Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGünay, Ayşeen_US
dc.contributor.authorŞenaslan, Deryaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Moda ve Tekstil Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-12-12T18:28:20Z
dc.date.available2023-12-12T18:28:20Z
dc.date.issued2023-10-27
dc.identifier.citationŞenaslan, D. (2023). Estetik ve güzel kavramlarının kadın bedeni ve giyim kuşam kültürü üzerinden incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5810
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 139-148)en_US
dc.descriptionx, 150 leavesen_US
dc.description.abstractEstetik ve güzellik kavramları farklı disiplinlerce araştırılıp, tanımlanmaya çalışılmış, tarihin farklı dönemleri arasında çeşitlilik gösteren, değişken kavramlardır. Bu çalışmada neyin güzel ve neyin estetik olup olmadığını sorgulamak ve bu alanda yeni bir kaynak oluşturmak amaçlanmıştır. Estetik ve güzel Felsefe, arkeoloji, sanat tarihi, antropoloji ve sosyoloji gibi farklı disiplinlerin kesişim kümesinde bulunması sebebiyle, oldukça geniş ve karmaşık içerikli kavramlardır. Batı medeniyetlerinde estetik kavramını incelerken, simetri, orantı, tam uyum gibi faktörler geçerlidir. Genel anlamıyla estetik, ahenktir, uyumdur. Bir bütünü meydana getiren unsurlar birbiri ile uyumlu ise, o şey güzeldir. Bu bağlamda değerlendirdiğimizde estetik kavramı insanda bir his, duygu yaratması ile anlamlanır. Yaratılan hissin gücü estetik hazzın seviyesini belirler. Bu hissi yaratan bir resim ya da heykel olabileceği gibi belli bir renk ve biçim uyumunu bünyesinde barındıran bir giysi ya da kumaş tasarımı da olabilmektedir. Bu çalışmada estetik güzelliğin Batı medeniyetlerinde yarattığı etki, tarihin farklı dönemlerinde kadın bedeninin ve giyim kuşam kültürünün estetik ve güzel kavramlarından nasıl etkilendiği incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe concepts of aesthetics and beauty are variable concepts that have been researched and tried to be defined by different disciplines and that vary between different periods of history. What is needed in the study to question whether the groups are beautiful and aesthetic and to create a new resource in this field. The suggestion that these complex and quite broad concepts should be located at the intersection of different disciplines such as philosophy, archeology, art history, anthropology and sociology has been handled by feeding off these channels. While examining the concept of aesthetics in Western civilizations, elements such as symmetry, proportion, full harmony, and limitation are valid. According to some thoughts, aesthetics is harmony. If the elements that make up the whole are compatible with each other, that thing is beautiful. When we evaluate it in this context, the concept of aesthetics is meaningful by creating a feeling and emotion in people. The strength of the feeling created determines the level of aesthetic pleasure. It can be a painting or sculpture created by it, or it can be a garment or fabric design that incorporates a certain color and form harmony. The effect of this general aesthetic beauty in Western civilizations, how it was affected by the aesthetic and beautiful concepts of the women’s form at the different beginnings of history and clothing culture is examined.en_US
dc.description.tableofcontentsESTETİK TANIMIen_US
dc.description.tableofcontentsGüzelin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsPisagor’a göre Güzelen_US
dc.description.tableofcontentsPlaton’a göre Güzelen_US
dc.description.tableofcontentsAristoteles’e göre Estetiken_US
dc.description.tableofcontentsMimesisen_US
dc.description.tableofcontentsKatarsisen_US
dc.description.tableofcontentsBaumgarten’e göre Estetiken_US
dc.description.tableofcontentsHegel’e göre Estetiken_US
dc.description.tableofcontentsKant’a göre Estetiken_US
dc.description.tableofcontentsBenedetto Croce’ye göre Estetiken_US
dc.description.tableofcontentsEstetik ve Güzel Kavramlarının Beden, Giyim Kuşam Kültürü ve Moda Kavramı ile İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsModa Felsefesi Perspektifinden Estetik ve Güzelen_US
dc.description.tableofcontentsESTETİĞİN ÖLÇÜTLERİen_US
dc.description.tableofcontentsSimetri ve Asimetrien_US
dc.description.tableofcontentsOran Estetiği ve Altın Oranen_US
dc.description.tableofcontentsAhenken_US
dc.description.tableofcontentsRenk ve Işıken_US
dc.description.tableofcontentsMODA TASARIMINDA ESTETİK BEĞENİYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERen_US
dc.description.tableofcontentsModa Tasarımında Estetik ve Güzele dair Tasarım İlkelerien_US
dc.description.tableofcontentsÖlçek ve Oranen_US
dc.description.tableofcontentsDengeen_US
dc.description.tableofcontentsRitimen_US
dc.description.tableofcontentsOdak noktası ve Vurguen_US
dc.description.tableofcontentsUyum ve Birliken_US
dc.description.tableofcontentsModa tasarımında Estetik ve Güzele dair Tasarım Ögelerien_US
dc.description.tableofcontentsBiçim, Silüet ve Hacimen_US
dc.description.tableofcontentsÇizgien_US
dc.description.tableofcontentsDokuen_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsModa tasarımında Estetik ve Güzele dair Tasarım İlkelerien_US
dc.description.tableofcontentsGestalt İlkelerien_US
dc.description.tableofcontentsYapısalcılık (Strüktürizm) İlkesien_US
dc.description.tableofcontentsYapıbozum İlkesi (Dekonstrüksiyon )en_US
dc.description.tableofcontentsParametrik İlkeler ve Giysi Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsBATI MEDENİYETLERİNDE KADIN BEDENİ VE GİYİM KUŞAM KÜLTÜRÜNÜN ESTETİK VE GÜZEL KAVRAMLARI ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.description.tableofcontentsPaleotik dönemde Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsAntik Mısır’da Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsAntik Yunan’da Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsRönesans Döneminde Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontents17. Yüzyılda Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontents18. Yüzyılda Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontents19.Yüzyılda Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontents20.Yüzyılın İlk Yarısında Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsPostmodern Estetik Perspektifinden Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsAnti Estetik Perspektifinden Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontents20.Yüzyılın İkinci Yarısında Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsSiborg Estetik Perspektifinden Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsHiper Realizm Perspektifinden Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontents21.Yüzyılda Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsBeden Olumlama Perspektifinden Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Beden Perspektifinden Kadın Bedeni ve Giyim Kuşam Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsTÜKETİM TOPLUMUNDA ESTETİK KAVRAMININ KADIN BEDENİ VE GİYİM KUŞAM KÜLTÜRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİSİen_US
dc.description.tableofcontentsDelpozo Sonbahar/Kış 18-19en_US
dc.description.tableofcontentsIris Van Herpen, İlkbahar/Yaz 2019en_US
dc.description.tableofcontentsMonet (1915) Nilüferleren_US
dc.description.tableofcontentsGaudi, (1882) La Sagrada Famiglia, Moss Amsterdamen_US
dc.description.tableofcontentsDior, Yaz 1952. [Fotoğraf]en_US
dc.description.tableofcontentsEdward Munch; Çığlık. 19en_US
dc.description.tableofcontentsHussein Chalayan SS2009en_US
dc.description.tableofcontentsAlexander McQueen SS2012en_US
dc.description.tableofcontentsElhamra Sarayı Mozaiklerien_US
dc.description.tableofcontentsLeonardo da Vinci, Son Akşam Yemeğien_US
dc.description.tableofcontentsThe Strawberry Thief, William Morris, 1883en_US
dc.description.tableofcontentsKatsushika Hokusai(1832), Hokusai Dalgasıen_US
dc.description.tableofcontentsLeonardo da Vinci (1492) , Vitruvius Adamıen_US
dc.description.tableofcontentsNotre Damme Katedrali (1163), Parisen_US
dc.description.tableofcontentsRoksanda Spring İlkbahar/Yaz, 2009en_US
dc.description.tableofcontentsRobert Delaunay(1912), Rhythmen_US
dc.description.tableofcontentsEtro, Sonbahar/Kış 18-19en_US
dc.description.tableofcontentsRenk Çemberi, (2006) Colors for Modern Fashionen_US
dc.description.tableofcontentsÜçlü Renk Akorları, (2006) Colors for Modern Fashionen_US
dc.description.tableofcontentsGivenchy, İlkbahar/Yaz 2009. Pinteresten_US
dc.description.tableofcontentsValentino SS2015en_US
dc.description.tableofcontentsDavid Koma, İlkbahar/Yaz 2015en_US
dc.description.tableofcontentsDorothy Liebes, 1948en_US
dc.description.tableofcontentsMissoni, 2022. My Theresaen_US
dc.description.tableofcontentsIssey Miyake, Sonbahara/Kış, 2018en_US
dc.description.tableofcontentsIris Van Herpen, İlkbahar/Yaz 2019en_US
dc.description.tableofcontentsPaco Robanne, İlkbahar/Yaz 2012en_US
dc.description.tableofcontentsBalmain, İlkbahar/Yaz 2009en_US
dc.description.tableofcontentsGuo Pei, Sonbahar/Kış 17-18en_US
dc.description.tableofcontentsIrıs van Herpen AW17en_US
dc.description.tableofcontentsValentino Sonbahar/Kış 2022en_US
dc.description.tableofcontentsRoksanda İlkbahar/yaz 2015en_US
dc.description.tableofcontentsIris Van Herpen, Sonbahar/Kış 2023en_US
dc.description.tableofcontentsSchiaparelli Sonbahar Kış 2023/2024en_US
dc.description.tableofcontentsPantone Yılın rengi 2023en_US
dc.description.tableofcontentsFashion Snoops AW14/15 Renk Trendlerien_US
dc.description.tableofcontentsWGSN Renk Raporlarıen_US
dc.description.tableofcontentsPecler’s Renk Raporlarıen_US
dc.description.tableofcontentsCeline SS2011 Koleksiyonuen_US
dc.description.tableofcontentsCeline SS2011 Koleksiyon detayıen_US
dc.description.tableofcontentsAlexander Mcqueen Sonbahar/Kış 2011en_US
dc.description.tableofcontentsComme des Garçons AW97en_US
dc.description.tableofcontentsOyster Dress, Alexander McQueen 2003en_US
dc.description.tableofcontentsNoa Raviv Koleksiyonu, 2014en_US
dc.description.tableofcontentsWillendorf Venüs’ü(M.Ö. 25.000)en_US
dc.description.tableofcontentsWillendorf Venüs’ü ile 6 aylık hamile bir kadının bedenlerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsNefertiti (M.Ö.1279-1213), Metropolitan Müzesien_US
dc.description.tableofcontentsMilo Venüs’ü, (M.Ö. 100)en_US
dc.description.tableofcontentsGiorgione (1510), Uyuyan Venüsen_US
dc.description.tableofcontentsParmigiano (1525), Anteaen_US
dc.description.tableofcontentsBoticelli(1824), La Primaveraen_US
dc.description.tableofcontentsThe Rose Tapestry (1440)en_US
dc.description.tableofcontentsRubens, (1630), Üç Güzelleren_US
dc.description.tableofcontentsRubens (1606), Marchesa Brigida Spinola Doriaen_US
dc.description.tableofcontentsMoliere(1664), Tartuffe broşürüen_US
dc.description.tableofcontentsÉlisabeth Louise Vigée Le Brun (1783), Marie Antoinetteen_US
dc.description.tableofcontentsFrançois Gérard (1801), Joséphine de Beauharnaisen_US
dc.description.tableofcontentsVictorya Dönemi Gündüz Giysisien_US
dc.description.tableofcontentsViktorya Dönemi Korselerien_US
dc.description.tableofcontents1917 Erté (Romain de Tirtoff) Evening Gown, Dancing Dressen_US
dc.description.tableofcontentsCoco Chanel, 1928en_US
dc.description.tableofcontentsJean Harlow, 1930’laren_US
dc.description.tableofcontentsDior, New Look. 1947en_US
dc.description.tableofcontents1950’lerin güzellik standartlarını belirleyen kadınlar; Audrey Hepburn, Sophia Lauren ve Marlyn Monroeen_US
dc.description.tableofcontentsAvignonlu Kadınlar, Picasso(1906)en_US
dc.description.tableofcontentsMarilyn Diptych 1962, Warholen_US
dc.description.tableofcontentsDiane Arbus, Barmaid Evde Köpekle, New Orleans LA 1964en_US
dc.description.tableofcontentsWoman I" (1950-1952) - Willem de Kooningen_US
dc.description.tableofcontentsTwigy (1960’lar)en_US
dc.description.tableofcontentsRei Kawakubo for Comme des Garçon in 1982en_US
dc.description.tableofcontentsLinda Evangelista, Cindy Crawford, Christy Turlington Naomi Campbell, (1991)en_US
dc.description.tableofcontentsCalvin Klein reklamında yeralan Kate Moss (1992)en_US
dc.description.tableofcontentsOrlan, «The Reincarnation Of Saint Orlan», 1990 – 1993en_US
dc.description.tableofcontentsSchiaparelli Sonbahar Kış 2022en_US
dc.description.tableofcontentsGiselle Bündchen, Luella Sonbahar/Kış 2002en_US
dc.description.tableofcontentsJean Paul Gaultier SS2006, (Model: Crystal Renn)en_US
dc.description.tableofcontentsGillian Wearing , 2009en_US
dc.description.tableofcontentsKim Kardashian 2022en_US
dc.description.tableofcontentsBritish Vogue, Mayıs 2018.Fotoğraf Craig McDeanen_US
dc.description.tableofcontentsJenny Saville’s “Propped,” 1992en_US
dc.description.tableofcontents"The Adipositivity Project" Substantia Jones, 2015en_US
dc.description.tableofcontentsAimee Mullinsen_US
dc.description.tableofcontentsMugler ve Marc Tudisco ortak Koleksiyonu 2023en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectGüzelen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectGiyimen_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectBeautyen_US
dc.subjectWomenen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectClothingen_US
dc.subject.lccGT1720 .S46 2023
dc.subject.lcshAesthetics -- Women's clothing -- Civilization, Western -- History.en_US
dc.subject.lcshBody image in women.en_US
dc.subject.lcshAesthetics -- Fashion.en_US
dc.subject.lcshFeminine beauty (Aesthetics)en_US
dc.subject.lcshAesthetics -- Philosophy.en_US
dc.titleEstetik ve güzel kavramlarının kadın bedeni ve giyim kuşam kültürü üzerinden incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe concepts of aesthetics and beautiful through the women’s body and clothing cultureen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Moda ve Tekstil Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0006-2647-5495
dc.authorid0009-0006-2647-5495en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorŞenaslan, Deryaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess