Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuncay Çelikel, Aslıen_US
dc.contributor.authorMahmood, Hassanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi (İngilizce) Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-22T06:09:25Z
dc.date.available2022-09-22T06:09:25Z
dc.date.issued2021-10-11
dc.identifier.citationMahmood, H. (2021). Effect of social media marketing on customer’ online purchase intnetion: an emperical stud in Paksitan. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4871
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 60-66)en_US
dc.descriptionxii, 70 leavesen_US
dc.description.abstractOver the last several years, social media has been more popular, and it has emerged as the most important instrument for activities such as social networking, content sharing, and internet access. A wide variety of possibilities for businesses such as internet marketing to thrive are made possible by the reliability, consistency, and instantaneous nature of social media platforms. Social Media Marketing (SMM) is a phrase that describes marketing activities that take place on social media platforms such as Facebook, Twitter and Instagram. Now, businesses can reach out to targeted consumers in a more straightforward, effective, and time-efficient manner. With the increasing use of social media, companies are changing the way they engage with their consumers and prospects. It was because of this event that the need for this thesis arose, which will examine in more depth the effect of social media marketing actions and efforts on customers' online purchase intentions. Specific to Pakistan's ready-to-wear fashion sector, the goal of this study is to determine the effect of social media marketing activities and efforts on purchase intention in an industry where online trust is greatly required. Various marketing actions and initiatives have been described in the literature as a result of previous research studies that have shown the effectiveness of social media marketing. To conduct an empirical evaluation of the effects of social media marketing activities and efforts on purchase intention, this study conducted a questionnaire survey on 260 social media users for data analysis. According to the findings of this study, two factors: having an entertaining content as a social media marketing effort and electronic word of mouth have a favorable but small impact on customer purchase intention. Other three factors; being interactive, trendy and customization have a positive effect on customer purchase intention. People often become fans of a specific brand when they are considering purchasing its goods or when they have had a positive personal encounter with a particular product or brand. Research found that customers become fans or followers of a company when they truly enjoy its goods or the brand as a whole, and they want to be a part of the community in which that brand is headquartered. The followers are mostly individuals who have previously consumed and used the brand's goods or services, making it easier for the business to interact with them. If the company's marketers, customer service representatives, stores, and other employees provide excellent service to these clients, the connection with them may be lengthy and solid, and the consumers can become very loyal to the brand. Also shown is that online trust is proven to be a moderating variable between social media marketing activities and efforts, as well as online purchase intention.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda yaygınlaşan sosyal medya, sosyal ağ oluşturma, içerik paylaşımı ve internete erişim faaliyetleri için en önemli araçtır. Sosyal medya platformları, güvenilir, tutarlı ve güncel bilgiye sahip olabilmeleri nedeniyle, internet pazarlamacılığı gibi unsurlarda şirketlerin gelişmesi için çok çeşitli fırsatlar sunar. Sosyal medya pazarlaması, Facebook, Twitter and Instagram gibi sosyal medya platformlarında gerçekleşen pazarlamayı tanımlamak için kullanılan terimdir. Şirketler sosyal medya kanalları ile birlikte, artık hedeflenen müşterilere daha basit, etkili ve çok hızlı bir şekilde ulaşabilir. Sosyal medya kullanımının artışı, işletmelerin müşterileriyle iletişim kurma şeklini değiştirdi. Bu durum, sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin ve çabalarının müşterinin çevrimiçi satın alma niyeti üzerindeki etkisini daha derinlemesine araştıracak olan bu tezin gerekliliğini doğurmuştur. Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi güveni sağlamanın çok elzem olduğu Pakistan'ın hazır giyim moda endüstrisi özelinde, sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin ve çabalarının satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Literatürde, sosyal medya pazarlamasının müşterilerin satın alma niyetine etkisini ölçen ve çeşitli pazarlama faaliyetleri ve çabalarından bahsedilen araştırmalar bulunmaktadır. Bu araştırma kapsamında, sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin ve çabalarının satın alma niyeti üzerindeki etkilerini ampirik olarak değerlendirmek için 260 sosyal medya kullanıcısına anket uygulanmıştır. Araştırma bulguları iki faktörün, müşterinin bakış açısına göre sosyal medya pazarlamasının eğlenceli içerikli oluşu ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın tüketici satın alma niyeti üzerinde olumlu ancak az bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Diğer üç değişken olan, etkileşimli, modaya uygun ve kişiselleştirilmiş sosyal medya pazarlamasının, tüketici satın alma niyetine etkisinin olumlu olduğu tespit edilmiştir. İnsanlar genellikle belirli bir markanın ürünlerini satın almayı düşündüklerinde veya bir ürün veya markayla kişisel bir deneyim yaşadıktan sonra hayranı olurlar. Bu çalışmanın bulgusu, insanların bir markanın ürünlerini veya markasını gerçekten sevmeleri ve çevredeki topluluğun bir parçası olmak istemeleri durumunda bir markanın hayranı veya takipçisi haline geldiğini göstermektedir. Bu nedenle, takipçiler ağırlıklı olarak markanın ürün veya hizmetlerini zaten tüketen ve kullananlardır ve bu nedenle şirket onlarla kolayca etkileşim içinde olur ve iletişim kurabilir. Bu tür müşterilerle olan ilişki uzun ve istikrarlı olabilir ve bu tüketiciler, markanın pazarlamacıları, müşteri hizmetleri, mağazaları vb. tarafından iyi bakılması koşuluyla o markaya çok sadık olabilirler. Ayrıca, çevrimiçi güven faktörü; sosyal medya pazarlama faaliyetleri ve çabaları ile çevrimiçi satın alma niyeti arasında düzenleyici bir değişken olarak bulunmuştur.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsBackgrounden_US
dc.description.tableofcontentsResearch Gapen_US
dc.description.tableofcontentsProblem Statementen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Objectivesen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Questionsen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsThe Evolution of Digital Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsDigital Marketing Channelsen_US
dc.description.tableofcontentsThe Concept of social media and It’s Use for Digital Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsFeatures of Social Media Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsSocial Media Channelsen_US
dc.description.tableofcontentsSocial Media Marketing Activities/Effortsen_US
dc.description.tableofcontentsModerating Role of Trusten_US
dc.description.tableofcontentsSocial Media Marketing and Purchase Intentionen_US
dc.description.tableofcontentsPurchase Intention in the Fashion Industry through Social Media Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHODOLOGYen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Designen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Methodologyen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Approachen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Philosophyen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Model and Hypothesesen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Modelen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Hypothesesen_US
dc.description.tableofcontentsData Generation Methoden_US
dc.description.tableofcontentsProcedureen_US
dc.description.tableofcontentsPopulation and Sampleen_US
dc.description.tableofcontentsSampling Techniqueen_US
dc.description.tableofcontentsMeasuring Instrumenten_US
dc.description.tableofcontentsDevelopment of Questionnaireen_US
dc.description.tableofcontentsData Screeningen_US
dc.description.tableofcontentsData preparation and examinationen_US
dc.description.tableofcontentsData Codingen_US
dc.description.tableofcontentsData Entryen_US
dc.description.tableofcontentsMissing dataen_US
dc.description.tableofcontentsANALYSISen_US
dc.description.tableofcontentsRespond rate of Participantsen_US
dc.description.tableofcontentsDescriptive Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsDemographic Profilesen_US
dc.description.tableofcontentsValidity and Reliability Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsDescriptive Statisticsen_US
dc.description.tableofcontentsCorrelation Statisticsen_US
dc.description.tableofcontentsStructural Model and Hypotheses Testen_US
dc.description.tableofcontentsTesting the Moderating Variable and Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsTesting Online Trust as a Moderating Variableen_US
dc.description.tableofcontentsDISCUSSION AND CONCLUSIONen_US
dc.description.tableofcontentsEmpirical Findingsen_US
dc.description.tableofcontentsLimitation and Future Directionen_US
dc.description.tableofcontentsAPPENDIX: QUESTIONNAIREen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSocial media marketingen_US
dc.subjectPurchase intentionen_US
dc.subjectOnline trusten_US
dc.subjectPakistanen_US
dc.subjectReady to wear fashion industryen_US
dc.subjectSosyal medya pazarlamasıen_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectOnline güvenen_US
dc.subjectPakistanen_US
dc.subjectHazır giyim moda endüstrisien_US
dc.subject.lccHF5414 .M34 2021
dc.subject.lcshSocial marketing -- Pakistan.en_US
dc.subject.lcshSocial media -- Marketing.en_US
dc.titleEffect of social media marketing on customer’ online purchase intnetion: an emperical stud in Paksitanen_US
dc.title.alternativeSosyal medya pazarlamasının müşterilerin çevrimiçi satın alma niyeti üzerine etkisi: Paksitan'da ampirik bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi (İngilizce) Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3755-8636
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorMahmood, Hassanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess