Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuru, Selahattinen_US
dc.contributor.authorBanicar, Kadiren_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-02T11:19:08Z
dc.date.available2016-06-02T11:19:08Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationBanicar, K. (2008). Usability analysis of campus online, a web-based course registration system. İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/913
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 58-59)en_US
dc.descriptionix, 66 leavesen_US
dc.description.abstractIn this thesis we present our research in usability analysis of a web-based course registration system of our university which is Campus ONLINE, with using a proxy based user interaction and activity tracking system. The main goal of this study is to investigate the affect of usability with employing different tools, methods, and usability improvement techniques on Campus ONLINE, which is a web based tool developed as an online Student Information and Registration System of Işık University. The information which can be obtained using activity tracking is interesting for a number of scenarios. This includes a detailed tracking of all interaction with the displayed browser page, such as moving the mouse pointer around or scrolling the page. Additionally, the interaction should be tracked at the widget level, i.e. the mouse coordinates are mapped to elements like buttons, links etc. Finally, analyzing this valuable usability data acquired from system under investigation, we can reveal some design problems, usage bottlenecks, or usability issues that have never been discovered until today.en_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında web-tabanlı bir ders kayıt sistemi olan Campus ONLINE sisteminin kullanılabilirlik analizi proxy tabanlı kullanıcı etkileşim ve aktivite takip araçlarını kullanılarak gösterilmektedir. Bu çalışmanın asıl amacı değişik araçlar, metotlar, ve kulanılabilirlik açısından iyileştirmeye yönelik teknikleri kullanarak web tabanlı bir sistem olarak Işık Universitesi bünyesinde geliştirilmiş olan Ders Kayıt Sistemi Campus ONLINE, üzerindeki kullanılabilirlik faktöründen kaynaklanan etkileri incelemektir. Kullanım takip yöntemiyle elde edilebilecek bilgiler değişik analiz senaryoları için çok faydalı olabilir. Kullanıcının gösterilen tarayıcı sayfasındaki bütün etkileşiminin detaylı takibi ve ekranda fare imlecini nerelerde gezdirdiği gibi bilgileri içermektedir. Bunlara ek olarak, kullnıcının web sayfasıyla olan etkileşimi, örneğin mouse koordinatlarının sayfadaki butonlar, linkler vs. gibi elemanlarla eşleştirilp takip edilebilmelidir. Sonuda, bütün bu toplanan kullanılabilirlik açısından değerli veriler analiz edilerek, şu ana kadar gelen ve daha fark edilmemiş yada ortaya çıkarılmamış kullanılabilirlik problemleri, darboğazları, ya da tasarım problemleri ortaya çıkarılabilecektir.en_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsBackground of Usabilityen_US
dc.description.tableofcontentsWhat is Usability?en_US
dc.description.tableofcontentsWhat is Measured as Usability?en_US
dc.description.tableofcontentsWhat are the Methods to Measure Usability?en_US
dc.description.tableofcontentsHow Usability Analysis is Done?en_US
dc.description.tableofcontentsTools for Usability Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsCategorization of Usability Analysis Toolsen_US
dc.description.tableofcontentsRemote Usability Testing and Evaluationen_US
dc.description.tableofcontentsLeading Usability Toolsen_US
dc.description.tableofcontentsUsability Analysis of Campus ONLINEen_US
dc.description.tableofcontentsWhat Usability Data is Measureden_US
dc.description.tableofcontentsHow Usability Data is Measureden_US
dc.description.tableofcontentsData Visualizationen_US
dc.description.tableofcontentsAnalysis of the Measurementsen_US
dc.description.tableofcontentsImplementation of Integrated Usability Analysis Toolen_US
dc.description.tableofcontentsWeb Front-End Designen_US
dc.description.tableofcontentsProxy Wrapper API Designen_US
dc.description.tableofcontentsDatabase Designen_US
dc.description.tableofcontentsLog Parser Designen_US
dc.description.tableofcontentsReporting and Visualization Featuresen_US
dc.description.tableofcontentsConclusion and Recommendations for Future Worken_US
dc.description.tableofcontentsSample Log Data Collecteden_US
dc.description.tableofcontentsUsaProxy Log File Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsCD Containing Measurement Data and Resultsen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccLC5800 .B36 2008
dc.subject.lcshInternet in education.en_US
dc.subject.lcshDistance education.en_US
dc.subject.lcshInternet (Computer network) -- In education.en_US
dc.titleUsability analysis of Campus ONLINE, a web-based course registration systemen_US
dc.title.alternativeCampus ONLINE web-tabanlı ders kayıt sistemi kullanabilirlik analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBanicar, Kadiren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess