Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Eda Cerenen_US
dc.contributor.authorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorYardımcı, Edaen_US
dc.date.accessioned2022-10-17T14:44:15Z
dc.date.available2022-10-17T14:44:15Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.identifier.citationYıldız, E. C., Aktan, Z. D. & Yardımcı, E. (2021). Ön ergenlerin olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik düzeylerinin mantıkdışı inançlar ve problem çözme becerisi ile ilişkisinin incelenmesi. Aydın İnsan ve Toplum Dergisi, 7(1), 75-103.en_US
dc.identifier.issn2149-7206
dc.identifier.issn2667-4289
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5024
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/aitdergi/issue/62850/847097
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, iki boyutuyla incelenen mükemmeliyetçilik kavramının ergenlik döneminde ilk işaretlerini veren mantıkdışı inanç düzeyi ile problem çözme becerisi üzerindeki yordayıcı etkilerini incelemektir. 384 katılımcının bulunduğu bu araştırmanın örneklemini 11-15 yaş arası ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören 6. 7. ve 8. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcıların problem çözme, mantıkdışı inançlar ve mükemmeliyetçilik düzeylerini değerlendirmek için sırasıyla; Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği (OOMÖ), Ergenler için Mantıkdışı İnançlar Ölçeği (EMİÖ) ve Çocuklar için Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE) kullanılmıştır. Ayrıca sosyo-demografik özelliklerin değerlendirilmesi için de Sosyodemografik Özellikler Veri Formu kullanılmıştır. Temel hipotezlerin analizinden elde edilen bulgulara göre; olumlu mükemmeliyetçiliğin ve olumsuz mükemmeliyetçiliğin mantıkdışı inançlar ve problem çözme becerisi üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür (p<.05).en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the predictive effects of the concept of perfectionism, which is examined in two dimensions, on the level of irrational belief that gives its first signs during adolescence and problemsolving skills. The sample of this study, which includes 383 participants, is the 6th, 7th and 8th grade students studying at the second level of primary education between the ages of 11-15. In order to evaluate the participants’ problem solving, irrational beliefs and perfectionism levels, respectively; The Positive and Negative Perfectionism Scale (PNPS), the Irrational Beliefs Scale for Adolescents (EMES) and the Problem-Solving Inventory for Children (CPA) were used. In addition, the Sociodemographic Characteristics Data Form was used to evaluate sociodemographic characteristics. According to the findings obtained from the analysis of basic hypotheses; positive perfectionism and negative perfectionism have been found to have a significant predictive effect on irrational beliefs and problem-solving skills (p<.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErgenlik dönemien_US
dc.subjectMükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectMantıkdışı inançlaren_US
dc.subjectProblem çözme becerisien_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectPositive perfectionismen_US
dc.subjectNegative perfectionismen_US
dc.subjectIrrational beliefsen_US
dc.subjectProblem solving skillen_US
dc.titleÖn ergenlerin olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik düzeylerinin mantıkdışı inançlar ve problem çözme becerisi ile ilişkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeRelationship between positive and negative perfectionism levels of pre-adolescents, irrational beliefs and problem solving skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalAydın İnsan ve Toplum Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1882-5030
dc.contributor.authorID0000-0003-1757-2024
dc.contributor.authorID0000-0002-0645-9563
dc.identifier.volume7
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage75
dc.identifier.endpage103
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı ve Öğrencien_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Eda Cerenen_US
dc.contributor.institutionauthorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.institutionauthorYardımcı, Edaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster