Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAygün, Pınaren_US
dc.date.accessioned2023-03-03T10:34:30Z
dc.date.available2023-03-03T10:34:30Z
dc.date.issued2022-04-15
dc.identifier.citationAygün, P. (2022). René Girard'in "Kurban" kavramının yol gösteri̇ci̇li̇ği̇nde Emi̇n Alper'i̇n “Kız Kardeşler” fi̇lmi̇ i̇çi̇n bi̇r okuma. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 4(1), 11-21. doi:10.47956/bmsd.1049417en_US
dc.identifier.issn2667-5439
dc.identifier.issn2687-2064
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5418
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.47956/bmsd.1049417
dc.description.abstractİnsan hayatı onu yaşayanın elinde olan, sadece kendi seçimlerinden oluşan ve kendi kararlarının, iradesinin yön verdiği bir deneyimler bütünü değildir. Havsalamızın almadığı en eski zamanlardan getirilen kolektif bilinç kırıntıları bile bizdeki bu hissi kuvvetlendirir. Öncellerini, sınırlarını bilmediğimiz ama yoğun bir şekilde maruz kaldığımız, ölümlü olduğumuzun idrakine vardıktan hemen sonra gelen en temel trajedilerimizden biridir. Emin Alper’in yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı, 2019 yılı yapımı “Kız Kardeşler” filmi René Girard’ın “kurban” ve “günah keçisi” kavramları ışığında analiz edilebilecek önemli bir corpus, açık yapıttır. Film bir tragedyanın tüm özelliklerini haizdir. Bu çalışma, Alper’in filmini Girard’ın kurban kuramı etrafında okumayı amaçlar.en_US
dc.description.abstractThe life is not a set of experiences in the hands of the people who live it, consisting only of their choices and directed by their own decisions and will. Even the crumbs of collective counciousness brought from the past, which our mind didn’t receive, strengthen this feeling in us. It is one of our most fundamental tragedies, which we do not know about its predecessors and boundaries, but to which we are intensely exposed and that comes right after we realize that we are mortal. The "Sisters" film, directed and scripted by Emin Alper in 2019, is an important corpus, open work that can be analyzed in the light of René Girard's concepts of "victim" and "scapegoat". The film has all the characteristics of a tragedy. This study aims to read the film around Girard's theory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilm analizien_US
dc.subjectKurbanen_US
dc.subjectGünah keçisien_US
dc.subjectEmin Alperen_US
dc.subjectRené Girarden_US
dc.subjectKız Kardeşleren_US
dc.subjectFilm analysisen_US
dc.subjectVictimen_US
dc.subjectScapegoaten_US
dc.subjectThe Sistersen_US
dc.titleRené Girard'in "Kurban" kavramının yol gösteri̇ci̇li̇ği̇nde Emi̇n Alper'i̇n “Kız Kardeşler” fi̇lmi̇ i̇çi̇n bi̇r okumaen_US
dc.title.alternativeIn the guindance of René Girard’s concept of “Victim” an analysis for the movie “The Sisters” by Emi̇n Alperen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalBalkan Müzik ve Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0715-4240
dc.identifier.volume4
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage11
dc.identifier.endpage21
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.contributor.institutionauthorAygün, Pınaren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster