Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraman, Mehmet Gökşinen_US
dc.contributor.authorKurt, Zeynepen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-27T04:37:46Z
dc.date.available2019-09-27T04:37:46Z
dc.date.issued2019-05-21
dc.identifier.citationKurt, Z. (2019). İlköğretim 3,4 ve 5. sınıf öğrencilerinde akran zorbalığı ve sosyal beceri arasındaki ilişkiyi etkileyen ve bu ilişkiye eşlik eden faktörler ile birlikte incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2183
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 80-92)en_US
dc.descriptionxiv, 114 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada, akran zorbalığı ve sosyal beceri arasında olası anlamlı bir ilişkinin araştırılması planlanmıştır. Yöntem:Katılımcılar, İstanbul’da Anadolu yakasında bulunan özel okulda okuyan, normal gelişim gösteren, 2018-2019 dönemi içinde ilköğretim 3., 4. ve 5. sınıfta okuyan toplam 164 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya toplam 17 sınıftan 164 öğrenci ve onların ebeveynleri, 17 sınıf öğretmeni ve 8 rehberlik öğretmeni katılmıştır. Araştırılması amaçlanan bilgiler Sosyodemografik/Kişisel Bilgi Formu, Olweus Öğrenciler İçin Akran Zorbalığı Ölçeği ve Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği ile elde edilmiştir. Bulgular:Araştırma sonucuna göre, zorbalık davranışı ile sosyal beceriler arasında anlamlı bir ilişki bulunamazken, akran zorbalığına maruz kalan öğrencilerin sosyal becerileri puanlarının anlamlı olarak daha düşük olduğu bulunmuştur. Akran zorbalığına maruz kalan öğrencilerin ilişki başlatma ve sürdürme, saldırgan davranışlar ve dürtülerle başa çıkma, plan yapma ve sosyal becerilerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Sonuçlar,sosyal beceri problemleri ve akran zorbalığına maruz kalmanın ilişki içerisinde olduğunu desteklemektedir. Bu bulgular ilgili literatür gözönüne alarak tartışılmış ve gelecek araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of the study is to investigate a possible relationship between peer bullying and social skills. Method: 164 children and adolescents (between 3.4.5. grades) their parents and 25 teachers are recruited to research group. Sociodemographic Form, Olweus Bullying Questionnaire and Social Skill Assessment Scale were used to obtain data in this study. 164 students from 17 classrooms and their parents, teachers and 8 school counselor participated in the study. Result: According to the results, there is a significant relationship between peer bullying and social skills. Although there was no difference in thesocial skill scores of the students who bullied, the social skill scores of the students who were victimized were signitificantly low. Students who exposed to peer bullying were less likely to initiate and maintain a relationship, to deal with aggression behaviors and impulses, to make plans and to have social skills. Conclusion: The results support that there is a relationship between victim of bullying and social skills. These findings were discussed with relevant literature and suggestions for future researchers and practitioners were presented.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsZorbalığın Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsZorbalığın Tarihçesien_US
dc.description.tableofcontentsSaldırganlık, Şiddet ve Zorbalık Kavramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığıen_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığının Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsKasıtlılıken_US
dc.description.tableofcontentsGüç Dengesizliğien_US
dc.description.tableofcontentsSürekliliken_US
dc.description.tableofcontentsZorbalığın Nedenlerien_US
dc.description.tableofcontentsİçgüdü Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsEtiyolojik Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsBağlanma Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsBiyolojik Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsDavranışçı-Bilişsel Kuramlaren_US
dc.description.tableofcontentsEngellenme-Saldırganlık Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Öğrenme Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsAhlak Gelişim Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsEkolojik Sistemler Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsZorbalık Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsDirekt Zorbalıken_US
dc.description.tableofcontentsFiziksel Zorbalıken_US
dc.description.tableofcontentsSözel Zorbalıken_US
dc.description.tableofcontentsDolaylı Zorbalıken_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığı ve Sosyodemografik Bilgileren_US
dc.description.tableofcontentsYaşen_US
dc.description.tableofcontentsCinsiyeten_US
dc.description.tableofcontentsSosyoekonomik Statüen_US
dc.description.tableofcontentsZorbalık Sürecinde Taraflaren_US
dc.description.tableofcontentsZorbaların Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsKurbanların Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsSeyircilerin Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsZorba Kurbanların Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığının Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığı ve Müdahale Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Becerinin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Becerinin Önemien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Beceri ve Duygusal Gelişim İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Beceri Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Bilişsel Öğrenme Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsDavranışçı Öğrenme Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Öğrenme Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Becerilerin Sınıflandırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığı ve Sosyal Becerileren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsHipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsYan Hipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Modelien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Çalışma Grubuen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKişisel Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsVeli Bilgilendirme ve Gönüllü Olur Formuen_US
dc.description.tableofcontentsÖğretmen Bilgilendirme ve Gönüllü Olur Formuen_US
dc.description.tableofcontentsOlweus Öğrenciler İçin Akran Zorbalığı Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Beceri Değerlendirme Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsBetimsel Analizlere Dair Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsSOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarına İlişkin Tanımlayıcı İstatistikleren_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığına Maruz Kalma ve Maruz Kalmama Durumlarına Etki Eden Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığı Yapma ve Zorbalık Yapma Şeklien_US
dc.description.tableofcontentsCinsiyete Göre SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSınıf Düzeylerine Göre SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsBaşarı Düzeylerine Göre SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAilesinin Gelir Düzeylerine Göre SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığına Maruz Kalma Durumuna Göre SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsCinsiyet, Sınıf ve Başarı Düzeyleri ile Akran Zorbalığına Maruz Kalma Durumu Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsCinsiyet, Sınıf ve Başarı Düzeyleri ile Akran Zorbalığı Yapma Durumu Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsAilede Şiddet Görme, Şiddete Tanık Olma, Okuldaki Kuralların Herkes İçin Geçerli Olması, Okuldan Memnun Olma ile Akran Zorbalığına Maruz Kalma Durumu Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsAilede Şiddet Görme, Şiddete Tanık Olma, Okuldaki Kuralların Herkes İçin Geçerli Olması, Okuldan Memnun Olma ile Akran Zorbalığı Yapma Durumu Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Babasının Öğrenim ve Gelir Düzeyleri ile Akran Zorbalığına Maruz Kalma Durumu Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsCinsiyet, Sınıf ve Başarı Düzeyleri, Anne Babasının Öğrenim ve Gelir Düzeyleri ile Akran Zorbalığı Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığı Yapma Durumuna Göre SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığına Göre SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçek ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAnne Babasının Öğrenim ve Gelir Düzeyleri ile Akran Zorbalığı Yapma Durumu Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsOkulu Sevme ve Sınıfta Sahip Olunan iyi Arkadaş Sayısıen_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığına Maruz Kalan Öğrencilere Zorbalık Yapan Öğrencilerin Bulunduğu Sınıf ve Kızlar/Erkekler Tarafından Zorbalığa Maruz Kalmaen_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığı Yapan Öğrenci/Öğrencilerin Sayısı, Zorbalığa Maruz Kalma Süresien_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığına Uğranılan Yerleren_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığına Maruz Kaldığını Biri İle Paylaşma ve Paylaştıkları Kişi/Kişileren_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığına Öğretmenler Ya Da Okuldaki Diğer Yetişkinlerin, Öğrencilerin Durdurmaya Çalışma Sıklığı, Yaşıtlarının Okulda Akran Zorbalığına Maruz Kaldığını Gördüğünde Hissettikleri Düşünce/Duygularen_US
dc.description.tableofcontentsEvdeki Yetişkinlerden Birinin Akran Zorbalığını Durdurmak İçin Okulla Görüşmesien_US
dc.description.tableofcontentsAkran Zorbalığı Yaptığı İçin Sınıf Öğretmenin Ya Da Başka Bir Öğretmenin, Evdeki Yetişkinlerden Birinin Kendisi İle Konuşmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSevmediği Bir Öğrenciye Akran Zorbalığı Yapılmasına Katlanılma, Yaşıtı Bir Öğrenciye Diğer Öğrenciler Tarafından Akran Zorbalığı Yapıldığını Görür Ve Anladığında Verdiği Tepkien_US
dc.description.tableofcontentsOkulun Diğer Öğrencilerin Kendisine Akran Zorbalığı Yapılmasından Korkma Sıklığı, Akran Zorbalığını Önlemek İçin Sınıf Öğretmeninin Gösterdiği Çabaen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.description.tableofcontentsÖNERİLERen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAkran zorbalığıen_US
dc.subjectAtılganlıken_US
dc.subjectSaldırganlıken_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectAgressionen_US
dc.subjectBullyingen_US
dc.subjectImperishablenessen_US
dc.subjectPeer victimisationen_US
dc.subjectSocial skillsen_US
dc.subject.lccBF721 .K87 2019
dc.subject.lcshChild psychology.en_US
dc.titleİlköğretim 3,4 ve 5. sınıf öğrencilerinde akran zorbalığı ve sosyal beceri arasındaki ilişkiyi etkileyen ve bu ilişkiye eşlik eden faktörler ile birlikte incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn assessment of the relationship between peer bullying,social skills and effective/accompany factors on their relationship among 3rd, 4th and 5th grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKurt, Zeynepen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess