Ara
Toplam kayıt 95, listelenen: 1-10
An exploratory research among fashion business leaders and neuromarketing company executives on the perception of applied neuromarketing
(PressAcademia, 2020-06-30)
Purpose- In the last two decades neuromarketing is considered to be an evolutionary concept within marketing that makes use of neuroscientific tools in order to measure human related factors such as attributes, emotions, ...
Uygulanabilir nöropazarlamanın moda endüstrisi ve nöropazarlama liderleri üzerindeki algısı üzerine keşfedici bir araştırma
(PressAcademia, 2020-07-30)
Amaç- Son yirmi yılda ortaya çıkan nöropazarlama, tüketicinin karar vermesini etkileyen nitelikler, duygular, hafıza ve algılar gibi insanla ilgili faktörleri ölçmek için nöro bilimsel araçlardan yararlanan evrimsel bir ...
Katılım bankacılığında danışma komiteleri: faizsiz bankacılık ilke ve standartlarına uyuma ilişkin tebliğ (tebliğ) üzerine bir inceleme
(Mehmet APAN, 2019-10-16)
Türkiye’de katılım bankacılığı 2019 Ağustos ayı itibarıyla %5,9 sektör payına sahip bulunmaktadır. Katılım bankacılığının finansal piyasalar içinde düşük olan sektör payının artırılmasına yönelik faaliyetler sürdürülmektedir. ...
Azerbeycan ve Türkiye'de siyasi değişim ve modernleşme bağlamında siyasi karikatür
(Tübitak, 2008-01-15)
Bu araştırma, siyasi karikatürlerin çözümlenmesi yoluyla Azerbaycan ve Türkiye'deki siyasi değişim ve modernleşme süreçlerini incelemektedir. Modernleşme ve ulus kurma sürecinde siyasi karikatürlerin yansıttığı konular, ...
Research characteristics and agenda of technology management discipline in Turkey
(IEEE, 2008)
Despite the growing importance of "Technology Management" (TM) field in advanced countries since 1990s, it is rather new for developing countries such as Turkey. Considering the diversity of needs and concerns in different ...
Plaka tanıma sistemi için farklı bir yaklaşım
(IEEE, 2009-06-26)
Bu bildiride, bilgisayarlı görü ve örüntü tanıma
alanlarında çok popüler olan plaka tanıma sistemi için farklı bir yakla¸sım sunuyoruz. Plaka tanıma sistemi genellikle üç ana bölüme ayrılır: plakanın yerinin saptanması, ...
Gender and household education expenditure in Turkey
(Eurasian Business & Economics Soc., 2013)
This paper investigates how the share of education expenditure in the household budget varies across Turkish households with different gender-age composition of children. Using household level data from Household Budget ...
The family in Turkey: The battleground of the modern and the traditional
(Routledge, 2011)
[No abstract available]
On the Europeanization of minority rights protection
(Routledge, 2016)
This chapter discusses the rational-choice and sociological institutionalism to shed light on the impact of Europeanization on minority rights in Turkey. It aims to explain the significant bifurcations that emerged in the ...
CSR and social marketing as enablers of recovery after the global recession: the Turkish banking industry
(IGI Global, 2016-12-21)
Corporate Social Responsibility (CSR) is a relatively new concept in Turkey. Leading companies including banks stress socially responsible activities in their marketing communications. The recent economic crisis put banks ...