• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics and Administrative Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Management
  • İİBF - Kitap / Kitap Bölümü koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Management
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics and Administrative Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Management
  • İİBF - Kitap / Kitap Bölümü koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Management
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Electronic word-of- mouth communication in online social networks: The motivational antecedents of electronic word-of-mouth (eWOM) engagement in online social networks

Thumbnail

Göster/Aç

Publisher's Version (601.5Kb)

Tarih

2015-08-28

Yazar

Ozansoy Çadırcı, Tuğçe
Sağkaya Güngör, Ayşegül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ozansoy Çadırcı,T., & Sağkaya Güngör, A. (2015). Electronic word-of- mouth communication in online social networks: The motivational antecedents of electronic word-of-mouth (eWOM) engagement in online social networks, 77-102. doi:10.4018/978-1-4666-9449-1.ch005

Özet

Online social networks (oSNS) enable users to construct strong relationships with friends, family, as well as strangers. They also enable users to share information concerning experiences and opinions about products, brands and companies via electronic word of mouth (eWOM). The unique nature of oSNS-eWOM relationship forms the basis of this research. The authors report the results of a research investigating six motivational factors for engaging in eWOM communication, investigated under three dimensions; producing, consuming and forwarding of content on oSNSs. Results reveal that eWOM production behavior on oSNS is mainly motivated by altruism, self enhancement, electronic social interaction and exhibitionism. The motivating factors of eWOM forwarding behavior showed up as electronic social interaction and exhibitionism, whereas the motivating factors for eWOM consumption behavior are altruism, electronic social interaction and need for intellectual engagement. Aversion of cognitive activities appeared to have a negative effect on consumption of eWOM communication

Kaynak

Capturing, Analyzing, and Managing Word-of-Mouth in the Digital Marketplace

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11729/771
http://dx.doi.org/10.4018/978-1-4666-9449-1.ch005

Koleksiyonlar

  • İİBF - Kitap / Kitap Bölümü koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Management [13]
  • Scopus İndeksli Diğer Yayınlar Koleksiyonu [60]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Işık

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Işık Üniversitesi || OAI-PMH ||

Işık Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Şile, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
Işık Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Işık:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.