• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • View Item
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Geçmişten günümüze pazarlama sistemi düşünce okulu

Thumbnail

View/Open

Publisher's Version (357.9Kb)

Date

2021-12-31

Author

Tavman, Emine Başak
Soyak, M. Serkan

Metadata

Show full item record

Citation

Tavman, E. B. & Soyak, M. S. (2021). Geçmişten günümüze pazarlama sistemi düşünce okulu. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 19(4), 157-170. doi:10.11611/yead.988411

Abstract

Pazarlamanın akademik bir düşünce olarak kabul görmesi 20.yy’ın başlarına dayanmaktadır. Pazarlamayla alakalı konu ve problemlerin zaman içindeki değişimi pazarlama alanında farklı düşünce okullarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu okullardan biri de temeli 1950’li yıllara dayanan Sistem Okulu’dur. Mevcut çalışmanın amacı, pazarlama sistemi düşünce okulunun ve pazarlamadaki sistem yaklaşımının tarihsel gelişimini ele almaktır. Bu çerçevede, geçmişten günümüze sistem okulu literatüründe yazılmış önemli eserler incelenmiştir. Pazarlama teorisi kapsamında pazarlama düşünce okullarına dair Türkçe literatür incelendiğinde bu alandaki çalışma sayısının oldukça kısıtlı olduğu görülmüştür. Ulusal veri tabanları araştırıldığında, Sistem Okulu’nun tarihsel gelişimini ele alan ve bu düşünce okulu hakkında günümüze dek yapılmış araştırmaları derleyen bir çalışma ise bulunamamıştır. Mevcut çalışmanın literatürdeki bu açığı kapatması ve pazarlama teorisi alanına katkı sağlaması hedeflenmektedir.
 
The acceptance of marketing as an academic thought dates back to the early 20th century. The change in marketing-related issues and problems over time has led to the emergence of different schools of thought in the field of marketing. One of these schools is the System School, which dates back to the 1950s. The present study aims to address the historical development of the marketing system school of thought and the systems approach in marketing. In this context, important studies written in the system school literature from past to present were examined. When the Turkish literature on marketing thought schools within the scope of marketing theory is examined, it is seen that the number of studies in this field is quite limited. When the national databases were searched, no study was found that deals with the historical development of the System School and compiles the researches that have been made about this school of thought until today. The present study aims to fill this gap in the literature and to contribute to the field of marketing theory.
 

Source

Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi

Volume

19

Issue

4

URI

https://hdl.handle.net/11729/5026
http://dx.doi.org/10.11611/yead.988411
https://dergipark.org.tr/tr/pub/yead/issue/66418/988411

Collections

  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration [12]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Işık

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeIşık AuthorCitationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeIşık AuthorCitation

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Işık University || OAI-PMH ||

Işık University Library, Şile, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
Işık University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Işık:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.