Demirbaş, Özgen Osman

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü
2007'de Güzel Sanatlar Fakültesinde Endüstri Ürünleri Tasarımı adıyla kurulmuş olan Endüstriyel Tasarım Bölümü 2014'te Mimarlık ve Tasarım Fakültesi bünyesine katılmıştır. Ders programı da, alanın devingen doğası gereği ile yenilikçi tasarımla değer katmanın yaşamsal önem kazandığı günümüz dünyasındaki dönüşümlere koşut olarak güncellenmektedir. Tasarım Stüdyosu dersleri odaklı bu programda öğrenciler dersliklerin yanı sıra atölyeler ile bilgisayar laboratuvarlarında öğrenim görürler. Dersler de, sanat-teknoloji ekseni ile tasarım, insan ve toplum bilimleri ara kesitlerinde konuşlandırılmıştır. Öğrenciler, alan içi ve alan dışı seçmeli dersler ile eğilimlerine göre, ürün ve mobilyadan, hizmet tasarımı ve etkileşim tasarımına değin çeşitli uzmanlık alanlarına yönelebilir, yandal/çift anadal olanaklarından yararlanabilirler. Ayrıca, tasarım araştırmaları, tasarım odaklı düşünme, yaratıcı endüstrilerde girişimcilik, katılımcı tasarım ve hizmet tasarımı gibi konularda kendilerini geliştirebilmektedirler. Burada amaç, mezunların, hızla dönüşen günümüz dünyasının çok disiplinli, disiplinler arası kesitlerinde de toplum ve çevreleri için endüstriyel tasarımcı yetişimleriyle katma değerler yaratabilmeleridir. Alanın doğası gereği, birbirini tamamlayıcı nitelikte, akademik, sektörel ve uluslararası deneyimlere sahip bir öğretim kadrosu çeşitliliğiyle yürütülen bu programda üniversite-sanayi işbirlikleri ile geliştirilen projeler, KOSGEB destekli Yaratıcı Endüstrilerde Girişimcilik dersi ve zorunlu stajlar ile de öğrencilerin çalışma yaşamına hazırlanması amaçlanmaktadır.

Adı Soyadı

Özgen Osman Demirbaş

İlgi Alanları

İç Mimari Tasarım, İç Mimarlık Eğitimi, İç Mekân Tasarımında Tarih, Kuram ve Eleştiri

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Yayın
    Rhetorical analysis of IFI Interiors Declaration
    (Çankaya Üniversitesi, 2023-03-28) Demirbaş, Güler Ufuk; Demirbaş, Özgen Osman; Demirbaş, Özgen Osman
    In 2011; after a series of workshops, round table discussions, think-tank sessions and meetings with hundreds of professionals from various fields, International Federation of Interior Architects/Designers (IFI) introduced a striking document coined “IFI Interiors Declaration” as a manifestation of the interiors discipline. This manifesto focuses on the interiors phenomenon through seven predetermined concepts as value, relevance, responsibility, culture, business, knowledge and identity. The IFI Interiors Declaration (IFI ID) is a consensus based vision/mission statement that is manifesting the discipline of interiors through its purpose and value. Rather than trying to come up with a detailed explanatory document like a constitution, it was aimed to provide a more general and brief document for interiors internationally. The study aims to reconsider this historical document through a rhetorical analysis which aims to examine and understand the discourse of the declaration through seven specific concepts in relation with several other discourses and theories. It is concluded that the IFI Interiors Declaration is open for interpretation in relation with cultural and regional means but as a common understanding it is specifically addressing the fact that interior architecture/design supports life and humanity by all its activities, functions and actions.
  • Yayın
    From the guest editors: “design, populism and politics”
    (Işık Üniversitesi Yayınları, 2024-07-09) Pasin, Burkay; Demirbaş, Özgen Osman
    Today, ‘design’ has become a concept that is frequently used in every field, in an awkward and populist manner. Hair design, nail design, feng shui design, wellness design, and city design are some of these conceptions that reduce the value of design, manipulate its meaning, as well as empty its content. For professional designers and design scholars, this situation has become more critical, as they start losing their intellectual voice and professional legitimacy among all those who use and consume the concept of design, regardless of its context. On the other hand, when we consider it from a global perspective, we see that design is one of the most dominant concepts in the strategic planning and development policies of developed and/or developing countries. In a way, it has also become a powerful tool of politics, re-conceptualized in populist discourses and practices of authorities and decision-makers.