Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Effects of industry 4.0 on automobile marketing strategies a research among auto executives in Turkey
(Işık Üniversitesi, 2020-06-12)
The world is at the edge of the much expected digital transformation orchestrated by the Fourth Industrial Revolution. In recent years, the industry has been going through a process that involves fully digitizing production ...
İnsansonrası durum ve çoklu platformlarda sanat
(Işık Üniversitesi, 2020-11-19)
Teknolojinin hızla gelişimi ‘insansonrası durumlar’ yaratmaktadır ve her geçen gün bir diğeri ile karşılaştığımız insansonrası durumlar insanı başkalaştırmakta, ivmelenen bir dönüşüme tabi tutmaktadır. Gelgelelim insanı ...
An exploratory research among fashion business leaders and neuromarketing company executives on the perception of applied neuromarketing
(Işık Üniversitesi, 2020-01-20)
Since almost two decades conditions that influence consumer purchase behaviour keep on changing in a dynamic manner which result in faster, better, more accurate and more precise managerial decisions’ necessity that are ...
Influence of social media in formation of positive brand attitude among different user groups in sports video analysis-a case example “Sprongo”
(Işık Üniversitesi, 2020-02-20)
In todays’ world, social media enjoys a phenomenal success in terms of adoption and current usage levels. We can say that they cause paradigm shifts on how people interact and communicate with each other as well as, on how ...
Sosyal ağların sorunlu kullanımı: nicel ve nitel inceleme
(Işık Üniversitesi, 2021-08-24)
Sosyal ağların işlevsel olmayan kullanımının bilişsel, duygusal ve sosyal düzeyde birtakım sınırlılıklarla ilişkili olabileceği ifade edilmiştir. Davranışsal bağımlılıklarla ilişkili I-PACE modeline göre yüksek düzeyde ...
A practical multiple factor index model for shopping center investment decisions in İstanbul
(Işık Üniversitesi, 2020-01-20)
Istanbul shopping center market is currently dealing with problems in the social and environmental spheres, in addition to its challenges at the commercial side. This thesis presents a genuine multi-factor evaluation model ...
Enformasyon, sistem ve sanat ; büyük veri çağında sanat
(Işık Üniversitesi, 2021-06-21)
Büyük Veri, yaşayış biçimimizi, anlayışlarımızı, öğrenme, bellek, düşünce sistemimizi ve en nihayetinden yavaşça ama köklü bir şekilde sağduyumuzu topyekûn değiştirmektedir. İnsanın evrimine etki eden diğer enformasyon ...
Bir sıkıntı mekânı olarak “eve” ilişkin fenomenolojik bir yaklaşım
(Işık Üniversitesi, 2021-06-14)
Yapılan bu tezde, ev kavramına farklı bir boyuttan bakarak deneyimsel olarak evin ne anlama geldiği üzerinde durulmuştur. Bunu yaparken de evi sıkıntı ile ilişkilendirip nasıl sıkıntı mekânına dönüştüğü anlaşılmaya ...
Factors encouraging and hindering a wider acceptance and more frequent utilization of mobile payment systems an empirical study among mobile phone subscribers in Turkey
(Işık Üniversitesi, 2021-06-21)
Considering the technological development in mobile payment technology, and extensive literature of technology adoption models; the current state of the related field needs to be examined in more detail to better understand ...