Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürkan, İpeken_US
dc.date.accessioned2021-11-22T22:21:15Z
dc.date.available2021-11-22T22:21:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationGürkan, İ. (2021). Laura Mulvey, afterimages: on cinema, women and changing times. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 12(1), 165-175.en_US
dc.identifier.issn1309-5838
dc.identifier.issn2636-784X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3295
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRMk16RTFOUT09
dc.description.abstractMulvey’in düşünce hayatı esasında hep aynı veya benzer problemlerin temelinde ilerleyerek farklı açılardan o düşünceyi geliştirmeye ve anlamaya dayanıyor. Bu anlamda Mulvey, düşüncesini sürekli yeniliyor, sorguluyor ve bu sorgulamaya metinlerinin içerisinde büyük bir dürüstlükle yer veriyor. Afterimages’da Mulvey’in metinleri arasında diyalojik bağ metinlerle zihinsel bir ilişki kurmaya izin veriyor ve geçmişle güncel olan arasındaki gerilimin izini taşıyor. Mulvey’in güncelliği; kendi düşüncesi üzerine yönelen metinleri arasında kurulan bu açık diyalojik bağa ve bu bağın yansıtıcı özelliğine dayanıyor. Her bir metin öncekilerden izler taşıyor; aynı filmlere aynı düşüncelere geri dönüyor ama tekrara düşmeden, farklı açılardan yeniden sorgulayarak. Mulvey’in bu kitapta “geç üslup” meselesine eğilmesi satır arasına saklanmış en az iki anlamı öne çıkarıyor: birincisi kendi düşüncelerindeki değişimi gösteriyor, “kendi geç eserinde” aynı filmlere yönelerek, bir anlamda kendi geç üslubunu bu filmler yoluyla yaratıyor; ikincisi geç üslubun -dolaylı olarak ölüm fikrinin- sanat eserine yansıması düşüncesi öznellik ve yorum tartışmasını içeriyor. Bu tartışma da içten içe film çalışmalarında temsil politikalarına, anlamı göstergelerde arayan “yoruma” karşı bir eleştiriyi barındırıyor. Mulvey’in bu “geç eseri” hem geçmişe bakmanın belleğe başvurmanın ağırlığını ve biraz da melankolisini taşıyor, hem de güncelin popülist eleştirisinin “sinemanın ölümünü” ilan eden tüm serzenişlerin olumsuzluğuna hapsolmadan aksine bu dönüşümü kucaklayan, bitimsiz tartışmaların retorik örtüsünü kaldıran bir olumlamayla ilerliyor.en_US
dc.description.abstractMulvey’s thought is based on developing and understanding an idea from diferent angles by always proceeding on the basis of the same or similar problems. Mulvey constantly renews and questions her thought and embraces this approach in her texts. In Afterimages, the dialogic relation between Mulvey’s texts makes possible a mental relationship with the texts and carries traces of the tension between the past and present. Mulvey’s relevance today lies in the refective nature of this open dialogic relation between her texts and her thought. Each text carries traces of the previous ones; she returns to the same flms with the same thoughts, but without falling into repetition—instead questioning them anew from diferent angles. Mulvey focuses on the “late style” issue in this book and highlights at least two meanings hidden between the lines: frst, the change in her own thought, her return to the same flms in her “late work” and, in a sense, her creation of her own late style through these flms; second, the subjectivity and interpretation of this late style’s refection—and, indirectly, the idea of death—in art. Her discussion of this second point contains an implicit criticism of representation policies in flm studies and of the search for meaning in “interpretation.” This “late work” of Mulvey’s carries the burden of looking back upon memory, and a bit of melancholy as well; it afrms this transformation and removes the rhetorical veil of endless discussions without becoming trapped in the negativity of today’s populist declaration of the “death of cinema.”en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSemire Ruken Öztürken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFeminist film teorien_US
dc.subjectGeç üslupen_US
dc.subjectHareketli imajen_US
dc.subjectKadın sinemasıen_US
dc.subjectLaura Mulveyen_US
dc.subjectFeminist flm theoryen_US
dc.subjectLate styleen_US
dc.subjectMoving imageen_US
dc.subjectWomen’s cinemaen_US
dc.titleLaura Mulvey, afterimages: on cinema, women and changing timesen_US
dc.title.alternativeReview of Laura Mulvay, afterimages: on cinema, women and changing timesen_US
dc.typebookParten_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalsinecine: Sinema Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema ve Televizyon Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Fine Arts, Department of Cinema and Televisionen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9436-5734
dc.identifier.volume12
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage165
dc.identifier.endpage175
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US
dc.contributor.institutionauthorGürkan, İpeken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/closedAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/closedAccess