Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFıstıkçı, Nurhanen_US
dc.contributor.authorSaatçioğlu, İbrahim Ömeren_US
dc.contributor.authorKeyvan, Alien_US
dc.contributor.authorTopçuoǧlu, Volkanen_US
dc.date.accessioned2019-08-31T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-05T16:04:55Z
dc.date.available2019-08-31T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-05T16:04:55Z
dc.date.issued2015-03
dc.identifier.citationFistikci, N., Saatcioglu, O., Keyvan, A., & Topcuoglu, V. (2015). Attentional bias and training in social anxiety disorder. Noropsikiyatri Arsivi-Archives of Neuropsychiatry, 52(1), 4-7. doi:10.5152/npa.2015.8777en_US
dc.identifier.issn1300-0667
dc.identifier.issn1309-4866
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1882
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.5152/npa.2015.8777
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrMk5EYzBOQT09
dc.description.abstractCognitive behavioral therapy (CBT) is one of the most effective treatment modalities for social anxiety disorder (SAD), showing a high level of clinical evidence supporting its effectiveness. On the other hand, lack of the desired benefit from this treatment in some patients causes continuation of the search for new techniques. Recent research studies have focused on attentional bias and attention training in SAD. Attention processes in SAD have been a major target of interest and investigation since the introduction of the first cognitive models explaining SAD. In the first model, it was highlighted that attention was self-focused. The relationship between threatening stimuli and attention was considered in the subsequent models. Attentional bias towards threat may take place in several ways, such as facilitated processing of threat, difficulty in disengaging attention from the threat and avoidance of attention from the threat. After these descriptions regarding the phenomenology of the disorder, treatments to modify attention, processes were developed. In spite of conflicting results, investigations on attentional training are promising. Attention processes, attentional bias and attentional training in SAD are discussed in this review.en_US
dc.description.abstractBilişsel davranışçı terapi (BDT) sosyal anksiyete bozukluğunda (SAB ) kanıt düzeyi yüksek, en iyi sonuç alınan tedavi yöntemlerinden biridir. Öte yandan, bazı hastalarda bu tedaviden istenilen yararın elde edilememesi, yeni teknikler arayışının devamına neden olmaktadır. SAB'da son araştırmalar dikkat yanlılığına ve dikkat eğitimine odaklanmıştır. SAB'da dikkat süreçleri rahatsızlığın bir bilişsel bozukluk olarak açıklandığı ilk modellerden bu yana araştırmaların hedefi olmuştur. İlk modelde, dikkatin kişinin kendi üzerine odaklı olduğu vurgulanmıştır. Tehdit edici uyaranlar ve dikkat arasındaki ilişki daha sonraki modellerde kabul edilmiştir. Tehdite yönelik dikkat yanlılığı tehditin kolaylaştırılmış işlenmesi, dikkatin tehditten uzaklaştırılmasında zorlanma, dikkatin tehditten kaçırılması şeklinde oluşabilir. Hastalık süreci-ne getirilen bu açıklamalar sonrasında, dikkat süreçlerini değiştirmek için tedaviler geliştirilmiştir. Çelişkili sonuçlara rağmen, dikkat eğitimi araştırmaları ümit vericidir. Bu derlemede SAB'da dikkat süreçleri, dikkat yanlılıkları ve dikkat eğitimi konuları tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Neuropsychiatric Societyen_US
dc.relation.isversionof10.5152/npa.2015.8777
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectAttentionen_US
dc.subjectAttention biasesen_US
dc.subjectAttentional trainingen_US
dc.subjectAttentional biasen_US
dc.subjectAvoidance behavioren_US
dc.subjectBehavior therapyen_US
dc.subjectCognitionen_US
dc.subjectCognitive therapyen_US
dc.subjectDifficulty disengaging attentionen_US
dc.subjectDot probe paradigmen_US
dc.subjectEvidence based practiceen_US
dc.subjectExperimental testen_US
dc.subjectFacesen_US
dc.subjectFacial expressionsen_US
dc.subjectHumanen_US
dc.subjectIndividualsen_US
dc.subjectModification programen_US
dc.subjectNeuropsychological testen_US
dc.subjectPhobiaen_US
dc.subjectRandomized controlled-trialen_US
dc.subjectRecognitionen_US
dc.subjectReplicationen_US
dc.subjectReviewen_US
dc.subjectSocial anxiety disorderen_US
dc.subjectSocial behavioren_US
dc.subjectSocial environmenten_US
dc.subjectSocial phobiaen_US
dc.subjectSpatial cueing tasken_US
dc.subjectStroop testen_US
dc.subjectThreaten_US
dc.subjectDikkaten_US
dc.subjectDikkat eğitimien_US
dc.subjectNörolojik bilimleren_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.subjectSosyal anksiyete bozukluğuen_US
dc.titleAttentional bias and training in social anxiety disorderen_US
dc.title.alternativeSosyal anksiyete bozukluğunda dikkat yanlılığı ve eğitimien_US
dc.typereviewen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalNoropsikiyatri Arsivien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.identifier.volume52
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage4
dc.identifier.endpage7
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSaatçioğlu, İbrahim Ömeren_US
dc.relation.indexWOSen_US
dc.relation.indexScopusen_US
dc.relation.indexPubMeden_US
dc.relation.indexTR-Dizinen_US
dc.relation.indexScience Citation Index Expanded (SCI-EXPANDED)en_US
dc.description.qualityQ4
dc.description.wosidWOS:000351851100002
dc.description.pubmedidPMID:28360667


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster