Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
The effect of mad cow (BSE) scare on beef demand and sales loss: The case of Izmir
(Scientific Technical Research Council Turkey-Tubitak, 2005)
This paper investigates the effect of the BSE scare on beef consumption due to the intense media coverage. Using monthly data, a beef demand model for January 1995-February 1997 period is estimated for Izmir Province. Beef ...
Relative effects of marketing effectiveness dimensions on firm performance: An empirical analysis with a multi-industry sample
(Bogazici Universitesi, 2009)
The aim of this study is to understand the influence of marketing operational efficiency and marketing system effectiveness on firm performance dimensions. Marketing operational efficiency and marketing system effectiveness ...
Kuzey Kıbrıs’t a çevre bilinci
(Doğuş Üniversitesi, 2000-01-01)
Bu makalede 1994 yılında Kuzey Kıbrıs’ta yapılan çevreye karşı tutum anketinin sonuçları verilmektedir. Araştırmanın hipotezine göre çevre bilinci ile yaş, eğitim düzeyi, yerleşim alanı, yerli veya göçmen olma ve cinsiyet ...
Sürdürülebilir turizm: bir alan araştırmasının sonuçları
(Detay Yayıncılık, 2001-06-01)
Sürdürülebilir turizm kavramı son 20 yıldır yaygın olarak tartışılmakla birlikte, uygu lamada bu konuda fazla bir yol alındığı söylenemez. Bu durumun başlıca nedenlerinden biri de, özellikle kalkınma çabasındaki azgelişmiş ...