Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUzun, Adnanen_US
dc.contributor.authorSafi, Sinemen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-05-16T06:28:58Z
dc.date.available2023-05-16T06:28:58Z
dc.date.issued2022-12-08
dc.identifier.citationSafi, S. (2022). Kentsel alanlardaki ilkokul bahçelerinin tasarımları üzerine araştırmalar. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5543
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 84-89)en_US
dc.descriptionxi, 96 leavesen_US
dc.description.abstractÇocuklar eğitim öğretim hayatlarına başladıklarında zamanlarının önemli bir bölümünü okulda geçirmektedirler. Okullardaki eğitimin yalnızca sınıftaki derslerle kalmaması, dış mekânda da görüp öğrenmeleri çocukların gelişimleri açısından önemlidir. Tezin araştırma konusu olan ilkokul öğrencilerinin yaş aralığı (5-9) dikkate alındığında oyun önemli bir yere sahiptir. Bu yaş aralığındaki çocukların keşif duyguları, merak ve öğrenme istekleri çok yüksektir. Bu sebeple çocukların isteklerini karşılayabilecek okul bahçelerine ihtiyaçları vardır. İstanbul gibi büyük şehirlerde öğrenim gören öğrencilerin büyük bir kısmı yoğun nüfus ve hızlı kentleşme içerisinde sıkışmış, dar ve yetersiz ilkokul bahçelerinde eğitim almaktadır. Alan olarak küçük ve yetersiz kabul edebileceğimiz okullarda öğrenim gören öğrencilerin durumları ve bu alanların planlanarak öğrencilere ne gibi faydaları olacağı konusu bu tezin amacını oluşturmaktadır. Konu ile ilgili öncelikle literatür araştırması yapılmıştır. Dünyada yapılan çalışmalar ve uygulamalar incelenmiş, kalabalık şehirlerdeki imkanlar doğrultusunda “Nasıl bir okul bahçesi tasarlanabilir?” sorusunun cevabı aranmıştır. Seçilen okulda öğrenciler, öğretmenler ve veliler ile anket yapılmış, sonuçları değerlendirilerek kentsel alanlardaki ilkokul bahçelerinin tasarım ilkeleri konusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractChildren spend a significant part of their time at school when theystart their education life.It is important for the development of children that the education in schools is not limited to the lessons in the classroom, but that they see and learn outdoors. Considering the age range (6-9) of primary school students, which is the research subject of the thesis, the game has an important place. Children in this age range have a high sense of discovery, curiosity and desire to learn. Therefore, children need school gardens that can meet their demands. Primary school gardens in areas that we will consider as congested in this dense population and rapid urbanization for students living in cities such as Istanbul metropolis may be insufficient in terms of area sizes, playgrounds and necessary urban equipment. The purpose of this thesis is the situation of the students studying in schools that we can consider as small and inadequate in terms of area, and the ability of these areas to be planned and addressed to both students and the people of the surrounding area. First of all, literature research was conducted on the subject. Studies and practices in the world were examined, and in line with the possibilities in crowded cities, "How can a school garden be designed?" The answer to the question has been sought. A survey was conducted with students, teachers and the local people in the selected school, and various suggestions were developed on the design principles of primary school gardens in urban areas by evaluating the results.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Konusuen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Kapsam ve Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsKENTSEL MEKAN VE ÇOCUKen_US
dc.description.tableofcontentsKentsel Mekan ve Çocuk İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsKentsel Mekanları Deneyimleyen Çocukların Gelişim Süreçlerien_US
dc.description.tableofcontentsKentsel Mekanları Deneyimleyen Çocukların Fiziksel Çevresien_US
dc.description.tableofcontentsKentsel Mekanları Deneyimleyen Çocukların Pandemi (Covid-19) Şartlarına Uyum Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsOKUL BAHÇELERİen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Bahçelerinin Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Bahçelerinin Çocukların Gelişimleri Üzerindeki Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Bahçelerinin Nicelik (Fiziksel) Bakımından İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Bahçelerinin Nitelik (Tasarım ve Planlama) Bakımından İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsOKUL BAHÇELERİNİN ÇOCUKLAR İÇİN DAHA YAŞANILIR OLMASI İÇİN YAPILAN ÇALIŞMA VE UYGULAMALARen_US
dc.description.tableofcontentsMATERYAL VE METODen_US
dc.description.tableofcontentsMateryalen_US
dc.description.tableofcontentsMetoden_US
dc.description.tableofcontentsOkul Bahçelerinin Yeterliliklerinin Belirlenmesi İçin Kullanılan Ölçütlerin Belirlenmesien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Bahçelerinin Mevcut Durumlarının İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsAnket Çalışmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAnket Değerlendirme Sonuçlarına Göre Tasarım Kriterleri Belirlenmesien_US
dc.description.tableofcontentsARAŞTIRMA BULGULARIen_US
dc.description.tableofcontentsSeçilen Okulların Mevcut Durum Analizien_US
dc.description.tableofcontentsPiripaşa İlköğretim Okuluen_US
dc.description.tableofcontentsŞehit Öğretmen Hakan Akan İlköğretim Okuluen_US
dc.description.tableofcontents100.Yıl Mustafa Keman İlkokuluen_US
dc.description.tableofcontentsSeçilmiş Okulların Faaliyet Durumlarına Göre Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇ VE ÖNERİLERen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Ünivresitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectKentsel okul bahçelerien_US
dc.subjectKentsel mekân ve çocuken_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.subjectUrban school gardensen_US
dc.subjectUrban space and childen_US
dc.subject.lccNA2543.Y6 S24 2023
dc.subject.lcshSchool gardens -- Design.en_US
dc.subject.lcshOutdoor education.en_US
dc.subject.lcshEnvironmental education.en_US
dc.subject.lcshArchitecture and children.en_US
dc.subject.lcshPlay environments -- Planning.en_US
dc.subject.lcshPrimary schools -- Design.en_US
dc.subject.lcshSchool buildings -- Design and construction Children and the environment.en_US
dc.titleKentsel alanlardaki ilkokul bahçelerinin tasarımları üzerine araştırmalaren_US
dc.title.alternativeResearch on the designs of primary school gardens in urban areasen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-4740-8770
dc.authorid0000-0002-4740-8770en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorSafi, Sinemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess