The impact of social media and digital marketing on brand awareness and purchasing behavior of millennials in Istanbul

dc.authorid0009-0006-9823-6709
dc.contributor.advisorTeker, Suaten_US
dc.contributor.authorObeido, Nour Alhudaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler İçin MBA Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.otherIşık University, School of Graduate Studies, Master’s Program in Executive MBAen_US
dc.date.accessioned2025-07-24T12:17:15Z
dc.date.available2025-07-24T12:17:15Z
dc.date.issued2025-06-17
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler İçin MBA Yüksek Lisans Programıen_US
dc.departmentIşık University, School of Graduate Studies, Master’s Program in Executive MBAen_US
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 68-73)en_US
dc.descriptionxi, 77 leavesen_US
dc.description.abstractThe current research aimed to define the level of brand awareness and the impact on the buying behavior of people due to the usage of social media platforms and digital marketing measures used by the brands. The research was planned to assess the impact on the millennials in Istanbul, Türkiye. The data was collected from the individuals residing in Istanbul with the help of an online questionnaire survey which was filled in by 403 participants. The collected data was analyzed by using SPPS version 21. Descriptive statistics, reliability analysis, mean difference test, correlation test, and regression were performed to get the outcomes of the research. Mavi, a renowned brand, was used to assess the impact on the buying decisions of customers. The findings revealed that the measures of brand awareness namely, “Perceived product quality, Product recognition, Brand recall, and Brand perception” influence the purchasing behavior of millennials. However, the purchasing decisions were not affected based on the demographics of the participants. Thus, the millennials who stay in Istanbul and use social media are influenced by the strategies used by marketers to purchase their brands. The research also revealed how digital marketing strategies are perceived by millennials in Istanbul and how social media interactions shape the purchasing process. This confirms that social media and digital channels play an important role in consumer behavior.en_US
dc.description.abstractÇalışma, markaların sosyal medya platformlarının kullanımı ve markaların kullandığı dijital pazarlama önlemlerinin marka bilinirliği düzeyini ve insanların satın alma davranışları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma, İstanbul'daki Y kuşağı üzerindeki etkiyi değerlendirmek amacıyla planlandı. Veriler, İstanbul'da ikamet eden bireylerden 403 katılımcının doldurduğu çevrimiçi anket aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS versiyon 21 kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına ulaşmak için tanımlayıcı istatistikler, güvenirlik analizi, ortalama fark testi, korelasyon testi ve çoklu regresyon uygulanmıştır. Analiz yapıldıktan sonra, tüketicilerin satın alma davranışının algılanan ürün kalitesinden çok etkilendiği sonucuna varılmıştır. Seçilen marka, tüketicilere sunulan ürünlerin kalitesini korudu ve bunları kullanmayı ve satın almayı seviyorlar. Müşterilerin satın alma kararları üzerindeki etkiyi değerlendirmek için tanınmış bir marka olan Mavi kullanıldı. Bulgular, marka farkındalığı ölçümlerinin, yani "Algılanan ürün kalitesi, Ürün algısı, Marka hatırlanabilirliği ve Marka bilinirliği"nin Y kuşağının satın alma davranışları üzerinde etkisi olduğunu ortaya çıkardı. Ancak satın alma kararları katılımcıların demografik özelliklerine göre etkilenmemektedir. Ayrıca araştırma, dijital pazarlama stratejilerinin İstanbul’daki milenyum kuşağı bireyleri tarafından nasıl algılandığını ve sosyal medya etkileşimlerinin satın alma sürecine nasıl yön verdiğini ortaya koymuştur. Bu da sosyal medya ve dijital kanalların, tüketici davranışlarında önemli bir rol oynadığını doğrulamaktadır. Araştırmanın bulgularından, markanın hatırlamasının tüketicilerin satın alma kararları üzerinde de etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Analiz yapıldıktan sonra, tüketicilerin satın alma davranışının algılanan ürün kalitesinden çok etkilendiği sonucuna varılmıştır. Bu, sosyal medya platformunun ve dijital kanalların tüketici davranışında önemli bir rol oynadığını doğrular.en_US
dc.description.tableofcontentsSOCIAL MEDIA AND DIGITAL MARKETINGen_US
dc.description.tableofcontentsDigital Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsSocial Media Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsIMPACT OF DIGITAL MARKETING ON CONSUMER BEHAVIORen_US
dc.description.tableofcontentsRole of Digital Marketing in Shaping Brand Perceptionsen_US
dc.description.tableofcontentsDigital Marketing Strategies for Millennialsen_US
dc.description.tableofcontentsDigital Marketing Tools and Techniquesen_US
dc.description.tableofcontentsEffectiveness of Different Digital Marketing Channelsen_US
dc.description.tableofcontentsROLE OF SOCIAL MEDIA IN BRAND AWARENESS AND LOYALTYen_US
dc.description.tableofcontentsImportance of Social Media in Modern Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsSocial Media’s Role in Building Brand Loyalty and Consumer Relationshipsen_US
dc.description.tableofcontentsBrand Awarenessen_US
dc.description.tableofcontentsCONSUMER BEHAVIOR TOWARDS BRAND LOYALTY IN THE DIGITAL AGEen_US
dc.description.tableofcontentsBrand Loyalty in the Digital Eraen_US
dc.description.tableofcontentsEffects of Social Media Addiction on Brand Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsEthical Considerations in Digital Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsIMPACT OF DIGITAL MARKETING ON CONSUMER BEHAVIORen_US
dc.description.tableofcontentsImportance of Aligning Digital Marketing with Millennial Values and Ethicsen_US
dc.description.tableofcontentsChallenges and Opportunities in Digital Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsPRACTICAL APPLICATIONS OF DIGITAL MARKETING: CASE OF ISTANBUL MILLENNIALSen_US
dc.description.tableofcontentsThe Impact of Digital Marketing on Brand Awareness and Consumer Behavior Among Millennials in Istanbulen_US
dc.description.tableofcontentsMEASURES OF BRAND AWARENESSen_US
dc.description.tableofcontentsPerceived Product Qualityen_US
dc.description.tableofcontentsProduct Perceptionen_US
dc.description.tableofcontentsBrand Recallen_US
dc.description.tableofcontentsBrand Recognitionen_US
dc.identifier.citationObeido, N. A. (2025). The impact of social media and digital marketing on brand awareness and purchasing behavior of millennials in Istanbul. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/6576
dc.institutionauthorid0009-0006-9823-6709
dc.language.isoenen_US
dc.publisherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectBrand awarenessen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectBrand recallen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectMarka farkındalığıen_US
dc.subjectSatın alma davranışıen_US
dc.subjectMarka hatırlanabilirliğien_US
dc.titleThe impact of social media and digital marketing on brand awareness and purchasing behavior of millennials in Istanbulen_US
dc.title.alternativeSosyal medya ve dijital pazarlamanın İstanbul’da yaşayan milenyum kuşağının marka bilinirliği ve satın alma davranışları üzerindeki etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublicationen_US

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
The_impact_of_social_media_and_digital_marketing_on_brand_awareness_and_purchasing_behavior_of_millennials_in_Istanbul.pdf
Boyut:
1.85 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: