Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKubat, Gülçinen_US
dc.date.accessioned2023-01-31T09:31:02Z
dc.date.available2023-01-31T09:31:02Z
dc.date.issued2023-01-02
dc.identifier.citationKubat, G. (2023). Yüksek öğretim kurumlarındaki çağdaş sanat eğitimi müfredatının yeni medya sanatını kapsayıcılığı. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 8(2), 1-14. doi:10.22252/ijca.1091443en_US
dc.identifier.issn2458-7915en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5305
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.22252/ijca.1091443
dc.description.abstractBu çalışma ile Türkiye’deki üniversitelerde(vakıf/devlet) lisans seviyesindeki çağdaş sanat eğitimi müfredatının yeni medya sanatını kapsayıcılığı araştırılmıştır. Bu amaçla yüksek öğretim kurumlarındaki; Sanat Tarihi, Resim, Grafik, Grafik Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı, Medya ve Görsel Sanatlar programlarının hali hazırdaki ders programları web üzerinden incelenmiştir. 1980’li yıllardan itibaren özellikle de internetin keşfiyle gelişen yeni medya sanatları ve eğitimi ülkemizde batılı anlamda (müfredat+media lab) sadece vakıf üniversitelerinde kendine ciddi bir yer edinmiş, devlet üniversitelerinde sadece fotoğraf, video sanatı şeklinde, geleneksel sanat müfredatı içerisinde son derece kısıtlı bir çerçevede ele alınmıştır. Devlet üniversitelerinde yeni medya sanatları sayılı seçmeli ders olarak müfredata girebilmiştir.en_US
dc.description.abstractAim of this study is investigation of the inclusion of new media art in the contemporary art education in the undergraduate level studies at universities (foundation/state) in Turkey . For this purpose, in higher education institutions; The current curricula of Art History, Painting, Graphics, Graphic Design, Visual Communication Design, Media and Visual Arts programs have been reviewed on the web. New media arts and education, which has developed since the 1980s, especially with the discovery of the internet, has gained a serious place in the western sense (curriculum + media lab) only in foundation universities in our country, and in state universities only in the form of photography and video art, it is an extremely limited part of the traditional art curriculum covered in the framework. New media arts have been included in the curriculum as a limited number of elective courses in state universities.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni medya sanatıen_US
dc.subjectDijital sanaten_US
dc.subjectÇağdaş sanat eğitimien_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectTeknoloji ve eğitimen_US
dc.subjectYeni medyaen_US
dc.subjectMedia arten_US
dc.subjectNew media arten_US
dc.subjectDigital arten_US
dc.subjectContemporary art educationen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectArt and scienceen_US
dc.titleYüksek öğretim kurumlarındaki çağdaş sanat eğitimi müfredatının yeni medya sanatını kapsayıcılığıen_US
dc.title.alternativeThe place of new media art in the curriculum of comtemporary art education in higher education institutionsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.departmentIşık University, Graduate School of Education, Art Science Doctorate Programen_US
dc.authorid0000-0001-9009-8758
dc.authorid0000-0001-9009-8758en_US
dc.identifier.volume8
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage14
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.institutionauthorKubat, Gülçinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster