Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞeylan, Seheren_US
dc.contributor.authorYaşayancan, Çağrıen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-08-07T08:08:59Z
dc.date.available2023-08-07T08:08:59Z
dc.date.issued2023-04-11
dc.identifier.citationYaşayancan, Ç. (2023). Yeni Türkiye Sinemasında “Sınıf Mücadelesi”. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5670
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 57-60)en_US
dc.descriptionviii, 63 leavesen_US
dc.description.abstractSinema, doğduğu ilk günden itibaren tüm sanat dallarını içinde barından ve toplumsal olaylardan beslenen bir sanat dalı ve kitlesel iletişim aracı olmuştur. Sinemanın doğuşunu başlatan ilk gösterim, Lumiere kardeşlerin çekmiş olduğu günlük hayattan kesitleri anlatan görüntülerdi ve bu gösterim 28 Aralık 1895 yılında Paris’te bir kafede yapılmıştır. Birçok akım ve teoremden beslenen yönetmenler, insanlık tarihinin en büyük sorunların birisi olan sınıf mücadelesine de eserlerinde yer vermiştir. Birinci Dünya Savaşı sonrası yaşanan toplumsal yıkımlar yönetmenleri toplumların yaşadığı güncel sorunları ele almaya itmiştir. Sergei Mikhailovich Eisenstein, Fritz Lang gibi yönetmenler sınıf mücadelesini ele alan eserlerin ilk örneklerini vererek farklı anlatım tarzlarıyla onlardan sonra gelen kuşaklara öncülük etmişlerdir. Günümüzde ise Bong Joon-Ho ve Galler Gaztelu Urrutia sınıf mücadelesine değinen yönetmenler arasında yer almaktadır. İkinci Dünya Savaşı sonrası tüm dünya ülkeleri gibi toparlanma sürecine giren Türkiye, 1960 yılına kadar sinemada pek varlık gösterememiştir. Darbe sonrası değişen hayatla birlikte toplumsal konulara yönelen yönetmenler, sınıf mücadelesini ele alan filmler çekmişlerdir. 1964 yılında Ertem Göreç’in çekmiş olduğu “Karanlıkta Uyuyanlar” adlı film Türkiye Sineması’nda sınıf mücadelesine değinen ilk filmlerden bir tanesi olmuştur. 1980’lerde ise Türkiye yeniden büyük bir darbe ile karşılaşmış ve çok yıpratıcı bir süreç başlamıştır. 1990’larda Eurimages’in Yeni Dönem Türkiye Sineması’na desteği ile Türkiye’de sinema yeniden canlanmış, Nuri Bilge Ceylan, Derviş Zaim ve Zeki Demirkubuz gibi yönetmenler bağımsız sanat filmlerine yönelmişlerdir. Toplumsal eleştiri, cinsiyet ve kültürel kimlik gibi temalar Türk filmlerinde daha belirgin hale gelmeye başlamıştır. Buradan da yola çıkarak Marksist Kuram bağlamında Emin Alper, Tolga Karaçelik ve Seren Yüce’nin filmlerinde sınıf mücadelesinin nasıl ele alındığı incelenecektir.en_US
dc.description.abstractCinema has been an art form and a mass communication tool that contains all forms of art and draws inspiration from social events since its inception. The first screening that initiated the birth of cinema consisted of images captured by the Lumiere brothers, depicting slices of daily life. This screening took place in a café in Paris on December 28th, 1895. Directors who drew from various movements and theories included the class struggle, one of humanity's biggest problems, in their works. The social upheavals that occurred after World War I compelled directors to tackle current social problems. Directors like Sergei Mikhailovich Eisenstein and Fritz Lang led the way for future generations with their works that focused on class struggle, using different narrative styles. Today, directors like Bong Joon-Ho and Galler Gaztelu Urrutia are among those who address class struggle. Turkey, like other countries around the world, entered a period of recovery after World War II, but until 1960, it did not make much of a presence in the film industry. Following the coup, directors turned their attention to social issues and made films that focused on class struggle. "Sleeping in Darkness," directed by Ertem Göreç in 1964, was one of the first films in Turkish cinema that addressed the class struggle. In the 1980s, Turkey was hit by another major coup, and a very stressful period began. With Eurimages' support for the New Wave of Turkish Cinema in the 1990s, the film industry in Turkey was revitalized, and directors such as Nuri Bilge Ceylan, Derviş Zaim, and Zeki Demirkubuz turned to independent art films. Themes such as social criticism, gender, and cultural identity have become more prominent in Turkish films. From here, an analysis of how class struggle is approached in the films of Emin Alper, Tolga Karaçelik, and Seren Yüce will be conducted within the context of Marxist theory.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Çalışma Sorularıen_US
dc.description.tableofcontentsSİNEMA VE SINIF MÜCADELESİen_US
dc.description.tableofcontentsSınıf Mücadelesinin Sinemaya Yansımasıen_US
dc.description.tableofcontentsSinemada Sınıf Mücadelesien_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye Sinemas'ında Sınıf Mücadelesien_US
dc.description.tableofcontents1960 Dönemi Türkiye Sineması ve Sınıf Mücadelesien_US
dc.description.tableofcontents1970 Dönemi Türkiye Sineması ve Sınıf Mücadelesien_US
dc.description.tableofcontents1980 Dönemi Türkiye Sineması ve Sınıf Mücadelesien_US
dc.description.tableofcontents1990 Dönemi Türkiye Sineması ve Sınıf Mücadelesien_US
dc.description.tableofcontentsMARKSİST KURAMen_US
dc.description.tableofcontentsMarksist Kuramın Temellerien_US
dc.description.tableofcontentsMarksist Film Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsANALİZ VE BULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsFilmlerin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsFilmlerin Hikayesien_US
dc.description.tableofcontentsSarmaşık, Tolga Karaçeliken_US
dc.description.tableofcontentsÇoğunluk, Seren Yüceen_US
dc.description.tableofcontentsKız Kardeşler, Emin Alperen_US
dc.description.tableofcontentsFilmlerin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsSınıf Mücadelesien_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Rol ve Cinsiyeten_US
dc.description.tableofcontentsGöçen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.description.tableofcontentsEl Hoyo filmindeki hapishane sistemien_US
dc.description.tableofcontentsEl Hoyo filmindeki sınıfların temsilien_US
dc.description.tableofcontentsEl Hoyo filmindeki yönetimen_US
dc.description.tableofcontentsGoreng ve Baharat’ın mesajı ulaştırma çabalarıen_US
dc.description.tableofcontentsParasite filmindeki Kim ailesien_US
dc.description.tableofcontentsParazit filmi Ki-Taek ile Park arasındaki sınıf ayrımıen_US
dc.description.tableofcontentsParazit filmi Kii-Woo, evin hizmetçisi Moon-gwang ve evin hanımı arasındaki sınıf ayrımıen_US
dc.description.tableofcontentsSarmaşık film karakterlerien_US
dc.description.tableofcontentsKemal, Mertkan’a nasihat verirkenen_US
dc.description.tableofcontentsNurhan, Havva. Ve Reyhanen_US
dc.description.tableofcontentsBeybaba’nın kendini kaybedip Cenk’i tokatladığı sahneen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMarksist Kuramen_US
dc.subjectSınıf Mücadelesien_US
dc.subjectYeni Türkiye Sinemasıen_US
dc.subjectMarxist Theoryen_US
dc.subjectClass Struggleen_US
dc.subjectNew Turkish Cinemaen_US
dc.subject.lccPN1993.5.T8 Y37 2023
dc.subject.lcshSocial problems in motion pictures -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshSocial conflict in motion pictures -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshMotion pictures -- Turkey.en_US
dc.titleYeni Türkiye Sinemasında “Sınıf Mücadelesi”en_US
dc.title.alternative“Class Struggle” in the New Turkish Cinemaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0003-2337-7150
dc.authorid0009-0003-2337-7150en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorYaşayancan, Çağrıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess