Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAy, Fahrettinen_US
dc.contributor.authorEngin, İlkanen_US
dc.contributor.authorİnce, Gökhanen_US
dc.date.accessioned2019-04-03T03:44:52Z
dc.date.available2019-04-03T03:44:52Z
dc.date.issued2017-06-27
dc.identifier.citationAy, F., Engin, İ. & İnce, G. (2017). A tangible user interface for air drum game. Paper presented at the 1-4. doi:10.1109/SIU.2017.7960656en_US
dc.identifier.isbn9781509064946
dc.identifier.issn2165-0608
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1524
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.1109/SIU.2017.7960656
dc.description.abstractTeknolojinin kullanımının yaygınlaşması ile beraber son zamanlarda insan-bilgisayar ilişkisi üzerine bir çok çalışma yapılmaktadır. Bilgisayar sistemlerinin insan eğitiminin üzerindeki etkisi ile ilgili yapılan çalışmalar buna örnek olarak gösterilebilir. Bu bildiride, hem oyun amaçlı hem de bilgisayar temelli eğitim programlarında kullanılan elektronik bateri oyunu için geliştirilen güvenilir ve gerçek zamanlı somut bir kullanıcı arayüz sistemi sunulmaktadır. Kullanıcı elektronik bagetleri kullanarak altı farklı yönde baget vuruşu gerçekleştirebilir. Geliştirilen darbe tespit algoritması, elektronik bagetlerden gelen sensör verilerini işleyerek hangi bagetten hangi yönde bir darbe hareketi oluştuğunu tespit eder. Bu bilgi ses sistemine gönderilerek ilgili bateri enstrümanına ait ses dosyasının çalınması sağlanır. Bu şekilde kullanıcıya gerçeğe yakın bir bateri deneyimi sunulmaktadır. Geliştirilen sistem, gerçek dünyada farklı kullanıcılar tarafından test edildi ve performansı değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar elektronik davul oyununun güvenilirliğini ve kullanılabilirliğini onaylamaktadır.en_US
dc.description.abstractAlong with the widespread use of technology, there have been many studies on human-computer relation recently. Study of the effects of computer systems on human education can be shown as an example of this. In this paper, a reliable and real time tangible user interface system developed for the air drum game which is used both for game and computer based training programs is presented. A user can perform a play action in six different directions using electronic drum sticks. A developed algorithm detects the direction of moving stick by processing sensor data taken from these sticks. Information about the stick which is moved and its direction are sent to the sound system to play the sound file of the relevant drum instrument. In this way the user is presented with a realistic drum experience. The developed system has been tested by different users in real world and its performance has been reported. The results verify the reliability and usability of the electronic drum game.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIEEEen_US
dc.relation.ispartofseriesSignal Processing and Communications Applications Conferenceen_US
dc.relation.isversionof10.1109/SIU.2017.7960656
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectArayüz tasarımıen_US
dc.subjectDavul oyunuen_US
dc.subjectİnsan bilgisayar etkileşimien_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectSomut arayüzen_US
dc.subjectAir drumen_US
dc.subjectAir drum gameen_US
dc.subjectComputer - based trainingsen_US
dc.subjectComputer based trainingen_US
dc.subjectComputer based training programsen_US
dc.subjectComputer gamesen_US
dc.subjectComputer systemsen_US
dc.subjectComputersen_US
dc.subjectData handlingen_US
dc.subjectDogsen_US
dc.subjectElectronic drum sticksen_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectGamesen_US
dc.subjectHuman computer interactionen_US
dc.subjectHuman educationen_US
dc.subjectHuman-computer relationen_US
dc.subjectInterface designen_US
dc.subjectInterface designsen_US
dc.subjectInterfaces (computer)en_US
dc.subjectMusical instrumentsen_US
dc.subjectPlaying roboten_US
dc.subjectReal-worlden_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectRobot sensing systemsen_US
dc.subjectRobotsen_US
dc.subjectSensor dataen_US
dc.subjectSignal processingen_US
dc.subjectSound systemen_US
dc.subjectSound systemsen_US
dc.subjectTangible interfaceen_US
dc.subjectTangible user interfaceen_US
dc.subjectTangible interfacesen_US
dc.subjectTangible user interfacesen_US
dc.subjectUser interfacesen_US
dc.titleElektronik bateri oyunu için somut bir kullanıcı arayüzüen_US
dc.title.alternativeA tangible user interface for air drum gameen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journal2017 25th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2017en_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Engineering, Department of Computer Engineeringen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0734-3770
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage4
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAy, Fahrettinen_US
dc.relation.indexWOSen_US
dc.relation.indexScopusen_US
dc.relation.indexConference Proceedings Citation Index – Science (CPCI-S)en_US
dc.description.wosidWOS:000413813100519


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster