Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuncay Çelikel, Aslıen_US
dc.contributor.authorTosun, Yusuf Enginen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-16T08:18:43Z
dc.date.available2022-09-16T08:18:43Z
dc.date.issued2022-06-07
dc.identifier.citationTosun, Y. E. (2022). Dijital pazarlamayla gelişen sosyal medya pazarlamasının tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4846
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 77-79)en_US
dc.descriptionxiii, 86 leavesen_US
dc.description.abstractBilgi ve teknoloji çağı olarak adlandırılan 21. yüzyıl, pek çok alanda gelişim ve değişim yaratmıştır. Özellikle yönetim alanını etkisi altına almış ve firmaların uyguladıkları pazarlama stratejilerinde yeniçağa uygun değişiklikler olmuştur. Teknolojinin gelişmesi tüketicilerin davranışlarını etkilemiştir ve sürekli olarak ürün ile markalar arasında karşılaştırma yaparak, fiyat, kalite ve diğer seçeneklerin içinde en iyisini seçme çabasına girmişlerdir. Dijital alanda yapılan çalışmalar ile birlikte işletmeden daha çok müşteri odaklılık esas alınmaktadır. İşletmelerde dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımları ile birlikte tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen unsurları belirlemeye çalışarak kendi çalışmalarına yön vermek istemektedirler. İnternet bağlantılı uygulamaların yapılması, yenilikçi iletişim tercihleri, müşterilerin içeriklerine dahil olduğu pazarlama çalışmaları ile hem işletmelerde hem de tüketicilerde yeni bir dönem başlamıştır. İşletmelerin ve markaların dijital pazarlama etkileşimlerini geliştirmek için müşteriler ile ilişki odaklı etkileşimlerin yapılması gerekmektedir. Tezin amacı, dijital pazarlamanın sosyal medya üzerinden tüketici satın alma davranışlarına etkisinin ne yönde olduğunu incelemek ve tanımlamaktır. Bu nicel araştırmada 43 tane anket sorusu sosyal medyanın ve dijital pazarlamanın tüketici davranışlarına etkisini ölçmeye yönelik olarak oluşturulmuştur ve 177 kişiye uygulanmıştır. Araştırmada, kolayda örneklem metodu uygulanmıştır. Veri toplandıktan sonra araştırmanın analizleri yapılmıştır ve çalışmanın hipotezleri, geçerlilik güvenilirlik durumları kontrol edilmiştir. Analizler sonucu 3 boyuta ulaşılmıştır: 1) Güven, 2) Tutum (dijital pazarlama ve sosyal medyaya yönelik bütünsel yaklaşım) ve 3) Sosyal Medya Pazarlaması şeklinde ortaya çıkan boyutlar ile dijital pazarlamanın tüketicilerin satın alma davranışlarında etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır. Sosyal medyada yer alan bilgiler ile birlikte influencer’ların kullanıcılara sunmuş olduğu bilgiler tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemektedir. Bu bilgilere güven duyan kişiler referans aldıkları ürün bilgileri ile alışverişlerini ve tüketimlerini yönlendirmektedirler. Demografik bilgilerde yer alan yaş faktörü ise sosyal medyayı aktif kullanmayla bağlantılıdır. Sosyal medyayı aktif kullanmaya bağlı olarak da fiziki alışveriş yerine dijital pazarlamanı sunmuş olduğu sosyal medya ile yapılan alışverişlerin önem kazandığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe 21st century, which is called the era of information and technology, has made development and alteration in many areas. It has especially taken the field of management under its influence and there have been changes in the marketing strategies applied by the companies in accordance with the new age. The development of technology has affected the behavior of consumers and they have tried to decide on the best among price, quality and other options by continuously comparing the products and the brands. Through the studies carried out in the digital field, more customer-orientedness is based on the business. Businesses also desire to lead their own work by trying to determine the factors that affect the purchasing decisions of consumers, together with the use of digital marketing and social media. A new era has begun for both businesses and consumers, with the implementation of internet-connected applications, innovative communication preferences also marketing activities involving customers in their content. On account of improving the digital marketing interactions of businesses and brands, relationship-oriented interactions with customers are required. The aim of the thesis is to examine and describe the effect of digital marketing on consumer purchasing behavior through social media. In this quantitative research, 43 survey questions were prepared to measure the effect of social media and digital marketing on consumer behavior and were applied to 177 people. In the research, convenience sampling method was applied. After the data were collected, the analyzes of the research were made and the hypotheses of the study, validity and reliability were reviewed. As a result of the analysis, it has appeared 3 results. The first one is that trust, the next is that attitude which is related with integrated approach about digital marketing and social media and in conclusion is that social media use. It has been concluded that digital marketing has an effect on consumers' purchasing behavior. Along with the information in the social media, the information provided by the influencers to the users affects the purchasing behavior of the consumers. People who rely on this information lead their shopping and consumption with the product information they refer to. The age factor in demographic information is related to active use of social media. Due to the active use of social media, it is observed that the shopping made with the social media, which is offered by digital marketing instead of physical shopping, also gains importance.en_US
dc.description.tableofcontentsTüketici Davranışlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamanın Unsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamanın Avantajlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamada Gizlilik ve Güvenlik Unsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsArama Motoru Optimizasyonu (SEO)en_US
dc.description.tableofcontentsTıklama Başı Maliyeten_US
dc.description.tableofcontentsİçerik Pazarlamasıen_US
dc.description.tableofcontentsE- posta Pazarlamasıen_US
dc.description.tableofcontentsSesli Arama Optimizasyonuen_US
dc.description.tableofcontentsVideo Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsGeleneksel Pazarlamanın Dijital Pazarlamaya Göre Farklılıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama Karmasıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamanın Tercih Edilme Sebeplerien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Pazarlamasıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Pazarlama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Pazarlamasının İşletmelere Sağladığı Avantajlaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Pazarlamasının Oluşturabileceği Kısıtlaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medyanın Satın Alma Sürecine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medyanın Ortaya Çıkardığı Yeni Kavram ve Boyutlaren_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama Stratejisinde Sosyal Medyanın Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Araçları ile Dijital Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsPazarlama Alanında En Çok Kullanılan Sosyal Medya Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimien_US
dc.description.tableofcontentsWeb 1.0’dan web 2.0’a geçiş sürecien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsInfluencer (etkileşimli) Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsEtkin Bir Influencer (Etkileşimli) Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSatın almaen_US
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectTüketici davranışlarıen_US
dc.subjectSosyal medya araçlarıen_US
dc.subjectProcurementen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectConsumer behaviorsen_US
dc.subjectSocial media toolsen_US
dc.subject.lccHF5414 .T67 2022
dc.subject.lcshSocial marketing.en_US
dc.subject.lcshSocial media -- Marketing.en_US
dc.subject.lcshConsumer behavior.en_US
dc.titleDijital pazarlamayla gelişen sosyal medya pazarlamasının tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeSocial media marketing’s affect on consumers buying behaviour within the developments of digital marketingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0373-0629
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTosun, Yusuf Enginen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess