Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSoykut Sarıca, Yeşim Pınaren_US
dc.contributor.authorKamoun, Mileden_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-12-20T19:27:49Z
dc.date.available2022-12-20T19:27:49Z
dc.date.issued2022-08-31
dc.identifier.citationKamoun, M. (2022). The impact of knowledge management and total quality management on staff efficiency and on the performance of the company. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5169
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 80-83)en_US
dc.descriptionxii, 88 leavesen_US
dc.description.abstractToday, knowledge management and total quality management are becoming necessary in all industrial fields. However, systems and management procedures are becoming increasingly complex. Thus, industrial managers encounter several difficulties, either in terms of choice, or in terms of deployment and application of performance measurement approaches and techniques adapted to their field. In this regard, this work comes to support researchers in further future studies to gain insight into the impact of knowledge management and total quality management on staff efficiency and on the performances of the company and to have the knowledge about the most commonly used approaches and methods to measure staff efficiency and company’s performances. Based on the literature review and the questionnaire we did to review company’s behaviors concerning our purpose and after collecting data and analyzing 50 answers from 300 companies surveyed, we did succeed to identify our hypotheses based on perceptions of managers and agents working on different services in the company. Five hypotheses are defined as: -Knowledge management has a positive Impact on staff efficiency. -Total quality management has a positive Impact on staff efficiency. -Knowledge management has a positive Impact on the performance of the company. -Total quality management has a positive Impact on the performance of the company. -Staff effectiveness has a positive Impact on the performance of the company. Hypothesis and model are made to be tested in future studies by researchers on a purpose of arriving at a scientific model eligible to be used by companies to increase their performance. Also, to help companies to build a strong work infrastructure by giving more importance to the concept of knowledge management and total quality management and by integrating the most used performance indicators based on our perceptions analyses which are: Balanced Scorecard, supply-chain operations reference and human performance improvement.en_US
dc.description.abstractGünümüzde bilgi yönetimi ve toplam kalite yönetimi gibi unsurlar tüm endüstriyel alanlarda gerekli hale gelmektedir. Bununla birlikte, sistemler ve yönetim prosedürleri giderek daha karmaşık hale gelmektedir. Bu nedenle, endüstriyel yöneticiler, kendi alanlarına uyarlanmış performans ölçüm yaklaşımları ve tekniklerinin seçimi veya yaygınlaştırılmasıve uygulanması açısından çeşitli zorluklarla karşılaşabilmektedir. Bu bağlamda, çalışmamdaki en önemli amaç, bilgi yönetimi ve toplam kalite yönetiminin personel verimliliği ve şirket performansları üzerindeki etkisine ilişkin fikir edinmek ve en yaygın kullanılan yaklaşımlar ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak için gelecekte yapılacak personel verimliliğini ve şirket performanslarını ölçme ile ilgili araştırmaları yapan araştırmacıları desteklemek gelmektedir. Literatür taraması ve amacımızla ilgili olarak şirket(ler)in davranışlarını incelemek için yaptığımız ankete dayanarak ve bu anketlere katılan 300 şirketten ilgili verileri toplayıp, 50 doğru yanıt vermiş olduğuna inandığımız şirketlerin verilerini analiz ettikten sonra, farklı şirketlerde ve hizmetlerde çalışan yönetici ve temsilcilerin algılarına dayalı hipotezlerimizi belirlemeyi başardık. Beş Hipotez Şu Şekilde Tanımlanmıştır: -Bilgi yönetiminin personel verimliliği üzerinde olumlu etkisi vardır. -Toplam kalite yönetiminin personel verimliliği üzerinde olumlu etkisi vardır. -Bilgi yönetiminin şirketin performansı üzerinde olumlu bir etkisi vardır. - Toplam kalite yönetiminin şirket performansı üzerinde olumlu etkisi vardır. -Personel verimliliğinin şirketin performansı üzerinde olumlu bir etkisi vardır. Bu hipotezleri kullanarak, bilgi yönetimi ve toplam kalite yönetimi arasındaki bağlantıları ve bunların personel verimliliği ve şirket performansı üzerindeki etkilerini içeren çalışmamız için örnek bir model oluşturduk. Ayrıca, bilgi yönetimi ve toplam kalite yönetimi kavramlarına daha fazla önem vererek ve algı analizlerimize dayalı olarak en çok kullanılan performans göstergelerini, Balanced Scorecard, tedarik zinciri operasyonları referans ve insan performansının iyileştirilmesi. Ayrıca şirketin performansını ölçmek için kullanılacak her yöntemin özelliklerini belirleyerek personel verimliliği ve performansı açısından en üst düzeyde iyileştirme ve elde etmek.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsPOLICY DIVERGENCE AND TRADITIONALRESEARCHen_US
dc.description.tableofcontentsTotal Quality Managementen_US
dc.description.tableofcontentsDefinitionen_US
dc.description.tableofcontentsTQM Practicesen_US
dc.description.tableofcontentsChallenges and Limitsen_US
dc.description.tableofcontentsObjectives of Implementation of TQMen_US
dc.description.tableofcontentsThe Benefits of TQMen_US
dc.description.tableofcontentsDisadvantages / Problems of TQMen_US
dc.description.tableofcontentsKnowledge Managementen_US
dc.description.tableofcontentsDefinition of Knowledgeen_US
dc.description.tableofcontentsHistory of Knowledge Management Developmenten_US
dc.description.tableofcontentsConcept of Knowledge Managementen_US
dc.description.tableofcontentsKnowledge Management Systemsen_US
dc.description.tableofcontentsComponents of Knowledge Managementen_US
dc.description.tableofcontentsHuman Resource Managementen_US
dc.description.tableofcontentsDefinitions of Human Resources Managementen_US
dc.description.tableofcontentsHuman Resources as a Competitive Advantageen_US
dc.description.tableofcontentsHuman Resource Management Practicesen_US
dc.description.tableofcontentsObstacles and Conditions related to Human Resources Managementen_US
dc.description.tableofcontentsSupply Chain Performanceen_US
dc.description.tableofcontentsConcept of Supply Chain Performanceen_US
dc.description.tableofcontentsPerformance Indicatoren_US
dc.description.tableofcontentsPerformance Measurement and Evaluationen_US
dc.description.tableofcontentsAspects of Supply Chain Managementen_US
dc.description.tableofcontentsFactors and Attributes of Supply Chain Performanceen_US
dc.description.tableofcontentsBarriers for Measuring Performanceen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsImpact of Total Quality Management and KM on Staff Efficiencyen_US
dc.description.tableofcontentsImpact of Total Quality Management on Staff Efficiencyen_US
dc.description.tableofcontentsImpact of Knowledge Management on Staff Efficiencyen_US
dc.description.tableofcontentsImpact of KM, TQM and Staff Efficiency on the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsImpact of Knowledge Management on the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsImpact of TQM on the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsImpact of Staff Efficiency on the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsRelations between KM, TQM, Staff Management and the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsRelation between Knowledge Management and TQMen_US
dc.description.tableofcontentsRelation between Knowledge Management and the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsCritical analysis of the relations between: KM &CPen_US
dc.description.tableofcontentsRelation between Total Quality Management and the Performance of the Company3.4.4 Relation between Human Resource Management and the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsCritical analysis of the relations between: HRM &CPen_US
dc.description.tableofcontentsRelation between Total Quality Management and Human Resource Managementen_US
dc.description.tableofcontentsRelation between Knowledge Management and Human Resource Managementen_US
dc.description.tableofcontentsPerformance Measurement: Methods and Processesen_US
dc.description.tableofcontentsData Collection Toolsen_US
dc.description.tableofcontentsPerformance Measurement Approachesen_US
dc.description.tableofcontentsData Analysis Techniquesen_US
dc.description.tableofcontentsLiterature Reviewen_US
dc.description.tableofcontentsLiterature Review of TQM Practicesen_US
dc.description.tableofcontentsLiterature Review of KM Elementsen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHODOLOGYen_US
dc.description.tableofcontentsProblematicen_US
dc.description.tableofcontentsSolutionen_US
dc.description.tableofcontentsOperationalization of Criteriaen_US
dc.description.tableofcontentsFormulation of the Surveyen_US
dc.description.tableofcontentsData Collectionen_US
dc.description.tableofcontentsData Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsThe Application of Knowledge Management and Total Quality Managementen_US
dc.description.tableofcontentsThe Impact of KM on the Employee and on the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsThe impact of TQM on Staff Efficiency and on the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsThe Criteria of Staff Effectiveness and its Impact on the Performance of the Companyen_US
dc.description.tableofcontentsInterpretation of Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsHypothesis Identificationen_US
dc.description.tableofcontentsMain Research Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsLimitsen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Recommendationen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTotal quality managementen_US
dc.subjectKnowledge managementen_US
dc.subjectStaff efficiencyen_US
dc.subjectPerformance of the companyen_US
dc.subjectToplam kalite yönetimien_US
dc.subjectBilgi yönetimien_US
dc.subjectPersonel verimliliğien_US
dc.subjectŞirket performansıen_US
dc.subject.lccHD30.2 .K36 2022
dc.subject.lcshKnowledge management.en_US
dc.titleThe impact of knowledge management and total quality management on staff efficiency and on the performance of the companyen_US
dc.title.alternativeBilgi yönetimi ve toplam kalite yönetiminin personel verimliliği ve şirket performansı üzerindeki etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-0399-6600
dc.authorid0000-0003-0399-6600en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKamoun, Mileden_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess