Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Vesime Itıren_US
dc.date.accessioned2019-03-25T00:54:17Z
dc.date.available2019-03-25T00:54:17Z
dc.date.issued2017-07
dc.identifier.citationDemir, V. I, (2017). An overview to Kardelen Fincanci, Nezaket Ekici and Tunc Ali Cam's performative artworks with the concepts of Gilles Deleuze and Baruch Spinoza. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication,7(3), 427-437.10.7456/10703100/005en_US
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1487
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.7456/10703100/005
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJek16WXlNZz09
dc.description.abstractBu araştırmada, Benedictus de Spinoza ve Gilles Deleuze’ün sunduğu kavramlar üzerinden performans sanatı örnekleri incelenecektir. İki düşünürün ortaya koyduğu beden odaklı düşüncelerden yola çıkılarak, performans sanatının gündelik yaşamla ilişkisi, izleyiciyle kurduğu ilişki, izleyici ile sanatçının etkileşimi ve yapılan performansın nihayetinde hedefine ulaşıp ulaşmadığı belirlenecektir. Nezaket Ekici’nin “Imagine”, Kardelen Fincancı’nın “Make Me Whole Again” ve Tunç Ali Çam’ın “Yersiz yurtsuzlaşma, Kurşun Kalemler, Karton Kutu ve Ses” adlı performansları izleyiciyle kurduğu ilişkiler ve izleyici üzerinde yarattığı etkiler üzerinden değerlendirilecektir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to analyze some examples of performance art practices with the concepts of Benedictus de Spinoza and Gilles Deleuze. The relationship between life and performance art; the relationship between audiences and artist in these performances, will be defined with the thoughts of two philosophers. Nezaket Ekici's "Imagine", Kardelen Fincanci's "Make Me Whole Again" and Tunc Ali Cam's "Deterritorialization, Pencils, Cardboard Boxes and Sound" will be analyzed with the context of effects on audiences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIstanbul Kultur Univen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇağdaş sanaten_US
dc.subjectPerformans sanatıen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectBenedictus de Spinozaen_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectGilles Deleuzeen_US
dc.subjectPerformance arten_US
dc.titleDeleuze ve Spinoza kavramları üzerinden Kardelen Fincancı, Nezaket Ekici ve Tunç Ali Çam’ın çalışmalarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAn overview to Kardelen Fincanci, Nezaket Ekici and Tunc Ali Cam's performative artworks with the concepts of Gilles Deleuze and Baruch Spinozaen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Görsel Sanatlar Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Fine Arts, Department of Visual Artsen_US
dc.identifier.volume7
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage427
dc.identifier.endpage437
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDemir, Vesime Itıren_US
dc.relation.indexWOSen_US
dc.relation.indexTR-Dizinen_US
dc.relation.indexEmerging Sources Citation Index (ESCI)en_US
dc.description.wosidWOS:000409576900005


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster