Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİslimyeli, Balkan Nacien_US
dc.contributor.authorBalkan, Gökhanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2021-09-08T11:46:31Z
dc.date.available2021-09-08T11:46:31Z
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.citationBalkan, G. (2020). İnsansonrası durum ve çoklu platformlarda sanat. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3222
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 220-225)en_US
dc.descriptionxiv, 225 leavesen_US
dc.description.abstractTeknolojinin hızla gelişimi ‘insansonrası durumlar’ yaratmaktadır ve her geçen gün bir diğeri ile karşılaştığımız insansonrası durumlar insanı başkalaştırmakta, ivmelenen bir dönüşüme tabi tutmaktadır. Gelgelelim insanı kendinden ibaret bir varlık formu olarak anlamak doğru olmayacaktır öyleyse bahsi geçen dönüşümün denklemi insan bedenini çevreleyen şeyler ile beraber bir bütün olarak kurulmalıdır. Tez bu düşüncelerin izinde, insansonrası dönemin gerçekliğini oluşturan durumları irdelemek için insan, doğa, kent ve kültür ilişkisi üzerinde yoğunlaşmakta ve temel gördüğü insansonrası durum olan emek işçiliğinden zihin işçiliğine geçiş eğilimine odaklanmaktadır. Böylelikle gelişen sosyoloji içinde insansonrası durumun bir çokluk ortamı yaratma kapasitesi olduğu belirlenmekte ve bu bağlamda beden-insan, doğa-kent olgularının neye dönüştüğü tez kapsamında çözümlenmektedir. ‘Posthümanizm’ kavramının hakikat siyasetinden arındırılarak, gerçek ifadesinde ‘Hümanizm’ sonrası olarak anlaşılması, insansonrası durumları ve etkilerini değerlendirirken ‘Transhümanizm’ ve ‘Posthümanizm’ ayrımının netleştirilmesini gerektirmektedir. Bu sebeple tezde hümanizm olgusu ve kapsamı irdelenerek dışılığı açımlanmaktadır. Bu bağlamda posthümanizmin ancak ‘eleştirel posthümanizm’ olarak anlaşıldığında ve insansonrası durumların ancak yerleşik sistemden çıkışı mümkün kıldığında gezegen ölçeğinde ‘Yaşam’ın yüceltilerek sürdürülebileceği vurgulanmaktadır. Kapitalizm ile hümanizmin birbirine bağlanması ile sosyolojinin mimarı olarak şekil alan ‘neoliberalizm’ ve transhümanizm tez kapsamında eleştirinin odağına alınmaktadır. Bir başka kültür alanı olarak görülen sanatın da insansonrası durumda gerçek ve gerçeklik ile kurulan ilişkinin sınırında, ‘çokluk’un yapıtaşı olarak yer bulmakta olduğu öne sürülmektedir. Hipergerçeklik örüntüsünden çıkış ile sanatın gerçek olma savının, insansonrası durumda geçerlilik kazandığı belirlenmektedir. Çoklu birliktelikler, paylaşımlar, karşılıklı etkileşim ve katılım kısacası insan ve insan etkileşimi ile hakikat oyunlarının sonunun çoklu platformlarda söz konusu olduğu anlatılmakta ve bu sav kısa tarihsel bir zeminde incelenerek tez konusu edilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe rapid development of technology creates posthuman situations and the posthuman situations that we encounter everyday subject human beings to an accelerated transformation. However, it would not be correct to understand ‘the human’ as a form of being composed of itself, so the equation of the said transformation should be established as a whole with the things surrounding the human. Thus, in order to examine the situations that constitute the reality of the posthuman period, the thesis concentrates on the relationship between human, nature, city and culture, and focuses on the trend of transition from labor to immaterial (mental) labor, which is considered as one of the basic posthuman condition. In this context, it is determined that the situation mentioned as a thesis has the capacity to create a multitude environment. In the sociology that develops in this direction, what the body-human, nature-city phenomena turn into is analyzed within the scope of the thesis. Understanding Posthumanism as the end of humanism as the word actually refers to requires clarifying the distinction between “Transhumanism” and “Posthumanism” when evaluating Posthuman situations and their effects. For this reason, in the thesis, the extension of the phenomenon of humanism and its scope is examined and its externality is explained. In this context, it is emphasized that posthumanism can only be understood as “critical posthumanism” and when posthuman situations make it possible to exit from the settled system, “life” can be exalted and maintained by the planetary scale. Neoliberalism and transhumanism, which take shape as the architects of sociology with the interconnection of capitalism and humanism, are taken into the focus of criticism within the scope of the thesis. It is claimed that art as another field of culture, finds its place as the building block of the medium of the multitude, on the border of the relationship established with truth and reality (symbolism) in the posthuman situation. Together with the exit from the illusion of hyperreality, it is determined that art reconstructs its relationship with the ‘truth’ in the posthuman situation. It is explained in the thesis that, multiple associations, sharing, mutual interaction and participation, in brief, human and human interaction and the end of truth games are in focus on multiple platforms, and this argument is examined on a short historical basis and is the subject of the thesis.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsAmaçen_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsİnsansonrası Durumen_US
dc.description.tableofcontentsHümanizmen_US
dc.description.tableofcontentsPosthümanizm, Antihümanizm, Transhümanizm ve Neohümanizm Kavramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsHümanizm İnsanıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsansonrası ve Öznelliken_US
dc.description.tableofcontentsHümanizmin Bir Medeniyet İdeali Olarak Şekillenmesien_US
dc.description.tableofcontentsİnsan ve Doğaen_US
dc.description.tableofcontentsFarklı Bir Dünya Tasarlamaken_US
dc.description.tableofcontentsMonizmen_US
dc.description.tableofcontentsVarlık, Oluş ve Bengidönüşen_US
dc.description.tableofcontentsAşkınlık Kategorileri ve Sistemin Sorgulanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsÖtekinin Olmadığı Bir Dünya Olasılığıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan, Kültür ve Kenten_US
dc.description.tableofcontentsİnsanın Yaratısı ve Yaratıcısı Olarak Kenten_US
dc.description.tableofcontentsİdeal İnsan, İdeal Kent, İdeal Toplumen_US
dc.description.tableofcontentsSınırların İnşasıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsanlaşma – Kentleşmeen_US
dc.description.tableofcontentsİnsansonrası Durum ve Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsDönüşümün İvmelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsKentin Dilien_US
dc.description.tableofcontentsKent ve Neoliberalizmen_US
dc.description.tableofcontentsKentçiliksonrası (Postürbanizm) Tanımlama Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsNeoliberalizm ve Öznesien_US
dc.description.tableofcontentsMarkasızlaşmaen_US
dc.description.tableofcontentsNeoliberalizm ve Zihin İşçiliğine Geçiş Eğilimien_US
dc.description.tableofcontentsAkıllı Kentleren_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaş Özne ve Meşguliyeten_US
dc.description.tableofcontents‘Fintech Kent’leşmeen_US
dc.description.tableofcontentsPostürbanist Yaşamen_US
dc.description.tableofcontentsKent ve Değişen Anlamıen_US
dc.description.tableofcontentsÇoklu Platformlarda Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsTeknolojien_US
dc.description.tableofcontentsTeknoloji ve Hümanizm İnsanıen_US
dc.description.tableofcontentsTekillik (Singularite) ve Tekno-Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan, Halk ve Çokluken_US
dc.description.tableofcontentsPostfordizm ve Zihin İşçiliğien_US
dc.description.tableofcontentsTarafsız öz, Fırsatçı (Oportünist) Özne ve Kaypaklıken_US
dc.description.tableofcontentsÇokluk (multitude) veya Çağdaş Bireyselliken_US
dc.description.tableofcontentsOrtak Paydanın Kurulumuen_US
dc.description.tableofcontentsÇokluk ve Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsÇoklu Platformlaren_US
dc.description.tableofcontents‘Sanat’ı Tanımlama Girişimlerien_US
dc.description.tableofcontentsİletişim ve Çağdaş Bir Yorum ile Katılım Estetiğien_US
dc.description.tableofcontentsİtalyan Fütürizmi ve Katılım Esasıen_US
dc.description.tableofcontentsRus Konstrüktivizmi ve Kolektiviteen_US
dc.description.tableofcontentsParis Dadası ve Bireyselliken_US
dc.description.tableofcontentsNeo – Avangart ve Ayrıcalıksız Katılımcıen_US
dc.description.tableofcontentsFluxus ve Toplumsal Heykelen_US
dc.description.tableofcontentsNeoliberalizmin Yayılımı ve Küreselleşmeen_US
dc.description.tableofcontentsİlişkisel Estetik ve Çokluken_US
dc.description.tableofcontentsNesnesiz Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsSeyircisiz Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsMekân Etkisi veya Kültürel Şeyleştirme Aygıtıen_US
dc.description.tableofcontentsParadigma ve Modelen_US
dc.description.tableofcontentsÇokluk’un Formuen_US
dc.description.tableofcontentsSiber Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsMülkiyetsizlik Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsSanat Sistemi ve Markasızlaşmaen_US
dc.description.tableofcontentsDilin Sınırında Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsSusmak ile Konuşmak Arasındaen_US
dc.description.tableofcontentsÇokluğun Dilien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.description.tableofcontentsSonsözen_US
dc.description.tableofcontentsTerimceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇağdaş sanaten_US
dc.subjectÇokluken_US
dc.subjectNeoliberalizmen_US
dc.subjectPosthümanizmen_US
dc.subjectPostürbanizmen_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectMultitudeen_US
dc.subjectNeoliberalismen_US
dc.subjectPosthumanismen_US
dc.subjectPosturbanismen_US
dc.subject.lccN6350 .B355 2020
dc.subject.lcshArt, Modern.en_US
dc.subject.lcshPosthumanism.en_US
dc.titleİnsansonrası durum ve çoklu platformlarda sanaten_US
dc.title.alternativePosthuman situation and art in multitude platformsen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1537-3523
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage225
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBalkan, Gökhanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess