Ara
Toplam kayıt 154, listelenen: 1-10
2020 – 2021 Covid-19 pandemi dönemi’nin moda sektörü kadın giyim tasarımına, tedarik ve satın alma alışkanlıklarına etkileri
(Işık Üniversitesi, 2023-05-23)
Dünya üzerinde ekonomi ve sağlık sektöründe yaşanan en büyük tahribatlardan biri olarak gösterilen Covid-19 pandemisinin tekstil ve moda sektöründe de oldukça büyük sorunlara yol açtığını söylemek mümkündür. Araştırma ...
Geç ergenlik döneminde kişilik özellikleri ve oyun bağımlılığı arasındaki ilişkide baş etme yöntemleri ve algılanan sosyal desteğin düzenleyici rolünün incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2024-02-14)
Amaç: Bu çalışmada geç ergenlik dönemindeki bireylerin kişilik özellikleri ile oyun bağımlılığı arasındaki ilişkide baş etme yöntemleri ve algılanan sosyal desteğin düzenleyici etkileri araştırılmıştır ve sosyodemografik ...
Annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun bilinçli farkındalık düzeyinin aracı rolü
(Işık Üniversitesi, 2024-02-02)
Bu araştırmada, annelerin hastalık kaygısı ile çocukların hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocukların bilinçli farkındalıklarının aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Buna ek olarak çocukların hastalık kaygısı, ...
Annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin aracı rolü
(Işık Üniversitesi, 2024-02-02)
Bu araştırma, annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin aracılık etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca; anne hastalık kaygısının, çocuk ...
Sürdürülebilirlik performansının borsa performansına etkisi
(Işık Üniversitesi, 2024-02-26)
Türkiye’de sürdürülebilirlik raporu ve entegre rapor yayınlayan işletmeler hızla artmaktadır. Bu artış ile birlikte sermaye piyasalarında da değişimler meydana gelmektedir. Bu doğrultuda Borsa İstanbul 2014 tarihinden ...
Analyzing the impact of brand sustainability practices on brand loyalty
(Işık Üniversitesi, 2024-02-12)
This study delves into the impact of sustainability practices on brand loyalty, particularly within the fast-fashion industry. It addresses the growing consumer awareness of how fast-fashion brands manage their environmental ...
Sarcasm detection in text using deep neural networks
(Işık Üniversitesi, 2024-02-25)
Sarcasm is a form of irony which is generally used in expressing negative opinions. Sarcasm poses a linguistic challenge due to its figurative nature where intended meaning contradicts with literal interpretation. Sarcasm ...
Multi-task learning on mental disorder detection, sentiment detection and emotion detection
(Işık Üniversitesi, 2024-02-12)
Suicidal behavior is a global cause of life-threatening injury and most of the time, death. Mental disorders such as depression, anxiety, and bipolar are prevalent among the youth in recent decades. Social media are popular ...
Alımlama estetiği açısından keşif, haz ve sağaltım ilişkisi
(Işık Üniversitesi, 2022-04-28)
İnsanı ve dünyayı bir bütün olarak kabul eden sanata göre, sanatçı kendi kişiliği ve duygularında bu dünyaya sahip çıkarak eserlerinde onu yeniden şekillendirir ve yaratır. Sanat, sanatçının bilinçaltında yatan, açığa ...
Anadolu’da konut ve Türk evi oluşumu süreci ve Edincik evleri örneği
(Işık Üniversitesi, 2022-07-13)
Temel işlevi insanları çevresel etmenlerden korumak olan ve yaşamsal faaliyetlerin sürdürüldüğü konutlar; toplumun sosyo-kültürel dokusunu en iyi şekilde yansıtan fiziksel mekânlardır. Teknolojinin hızla gelişimi ve halkın ...