Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖz Pektaş, Haticeen_US
dc.contributor.advisorAtiker, Barışen_US
dc.contributor.authorİzci, Afifeen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-19T08:10:09Z
dc.date.available2018-09-19T08:10:09Z
dc.date.issued2018-01-19
dc.identifier.citationİzci, A. (2018). Sürreal filmlerin psikedelik tarzda hareketli afiş olarak yorumlanması. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1353
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 105-108)en_US
dc.descriptionxii, 109 leavesen_US
dc.description.abstractSinemanın ilk zamanlarında film jenerikleri olarak karşımıza çıkan hareketli grafikler günümüzde çeşitlilik kazanmıştır. Bu çeşitlilik teknolojiyle bağlantılı olarak farklı mecralarda karşımıza çıkmaktadır. Bu mecralardan birisi de hareketli afişlerin sunulacağı ekranlar olmuştur. Henüz yeni bir iletişim aracı olan hareketli afişler ilk örneklerini sosyal medya, web siteleri ve dijital sokak tabelalarında göstermeye başlamıştır. Kapalı ve açık alanlarda kullanılan sanatsal veya ticari amaçlarla tasarlanan film afişleri filmin kavramsal içeriğiyle alakalı olmalıdır. Bu tez çalışmasında filmlerin kavramsal ve görsel açıdan sürreal olanı nasıl temsil ettiği incelenmiş olup psikedelik stil ile ilişkisi araştırılmıştır. Sürreal sinema ile psikedelik stil arasında benzer görsel anlatımlar olduğu saptanmıştır. Hareketli grafikler psikedelik açıdan incelenmiş olup sürreal filmler metafor ve imgeler aracılığıyla hareketli afiş olarak tasarlanmıştır. Hareketli afişlerde tasarım unsurlarına değinerek bu alanda örnek alışmalar tasarlamak amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractStarting as movie trailers, motion graphic has enlargened its variety until today. This variety can come in different medium forms, depending on technological developments. Screens are one such for mediums that are mentioned. Being just a fresh visual communication, motion posters, its very roots started appearing on social media, web sites and digital outdoor screens. Regardless of being created for commercial or artistic purposes, indoor or outdoor movie posters must be related to movies themselves in conceptual ways. This thesis project is aimed to research how movies represented in surreal style, both visually and conceptually and their connections with psychedelic style. It is determined that there are similar visual expressions between both movements. Their ways of expressions with symbols and imagery is put out. Motion graphic was examined in psychedelic perception and surreal movies were designed as motion posters thanks metaphors and imagery. With the touch of design elements, samples are created in this field as the purpose of this research.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsSÜRREAL SİNEMADA PSİKEDELİK STİLen_US
dc.description.tableofcontentsSürreal Sinema Akımıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikedelik Stilen_US
dc.description.tableofcontentsSürreal Sinema ve Psikedelik Stil Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsSÜRREAL SİNEMA VE HAREKETLİ GRAFİKLERen_US
dc.description.tableofcontentsFilm Jeneriklerien_US
dc.description.tableofcontentsSürreallizm ve Görsel Efektler (Etkiler)en_US
dc.description.tableofcontentsHareketli Afişleren_US
dc.description.tableofcontentsHareketli Afişte Görsel Tasarım Unsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsHAREKETLİ GRAFİKLERDE PSİKEDELİK STİLen_US
dc.description.tableofcontentsHAREKETLİ AFİŞ TASARIM UYGULAMALARI VE ANALİZİen_US
dc.description.tableofcontents2001: A Space Odysseyen_US
dc.description.tableofcontentsEnter The Voiden_US
dc.description.tableofcontentsBrazilen_US
dc.description.tableofcontentsThe FALLen_US
dc.description.tableofcontentsZardozen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAfişen_US
dc.subjectHareketli afişen_US
dc.subjectHareketli grafikleren_US
dc.subjectPsikedelik stilen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectSürrealen_US
dc.subjectSürreal filmen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectMotion graphicen_US
dc.subjectMotion posteren_US
dc.subjectPosteren_US
dc.subjectPshycedelic styleen_US
dc.subjectSurreal cinemaen_US
dc.subjectSurrealismen_US
dc.subject.lccPN1995.9.S85 I93 2018
dc.subject.lcshSurrealism in motion pictures.en_US
dc.subject.lcshSubconsciousness in art.en_US
dc.subject.lcshSurrealism and design.en_US
dc.subject.lcshFilm posters -- Design -- Critism.en_US
dc.subject.lcshPsychedelic art.en_US
dc.titleSürreal filmlerin psikedelik tarzda hareketli afiş olarak yorumlanmasıen_US
dc.title.alternativeInterpretation of surreal movies in psychedelic style as motion postersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID10180342
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorİzci, Afifeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess