Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTural, Evrenen_US
dc.contributor.authorKenter, Derin Ekinen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-10-31T17:03:36Z
dc.date.available2023-10-31T17:03:36Z
dc.date.issued2023-10-18
dc.identifier.citationKenter, D. E. (2023). Sürdürülebilir bir animasyon tekniği olarak baskı resim. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5785
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 73-78)en_US
dc.descriptionx, 79 leavesen_US
dc.description.abstractTeknolojideki ilerlemeler sayesinde animasyon, eskiden belirsiz bir sanat formu niteliğindeyken, günümüzde çağdaş kültürün neredeyse her yönüne nüfuz eden yaygın bir ortama dönüşmüştür. Geçmişte deneysel nitelikteki animasyon üretimlerinin yaygın olmasının sebebi, standartları oluşmamış teknik ve ekipmanlara, çeşitli sanatsal pratiklerin üretim sürecine dahil edilmesine, ticari kaygıların ön planda olmaması gibi durumlara bağlıydı. Deneysel ve bağımsız üretimler haricindeki ana akım animasyon filmlerinin, giderek hem görsel dil hem de üretim biçimi anlamında birbirine benzer hale geldiği veya aynılaştığı, endüstri hakimiyeti sağladığı görülebilmektedir. Bunun aksine daha deneysel ve farklı olan üretimlerde ise, hem farklı üretim biçimlerinin sürece dahil edildiği, hem ana akım filmlerde işlenmeyen konulara yer verildiği, hem de ticari kaygılar yerine estetik kaygıların ön plana çıktığı görülmektedir. Bu araştırmada, bahsedilen nitelikteki çeşitli animasyonlar incelenerek, dijital çağda, geleneksel baskı resim teknikleriyle deneysel ve özgün bir animasyon filmi oluşturulabilir mi? Sorusuna odaklanılmıştır. Günümüzde sosyal medya uygulamalarında sıklıkla karşılaştığımız görsel içeriklerin üretilmesinde de alternatif bir yöntem olarak kullanılabileceği düşünülen deneysel bir animasyonun, sadece bir baskı resim tekniğini sürece dahil etmek yerine son yıllarda çevresel sorunların artması ve küresel ısınma, sürekli artan çevre kirliliği ve doğal kaynakların giderek tükenmesi gibi sorunlar sonucu tüketicilerin oluşturduğu tüketim hassasiyetlerine de önem verecek şekilde tasarlanması çalışma için önem taşımaktadır. Yapılan araştırma sonucu baskı resim metotları kullanılarak üretilen animasyon filmlerinin sınırlı olduğu, geri dönüşüme uygun bir malzeme kullanarak çukur baskı resim teknikleriyle üretilmiş animasyon filme rastlanılmaması bu çalışmanın önemini vurgulamaktadır. Uygulama sürecinde karşılaşılan zorlukların ve kolaylıkların belirlenmesine katkı sağlayacağı düşünülen çalışmada, aynı zamanda geleneksel bir animasyon üretim tekniği kullanmak ile deneysel bir animasyon üretim tekniği kullanmak arasındaki farklara da yer verilmiştir. Geleneksel bir çukur baskı metodu olan kuru kazı sürecinde alternatif bir malzeme ile çalışmanın farklarını da gösteren bu çalışmanın, baskı resim teknikleri kullanılarak üretilen animasyon filmleri alanındaki çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThrough advancements in technology animation, which used to be an obscure art form, has transformed into a pervasive medium that has infiltrated almost every aspect of contemporary culture. In the past, the prevalence of experimental animation productions could be attributed to factors such as the absence of established standards in technology and equipment, the incorporation of various artistic practices into the production process, and a lack of predominant commercial concerns. However, mainstream animation films, except for experimental and independent productions, have gradually become increasingly similar both in terms of visual language and production methods, indicating the dominance of the industry. In contrast, in more experimental and unique creations, different production techniques are incorporated, unconventional topics not addressed in mainstream films are explored, and aesthetic considerations take precedence over commercial interests. This research focuses on examining various animations with these characteristics and explores the possibility of creating an experimental and original animation film using traditional printmaking techniques in the digital age. It emphasizes the importance of designing experimental animations, which can be also an alternative method for creating visual content frequently encountered in today's social media applications, to also take into account consumer sensitivities created as a result of environmental problems such as increasing environmental pollution, global warming, continual environmental degradation, and the depletion of natural resources in recent years. The research findings highlight the limited scope of animation films produced using printmaking methods and the absence of animations created using intaglio printmaking techniques with recyclable materials. This study is believed to contribute to the field of animation films produced using printmaking techniques by determining the challenges and conveniences encountered during the application process. Additionally, it provides insights into the differences between using a traditional animation production technique and an experimental one. By showcasing the distinctions of working with an alternative material in the drypoint etching process, a traditional intaglio printmaking method, this study is expected to make a valuable contribution to the body of work in animation films produced using printmaking techniques.en_US
dc.description.tableofcontentsBASKI RESİMen_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Resmin Tanımı ve Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Resim Tekniklerien_US
dc.description.tableofcontentsÇukur Baskı (Intaglio) Tanımı ve Tarihien_US
dc.description.tableofcontentsÇukur Baskı Tekniklerien_US
dc.description.tableofcontentsÇukur Baskı Teknikleri İçin Gerekli Malzemeler ve Ekipmanlaren_US
dc.description.tableofcontentsANİMASYONen_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Tanımı ve Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Tekniklerien_US
dc.description.tableofcontentsDeneysel Animasyon Örneklerien_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Resim Teknikleriyle Üretilen Deneysel Animasyon Örneklerien_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaş Bir Görsel İletişim Metodu Olarak Baskı Resim Tekniklerinin Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsUYGULAMA ÇALIŞMASIen_US
dc.description.tableofcontentsUygulamanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsUygulamanın Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsUygulama Çalışmasına Dair Notlaren_US
dc.description.tableofcontentsÜretim Sürecindeki Zorluklar ve Kolaylıklaren_US
dc.description.tableofcontentsMetamorfoz Animasyonunun Alt Metnien_US
dc.description.tableofcontentsMetamorfoz Sergisien_US
dc.description.tableofcontentsSilindir Mühür Örneğien_US
dc.description.tableofcontentsGutenberg İncil’ien_US
dc.description.tableofcontentsBurin Kalemlerien_US
dc.description.tableofcontentsNokta Kazıma ile Üretilmiş Baskıen_US
dc.description.tableofcontentsMezzotint Tarağıen_US
dc.description.tableofcontentsYumuşak Zeminli Asitli Kazıma - Tree Trunks and Laneen_US
dc.description.tableofcontentsAkuatint Test Şeridi Örneğien_US
dc.description.tableofcontentsBirds of Montroig serisi - Joan Miróen_US
dc.description.tableofcontentsWinter in Paris - Félix-Hilaire Buhoten_US
dc.description.tableofcontentsGravür İğnelerien_US
dc.description.tableofcontentsElmas Uçen_US
dc.description.tableofcontentsRulet Çeşitlerien_US
dc.description.tableofcontentsRaspa ve Mıskala Aletien_US
dc.description.tableofcontentsNebamun Mezar Resmien_US
dc.description.tableofcontentsLa Lanterne Magiqueen_US
dc.description.tableofcontentsThaumatrope İllüstrasyonuen_US
dc.description.tableofcontentsPhenakistoscopesen_US
dc.description.tableofcontentsThe Zoetropeen_US
dc.description.tableofcontentsFlipbook Örneğien_US
dc.description.tableofcontentsDörtnala Koşan At ve Binici Fotoğraf Serisien_US
dc.description.tableofcontentsFelix the Caten_US
dc.description.tableofcontentsThe Nose (Le Nez) Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsThe Owl Who Married a Goose Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsThe Old Man and the Sea Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsChant of the Printing Machine Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsSite Formation Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsIllusions Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsLet it Rain Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsWaves Animasyon Sahnelerien_US
dc.description.tableofcontentsMetamorfoz Animasyonu Resimli Taslağı - 1en_US
dc.description.tableofcontentsMetamorfoz Animasyonu Resimli Taslağı - 2en_US
dc.description.tableofcontentsMetamorfoz Animasyonu Resimli Taslağı - 3en_US
dc.description.tableofcontentsMetamorfoz Animasyonu Resimli Taslağı - 4en_US
dc.description.tableofcontentsMalzeme Seçimi Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsAtık Süt Kutularıen_US
dc.description.tableofcontentsBaskı için Hazırlanmış Süt Ambalajlarıen_US
dc.description.tableofcontentsCharbonnel Siyah RSR Gravür Boyasıen_US
dc.description.tableofcontentsSiyah Gravür Mürekkeplerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKalıba Boya Verme Aşamasında Kullanılan Malzemeleren_US
dc.description.tableofcontentsKalıptan Fazla Boyanın Temizlenme Aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsKâğıt Seçimi Tablosuen_US
dc.description.tableofcontents120 gr Kâğıda Basılmış Animasyon Sahnesien_US
dc.description.tableofcontents240 gr Kâğıda Basılmış Animasyon Sahnesien_US
dc.description.tableofcontentsBasılan Animasyon Sahnesi – 1en_US
dc.description.tableofcontentsBasılan Animasyon Sahnesi – 2en_US
dc.description.tableofcontentsBasılan Animasyon Sahnesi – 3en_US
dc.description.tableofcontentsBasılan Animasyon Sahnesi – 4en_US
dc.description.tableofcontentsBasılan Animasyon Sahnesi – 5en_US
dc.description.tableofcontentsBasılan Animasyon Sahnesi – 6en_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Kalıbı - 1en_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Kalıbı Detay Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Kalıbı – 2en_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Kalıbı Detay Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Kalıbı – 3en_US
dc.description.tableofcontentsBaskı Kalıbı Detay Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsMetomorfoz Sergisinden Fotoğraf - 1en_US
dc.description.tableofcontentsMetomorfoz Sergisinden Fotoğraf - 2en_US
dc.description.tableofcontentsMetomorfoz Sergisinden Fotoğraf - 3en_US
dc.description.tableofcontentsMetomorfoz Sergisinden Fotoğraf - 4en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBaskı resimen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectKuru kazıen_US
dc.subjectAnimasyonen_US
dc.subjectPrintmakingen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectDrypointen_US
dc.subjectAnimationen_US
dc.subject.lccNC1765 .K46 2023
dc.subject.lcshAnimation(Cinematography) -- Technique.en_US
dc.subject.lcshAnimation(Cinematography) -- History.en_US
dc.subject.lcshAnimated films.en_US
dc.subject.lcshPrints -- Technique.en_US
dc.subject.lcshIntaglio printing.en_US
dc.titleSürdürülebilir bir animasyon tekniği olarak baskı resimen_US
dc.title.alternativePrintmaking as a sustainable animation techniqueen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-8066-8689
dc.authorid0000-0002-8066-8689en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKenter, Derin Ekinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess