces in terms of efficacy. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(1), 24-33. doi:10.31067/acusaglik.1136359en_US
dc.identifier.endpage33
dc.identifier.issn1309-470X
dc.identifier.issn1309-5994
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage24
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5280
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.31067/acusaglik.1136359
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1148499
dc.identifier.volume14
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.institutionauthorEroğlu, Güneten_US
dc.institutionauthorid0000-0001-8382-8417
dc.language.isoenen_US
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.publisherAcıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofAcıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNeurofeedbacken_US
dc.subjectMultimodalityen_US
dc.subjectQEEGen_US
dc.subjectAuto Train Brainen_US
dc.subjectNörogeribildirimen_US
dc.subjectÇoklu duyusalen_US
dc.titleA comparison of Auto Train Brain neurofeedback rewarding interfaces in terms of efficacyen_US
dc.title.alternativeAuto Train Brain nörogeribildirim ödüllendirme arayüzlerinin etkinlik açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
A_comparison_of_Auto_Train_Brain_neurofeedback_rewarding_interfaces_in_terms_of_efficacy.pdf
Boyut:
485.24 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Publisher's Version
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.44 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: