Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkçinar Yayla, Bernaen_US
dc.contributor.authorKağıtçıbaşı, Çiğdemen_US
dc.contributor.authorBaydar, Nazlıen_US
dc.date.accessioned2022-10-12T14:47:39Z
dc.date.available2022-10-12T14:47:39Z
dc.date.issued2018-06-29
dc.identifier.citationAkçinar Yayla, B., Baydar, N. & Kağıtçıbaşı, Ç. (2018). Erken ergenlikte ahlak gelişimi: bir müdahale araştırması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 153-169. doi:10.17244/eku.322365en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4996
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.17244/eku.322365
dc.description.abstractBu çalışma, erken ergenlik dönemindeki ilköğretim öğrencilerinin ahlak gelişimlerine katkı sağlamayı hedefleyen bir müdahale programının değerlendirmesini içermektedir. Toplumun bir üyesi olma sürecinde, gerekli birçok değer, beceri ve davranış örüntüleri erken ergenlikte ortaya çıkar. ‘Pozitif ergen gelişimi’ kavramsal çerçevesi kapsamında da, bu dönemdeki ergenlerin gelişimlerini desteklemenin önemi vurgulanmaktadır. Çalışmanın verileri, uygulanmış bir müdahale programı olan ‘Erken Ergenlikte Pozitif Gelişme: Farklı Ortamlardaki Ergen Gelişimini Anlamak ve Desteklemek’ projesi aracılığıyla toplanmıştır. Uygulanan eğitim programı ile pozitif ergen gelişimine katkısı olacağı düşünülen sosyal-duygusal ve ahlaki becerilerin öğrencilere kazandırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul’daki düşük ve orta sosyoekonomik düzeydeki 5’i kontrol 4’ü müdahale olmak üzere toplam 9 farklı ilköğretim okulundan, 925 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında, ön-test, son-test ve takip verileri toplanmış ve program değerlendirme analizleri yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları uygulanan eğitim programının, erken ergenlik döneminde tüm öğrenciler için olumlu etkileri olduğu gibi, ahlak gelişimi konusunda özellikle riskli konumda olan erkek öğrenciler için daha da yararlı olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study includes the evaluation of an intervention program which aims to contribute to the moral development of early adolescents. ‘Positive youth development’ framework stresses the importance of supporting the youth development in this particular age period. The data of the study was collected within a part of a broader intervention program called ‘Positive Youth Development in Early Adolescence: Understanding and Supporting the Youth Development in Different Contexts’. Aim of the intervention was to support the positive development of adolescents in social-emotional and moral developmental areas. The sample was composed of 925 students from 9 elementary schools, 5 control and 4 intervention schools, with low and middle socioeconomic status background. The short term and long-term effects of the intervention were measured by posttest and follow-up tests, respectively. The results suggested that the intervention program was effective in supporting the moral development of all students during the early adolescence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAhlak gelişimien_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectMüdahaleen_US
dc.subjectPozitif ergen gelişimien_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectInterventionen_US
dc.subjectMoral developmenten_US
dc.subjectPositive youth developmenten_US
dc.titleErken ergenlikte ahlak gelişimi: bir müdahale araştırmasıen_US
dc.title.alternativeMoral development in early adolescence: an intervention studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4768-7463
dc.identifier.volume14
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage153
dc.identifier.endpage169
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAkçinar Yayla, Bernaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster