Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKesten, Ali Sercanen_US
dc.contributor.authorYıldıran, Çağlar Latifen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-07-22T10:29:21Z
dc.date.available2020-07-22T10:29:21Z
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.citationYıldıran, Ç. L. (2020). Evaluation of acceleration characteristics on operational eco - driving. İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2357
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 53-58)en_US
dc.descriptionix, 53 leavesen_US
dc.description.abstractGreenhouse gasses is a main thread for global warming and there are several strategies that reducing GHG gasses especially in developing countries as using alternative fuel types, dealing with the congestion, maintaining the steady traffic flow, dealing with the maintenances of vehicle, managing desired speed and the acceleration rates and so on. Eco-Driving is indicating any implementations which enables driving more economic and ecologic style. One of the main concepts of eco-driving is configuring driving behaviour to reduce consumption and emissions. In this thesis, impact of driver's behaviour tried to be investigated by using an instantaneous emission modelling to obtain minimum acceleration deceleration rate in generically created urban network.en_US
dc.description.abstractSera gazları küresel ısınmanın ana tehdididir ve özellikle gelişmekte olan ülkelerde alternatif yakıt türlerini kullanmak, trafik sıkışıklığını önlemek, trafiğin akıcı bir şekilde devam etmesini sağlamak, araç bakımlarını yönetmek, istenilen hızı çıkmayı yönetmek ve bu hızda devam etmek gibi çeşitli stratejiler ile bu sera gazlarının ulaştırma sektöründe düşürülmesi amaçlanmaktadır. Eko-Sürüş, daha ekonomik ve ekolojik sürüşü mümkün kılan uygulamaların bir bütünüdür. Eko-sürüşün operasyonel olarak temel kavramlarından birisi de sürücü davranışlarının yakıt tüketimi ve emisyonu azaltıcı şekilde düzenlemektir. Bu tezde, kentsel ağdaki bir sürüş parkurunu taklit edici bir parkur dizayn edilerek ve emisyon modeli kullanılarak minimum düzeyde yakıt tüketimi ve emisyon elde edebilmek için burada hızlanma eğrilerinin etkileri değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.tableofcontentsEnvironmental Impacts of Highway Transportationen_US
dc.description.tableofcontentsGHG Mitigation Strategies in Transportationen_US
dc.description.tableofcontentsEco - Drivingen_US
dc.description.tableofcontentsMethodologyen_US
dc.description.tableofcontentsEmission Modelen_US
dc.description.tableofcontentsDriving Cyclesen_US
dc.description.tableofcontentsDerivation of Customized Driving Cycleen_US
dc.description.tableofcontentsField Measurementsen_US
dc.description.tableofcontentsExperimental Designen_US
dc.description.tableofcontentsImplementation of Emission Modelingen_US
dc.description.tableofcontentsDesigning and Calculation of Cumulative Emission Outputen_US
dc.description.tableofcontentsImplementation of Driving Cyclesen_US
dc.description.tableofcontentsSimulations with Different Acceleration Trajectoriesen_US
dc.description.tableofcontentsObtaining Total Emission outputsen_US
dc.description.tableofcontentsSample Emission Calculationen_US
dc.description.tableofcontentsAnalysis and Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsAnalysis of Driving Cyclesen_US
dc.description.tableofcontentsEvaluation of Acceleration Trajectoriesen_US
dc.description.tableofcontentsAnalysis of Linear Acceleration Curvesen_US
dc.description.tableofcontentsAnalysis of Acceleration Trajectoriesen_US
dc.description.tableofcontentsConclusion and Discussionen_US
dc.description.tableofcontentsReview of Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsDiscussionsen_US
dc.description.tableofcontentsFurther Studiesen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEco - Drivingen_US
dc.subjectAcceleration trajectoriesen_US
dc.subjectDriving behavioren_US
dc.subjectEko - Sürüşen_US
dc.subjectHızlanma eğrilerien_US
dc.subjectSürücü davranışlarıen_US
dc.subject.lccTE7 .Y55 2020
dc.subject.lcshTraffic engineeringen_US
dc.subject.lcshGlobal warmingen_US
dc.titleEvaluation of acceleration characteristics on operational eco - drivingen_US
dc.title.alternativeİvmelenme karakteristiklerinin operasyonel eko - sürüş üzerine değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5184-6909
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldıran, Çağlar Latifen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess