Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzker, Serpilen_US
dc.contributor.authorYalgın, Besteen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-12-17T17:27:41Z
dc.date.available2021-12-17T17:27:41Z
dc.date.issued2021-06-16
dc.identifier.citationYalgın, B. (2021). Sosyal medya kullanımının mekân tasarımına etkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3359
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 87-104)en_US
dc.descriptionx, 109 leavesen_US
dc.description.abstractTüketim kültürünün temelini oluşturan kavramlardan biri iletişimdir. Bireylerin özgürce iletişime geçebildiği sosyal medya uygulamalarının gelişimiyle birlikte, mekân tasarım algısında psikolojik, fizyolojik, ekonomik ve sosyal-kültürel değişiklikler gözlemlenmiştir. Uygulamalarda yer bulmuş popüler mekânları ziyaret etme isteği duyan bireyler, paylaşılan görsellerin ve yorumların etkisinde kalmaya başlamıştır. Algıyı yönlendiren ziyaretçi değerlendirmeleri, mekân tasarımında dönüşümlere sebep olmuştur. Böylelikle, gösteri toplumu için yaşayan bireylerin sosyal medya uygulamalarında içerik üretebilmesine elverişli olan mekân atmosferleri yaratılmaya başlanmıştır. Bu bağlamda araştırmada; sosyal medya uygulamalarının bireyler üzerindeki yönlendirici etkisi belirlenerek, mekân tasarımına olan yansımalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Veri toplama yönteminde ise, anket tekniği uygulanmıştır. Katılımcıların mekân tasarımı bağlamında değerlendirmeleri toplanarak, istatistiksel analiz teknikleriyle yorumlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Örneklem grubunu; sosyal medya kullanıcısı olan 279’u kadın, 179’u ise erkek olmak üzere toplam 458 birey oluşturmuştur. Sonuç olarak sosyal medya uygulamalarının mekân tasarımı üzerindeki rolü, yeme–içme, turizm, mağaza mekânları kapsamında incelenmiş ve mevcut etkinin var olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractCommunication is one of the concepts forming the consumption culture. Psychological, physiological, economic, and social-cultural shifts in the perception of spatial design is observed with the development of social media apps allowing users to contact freely. Individuals who desire to visit popular locations featured in the apps have begun to be influenced by the shared photos and comments. Visitor reviews shaping the perception have caused changes in spatial design. As a result, spatial atmospheres ideal for individuals living in the spectacle society have begun to be created in order to develop content on social media apps. In this context, the aim of the study is to identify the guiding influence of social media apps on individuals and to examine its reflections on spatial design. As for the data collection method, questionnaire technique is applied. Participants' reviews in the context of spatial design are obtained and interpreted using the statistical analytic technique. The participants of the study are selected by the simple random sampling. The sampling group consists of 458 social media users, 279 of whom are women and 179 of whom are men. As a result of the study, the role of social media apps in spatial design was addressed in the contexts of food & beverages, tourism, and stores, and it has been concluded that the present influence exists.en_US
dc.description.tableofcontentsDİJİTAL PLATFORMLAR, SOSYAL MEDYA ve TÜKETİM KÜLTÜRÜen_US
dc.description.tableofcontentsİnternet Kavramı ve Gelişim Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Kavramı ve Gelişim Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsTüketim Kültürü ve Bağımlılıken_US
dc.description.tableofcontentsSOSYAL MEDYA – MEKÂN ETKİLEŞİMİen_US
dc.description.tableofcontentsMekân Kavramı ve Gelişim Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya ve Mekân Etkileşimien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Reklamlarının Mekân Tercihine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Kullanıcılarının Mekân Tercihine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Uygulamalarının Mekân Tercihine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsSOSYAL MEDYA KULLANIMININ MEKÂN TASARIMINA ETKİSİen_US
dc.description.tableofcontentsMekân ve Tasarım Etkileşimien_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımında Fiziksel Unsurlaren_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımında Algısal Unsurlaren_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımına Dair Disiplinler Arası Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medyada Mekân Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsYeme-İçme Mekânlarının Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsTurizm Mekânlarının Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsMağaza (Alışveriş) Mekânlarının Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Kullanımının Mekân Tasarımına Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Kullanımı ile Dönüşen Mekân Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsCovid-19 Dönemi ile Dönüşen Mekân Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsBölüm Değerlendirmesien_US
dc.description.tableofcontentsARAŞTIRMA VE ANALİZen_US
dc.description.tableofcontentsAnalizen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Evreni ve Örneklemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Yöntemi ve Verilerin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Kısıtlarıen_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBulgularen_US
dc.description.tableofcontentsBölüm Değerlendirmesien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağımlılıken_US
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectAddictionen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subject.lccNA2850 .Y35 2021
dc.subject.lcshInterior architecture -- Social aspects.en_US
dc.subject.lcshSocial media.en_US
dc.titleSosyal medya kullanımının mekân tasarımına etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of social media usage on spatial designen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6299-6240
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYalgın, Besteen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess