Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnançen_US
dc.contributor.authorYoldaş Sezgin, Sümeyyeen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2024-03-12T19:32:02Z
dc.date.available2024-03-12T19:32:02Z
dc.date.issued2024-02-27en_US
dc.identifier.citationYoldaş Sezgin, S. (2024). Konum tabanlı artırılmış gerçeklik uygulamalarında arayüz tasarımı. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5912
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 128-142)en_US
dc.descriptionxiv, 143 leavesen_US
dc.description.abstractArtırılmış Gerçeklik teknolojisi, gerçek dünyayı sanal nesnelerle bütünleştirerek etkileşimli deneyimler oluşturur. İnternetin ve teknolojik cihazların evrimi, artırılmış gerçekliğin kullanım alanlarını genişletmiştir. Eğlence, eğitim, oyun, pazarlama, endüstri, sağlık gibi birçok alanda kullanılan bu teknoloji, yenilikçi ve etkileşimli deneyimler sunmaktadır. Artırılmış gerçeklik, uygulama alanlarında kullanılacak teknolojilere göre sınıflandırılmaktadır. Bu sınıflandırmada yer alan konum tabanlı artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanıcının fiziksel konum verilerine bağlı olarak kullanıcıların etkileşimli bir şekilde çevreyi deneyimlemesini sağlamaktadır. Ayrıca tez kapsamında Artırılmış Gerçeklik, Konum Tabanlı Artırılmış Gerçeklik gibi kavram ve teknolojilerin detaylı olarak açıklanması konunun anlaşılması için etkili olmuştur. Artırılmış gerçeklik, kullanıcıların belirli noktalara giderek sosyalleşmelerini, çevrelerini keşfetmelerini ve yönlendirmelerini kolaylaştırarak, konumlarına dair bilgiler sağlar. Günümüzde konum teknolojilerinin gelişimiyle oyun, pazarlama, endüstri, eğitim, turizm, navigasyon, askeri gibi birçok alanda yaygınlaşmıştır. Oluşturulan konum tabanlı artırılmış gerçeklik uygulamalarında kullanıcıların verimli bir deneyim yaşaması için kullanıcı arayüz tasarımı büyük önem taşımaktadır. Konum tabanlı artırılmış gerçeklik uygulamalarında kullanıcı arayüzü tasarlanırken basit, işlevsel ve anlaşılır olmalıdır. Ayrıca artırılmış gerçeklik arayüz tasarımları içeriğe ve konuma göre değişkenlik göstermektedir. Bu tezin amacı, mevcut konum tabanlı artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanıcı arayüzlerinin incelenmesi ve bu doğrultuda içeriğe uygun, verimli bir arayüz tasarlamaktır. Bu amaç doğrultusunda literatür ve örnekler incelenmiş, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi için Adobe Aero Geospatial Creator programında konum tabanlı artırılmış gerçeklik uygulaması oluşturulmuştur. Uygulama, müze mimarisini ve koleksiyonunu üç boyutlu bir algı ve etkileşimli illüstrasyonlarla zenginleştirerek tasarlanmıştır. Bu tasarım, kullanıcıların müze hakkında bilgilendirilmesini sağlarken, sanal ve gerçek dünya arasındaki etkileşimi güçlendirir.en_US
dc.description.abstractThe Augmented Reality technology integrates the real world with virtual objects to create interactive experiences. The evolution of the internet and technological devices has expanded the usage areas of augmented reality. This technology, used in many fields such as entertainment, education, gaming, marketing, industry, and healthcare, offers innovative and interactive experiences. Augmented reality is classified based on the technologies to be used in its application areas. The locationbased augmented reality technology, included in this classification, enables users to interactively experience their surroundings based on their physical location data. Additionally, within the scope of the thesis, detailed explanations of concepts and technologies such as Augmented Reality and Location-Based Augmented Reality have proven effective for understanding the subject. Augmented reality facilitates users in socializing, exploring their environments, and providing guidance by offering information about their locations. In today's world, with the development of location technologies, it has become widespread in various fields such as gaming, marketing, industry, education, tourism, navigation, and military. In created locationbased augmented reality applications, user interface design is of great importance for users to have an efficient experience. When designing the user interface for locationbased augmented reality applications, it should be simple, functional, and understandable. Additionally, augmented reality interface designs may vary depending on content and location. The aim of this thesis is to examine existing location-based augmented reality technology user interfaces and design an efficient interface tailored to the content. In line with this objective, literature and examples have been reviewed, and a location-based augmented reality application has been created for the Istanbul Painting and Sculpture Museum using the Adobe Aero Geospatial Creator program. The application enriches the museum's architecture and collection with three-dimensional perception and interactive illustrations, enhancing the interaction between users and the museum while providing information about the museum in the virtual and real worlds.en_US
dc.description.tableofcontentsARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİen_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçeklikte Kullanılan Teknolojileren_US
dc.description.tableofcontentsDonanım Altyapısıen_US
dc.description.tableofcontentsYazılım Altyapısıen_US
dc.description.tableofcontentsGörüntüleme Teknolojilerien_US
dc.description.tableofcontentsMobil Cihazlaren_US
dc.description.tableofcontentsBaşa Takılan Cihazlaren_US
dc.description.tableofcontentsProjeksiyon ve Hologram Görüntü Sağlayıcılarıen_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçeklik Uygulama Alanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsEğlence ve Oyun Alanlarında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsEğitim Alanında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsReklamcılık ve Pazarlama Alanında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsEndüstriyel Alanda Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsAskeri Alanda Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsTıbbi Alanda Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsTurizm ve Kültürel Miras Alanında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMimarlık ve Tasarım Alanında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Uygulama Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsİşaretçi Tabanlı Artırılmış Gerçeklik (Marker Based AR)en_US
dc.description.tableofcontentsİşaretsiz Artırılmış Gerçeklik (Markerless AR)en_US
dc.description.tableofcontentsYüzey Tabanlı Artırılmış Gerçeklik (Surface-Based AR)en_US
dc.description.tableofcontentsKontur Tabanlı Artırılmış Gerçeklik (Contour-based AR/Outlining AR)en_US
dc.description.tableofcontentsKonum Tabanlı Artırılmış Gerçeklik (Location-based AR)en_US
dc.description.tableofcontentsÜst Üste Bindirme Tabanlı Artırılmış Gerçeklik (Superimposition-based AR)en_US
dc.description.tableofcontentsProjeksiyon Tabanlı Artırılmış Gerçeklik (Projection-based AR)en_US
dc.description.tableofcontentsKONUM TABANLI ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKen_US
dc.description.tableofcontentsKonum Tabanlı Artırılmış Gerçeklikte Kullanılan Teknolojileren_US
dc.description.tableofcontentsGPS (Küresel Konumlandırma Sistemleri)en_US
dc.description.tableofcontentsBluetoothen_US
dc.description.tableofcontentsWi-fien_US
dc.description.tableofcontentsEş Zamanlı Konumlama ve Haritalama (SLAM)en_US
dc.description.tableofcontentsKonum Tabanlı Artırılmış Gerçeklik Kullanım Alanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsEğlence ve Oyun Alanlarında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsEğitim Alanında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsReklamcılık ve Pazarlama Alanlarında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsEndüstriyel Alanlarında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsTurizm ve Kültürel Miras Alanlarında Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsAskeri Alanda Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsNavigasyonen_US
dc.description.tableofcontentsKULLANICI ARAYÜZ TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan-Bilgisayar Etkileşimi (HCI)en_US
dc.description.tableofcontentsKullanıcı Deneyim Tasarımı (UX)en_US
dc.description.tableofcontentsKullanıcı Arayüz Tasarımı (UI)en_US
dc.description.tableofcontentsGrafik Kullanıcı Arayüzü (GUI- Graphic User Interface)en_US
dc.description.tableofcontentsSesli Kullanıcı Arayüzü (VUI-Voice User Interface)en_US
dc.description.tableofcontentsDokunsal Kullanıcı Arayüzü (TUI-Touch User Interface)en_US
dc.description.tableofcontentsTemassız Kullanıcı Arayüzü (Touchless User Interface)en_US
dc.description.tableofcontentsJest/hareket Tabanlı Kullanıcı Arayüzü (Gesture-based User Interface)en_US
dc.description.tableofcontentsDoğal Kullanıcı Arayüzü (NUI- Natural User Interface)en_US
dc.description.tableofcontentsKONUM TABANLI ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARINDA KULLANICI ARAYÜZ TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçeklik Uygulamalarında Kullanıcı Arayüz Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKonum Tabanlı AR Uygulamalarında Kullanıcı Arayüz Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsUYGULAMA PROJESİ: “İSTANBUL RESİM VE HEYKEL MÜZESİ” İÇİN KONUM TABANLI ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASIen_US
dc.description.tableofcontentsİstanbul Resim ve Heykel Müzesien_US
dc.description.tableofcontentsTasarım Konseptien_US
dc.description.tableofcontentsKullanılan Programlaren_US
dc.description.tableofcontentsTasarım ve Kullanıcı Deneyim Değerlendirmesien_US
dc.description.tableofcontentsGerçeklik Sanallık Sürekliliği (Milgram ve Kishino, 1994)en_US
dc.description.tableofcontents“The Sword of Damocles” isimli ilk başa takılabilir ekranı, 1968en_US
dc.description.tableofcontentsMyron Krueger, Videoplace (Lee & Hyung, 2014)en_US
dc.description.tableofcontentsHUD'un bir uçak gövdesi için kullandığı uygulama (Caudell ve Mızell, 1992)en_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmacı Louis Rosenberg tarafından test edilen Sanal Sabitler sistemi, 2021en_US
dc.description.tableofcontentsJulie Martin, Dancing in Cyberspace, 1994en_US
dc.description.tableofcontents1st&Ten grafik sistemi ile yayınlanan ilk canlı NFL oyunu, 2019en_US
dc.description.tableofcontentsUzay araçları için Landform görüş sisteminin navigasyon için kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsARToolKit yazılım kütüphanesinin uygulama üzerinde Olympus EyeTrek ekranı ile kullanımı, 1999en_US
dc.description.tableofcontentsRichie Carmichael, ArcGIS uygulama programlama arayüzü, 2011en_US
dc.description.tableofcontentsGoogle Glass, 2013en_US
dc.description.tableofcontentsMicrosoft Hololens, 2015en_US
dc.description.tableofcontentsAG mobil oyunu Pokemon Goen_US
dc.description.tableofcontentsIKEA tarafından oluşturulan IKEA Place isimli mobil AG uygulaması, 2017en_US
dc.description.tableofcontentsMagic Leap One AG Gözlüğü, 2019en_US
dc.description.tableofcontentsMobil cihaz AG'de 3 boyutlu nesne manipülasyonu tekniklerien_US
dc.description.tableofcontentsApple Vision Pro ve Microsoft Hololens Başlıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsProjeksiyon görüntü sağlayıcısı ile endüstri alanında AG kullanımı (Rupprecht, vd., 2021)en_US
dc.description.tableofcontentsHologram görüntü sağlayıcılarının ‘Circus Roncalli’ sirkinde kullanımı, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsElton John ve Vodafone’nun iş birliği olan “I’m Still Standing” şarkısı sırasında gerçekleşen AR deneyimi, 2022en_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçeklik teknolojisiyle kullanılan Pokemon GO oyunuen_US
dc.description.tableofcontentsMcGrow Hill AG uygulamasının eğitimde kullanımı, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsDACIA mobil uygulamasında AG kullanımı, 2022en_US
dc.description.tableofcontents2023 NFT sezonu için SnapChat ve Los Angeles Rams iş birliğiyle hazırlanan AG uygulaması, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsGucci’nin Snapchat platformunda AG kullanarak hazırladığı ürün kampanyası, 2020en_US
dc.description.tableofcontentsPorsche Cars'ta Hololens başlığının kullanımı, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsBaşa takılan cihaz içinden AG ile 3B savaş uçağı görüntüsü, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsCerrahi AG Platformu NextAR ve Spinal cihazıyla gerçekleştirilen omurga ameliyatıen_US
dc.description.tableofcontentsParthenon tapınağının AG uygulanmış Ipad’de dijital görüntüsü, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsWhitney müzesi'nde AG ile oluşturulan CENTO isimli sanat eseri, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsRebel sergisi için hazırlanan AG lensleri, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsAG Uygulama Türleri Şeması, 2022en_US
dc.description.tableofcontentsAG teknolojisinin karekod kullanarak gerçekleştirildiği reklam kampanyası, 2022en_US
dc.description.tableofcontentsİşaretsiz tabanlı AG kullanımına IKEA örneği, 2017en_US
dc.description.tableofcontentsYüzey Tabanlı AG'nin perakende sektöründe kullanımı, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsKontur Tabanlı AG tekniğinin gece görüş gözlüğünde kullanımı, 2021en_US
dc.description.tableofcontentsDijital rekonstrüksiyonların konum tabanlı AG'de kullanımı, 2021en_US
dc.description.tableofcontentsÜst üste bindirme tabanlı AG'ye Minecraft oyun örneği, 2020en_US
dc.description.tableofcontentsProjeksiyon tabanlı AG tekniğinin kullanımına örnek, 2019en_US
dc.description.tableofcontentsKonum Tabanlı AG Çalışma Prensibi (Kasbekar, Dharmani, Joshı, Kumar, & Pawar, 2015)en_US
dc.description.tableofcontentsWikitude yazılım geliştirme aracıyla hazırlanmış mobil uygulamanın ekran görüntüsü, 2019en_US
dc.description.tableofcontentsKonum tabanlı AG mobil oyunu Pokemon Go arayüzü, 2017en_US
dc.description.tableofcontentsWi-fi konumlandırma teknolojisinde RSSI parmak izi veri tabanı şeması (Valuyskyi, 2023)en_US
dc.description.tableofcontentsKonum tabanlı AG mobil oyunu Maguss arayüzüen_US
dc.description.tableofcontentsKonum tabanlı AG mobil Geocaching oyunu arayüzü ve bulunan objelerien_US
dc.description.tableofcontentsAG yüzme gözlüklerinde gerçek zamanlı eğitim uygulaması, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsGap ve Barbie iş birliğiyle hazırlanan Times meydanında yer alan Konum Tabanlı AG mobil uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsAudi markası Magic Leap 2 ile görüntülenen AG tabanlı arayüzü, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsArtebinaria Açık Hava Müzesi için konum tabanlı AG teknolojisi ile hazırlanan önemli eserler, 2022en_US
dc.description.tableofcontentsAskeri alanda konum tabanlı AG teknolojisi kullanılan başa takılan cihaz, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsGoogle tarafından oluşturulan konum tabanlı AG navigasyonu, 2023en_US
dc.description.tableofcontents1960 yılında Douglas Engelbert tarafından oluşturulan NLS sistemien_US
dc.description.tableofcontentsIBM ve Macintosh kişisel bilgisayarlarıen_US
dc.description.tableofcontentsApple Iphone 1 akıllı telefonunda dokunmatik ekran arayüzüen_US
dc.description.tableofcontentsAdidas grafik kullanıcı arayüzü örneği, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsAdidas grafik kullanıcı arayüzü IOS Mobil cihazında görünümü, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsPerlman’ın Tortis isimli robotuen_US
dc.description.tableofcontentsRectable isimli etkileşimli enstrüman aletien_US
dc.description.tableofcontentsOrtam ses oluşturucusu SOUL cihazı, 2021en_US
dc.description.tableofcontentsSF-SO dokunmatik akıllı kapı kilidi, 2019en_US
dc.description.tableofcontentsGestureTek Health şirketi tarafından oluşturulan video-hareket kontrollü fizyoterapi cihazı, 2023en_US
dc.description.tableofcontentsLeap Motion'un oluşturduğu temassız kiosklar, 2021en_US
dc.description.tableofcontentsPorsche AG arayüzü menüsü, 2018en_US
dc.description.tableofcontentsFive Nights at Freddy’s AG uygulaması kontrol menüsü. Kaynak: https://fnafar.com/ Erişim Tarihi 24 Aralık 2023en_US
dc.description.tableofcontentsZome AG uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsOver uygulaması kullanıcı giriş panelien_US
dc.description.tableofcontentsOver uygulaması arayüzünde talimatların gösterimien_US
dc.description.tableofcontentsBasemark şirketi tarafından araçlar için oluşturulan AG navigasyon uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsEtsy e-ticaret uygulamasında AG arayüz tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsAmazon AG uygulamasında kullanıcı arayüzünün görülebilirliğien_US
dc.description.tableofcontentsJig Space AG uygulamasında arayüz ögelerinin kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMunzee konum tabanlı AG oyununun arayüz tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKonum tabanlı Five Nights at Freddy’s AG oyun arayüz tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsSkyview Lite konum tabanlı AG uygulaması arayüzüen_US
dc.description.tableofcontentsIngress Prime konum tabanlı AG oyunun arayüz tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsLeap Motion'un oluşturduğu temassız kiosklar, 2021en_US
dc.description.tableofcontentsİstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nin görünümüen_US
dc.description.tableofcontentsPhotoshop programında hazırlanan tasarımın çizgisel aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsPhotoshop programında hazırlanan tasarımın düz renk aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsTasarımın ışık -gölge aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsMimozalı Kadın tablosunun çalışma için yeniden resimlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsAtom tablosunun tasarımda kullanılan görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsOsman Hamdi Bey büstünün tasarım için yapılan illüstrasyonuen_US
dc.description.tableofcontentsSeramik eserin tasarımda kullanılan görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsTasarımda kullanılan hat çalışmasının görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmada kullanılan buton tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmada kullanılacak seramik eserin Blender uygulamasında modellenmiş görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsHat çalışmasının Blender uygulamasında modellenmiş görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsAdobe Aero Geospatial uygulamasında seçilen İstanbul Resim ve Heykel Müzesi konumuen_US
dc.description.tableofcontentsAdobe Aero Geospatial uygulamasında seçilen konumun çalışma ekranında görünümüen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmada kullanılan butonlar ve eserlerin animasyonuen_US
dc.description.tableofcontentsİstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nin konum tabanlı artırılmış gerçeklik uygulanacak yüzeyien_US
dc.description.tableofcontentsİstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nin konum tabanlı artırılmış gerçeklik uygulama görüntüsüen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectKonum tabanlı artırılmış gerçekliken_US
dc.subjectKonum tabanlı uygulamalarda kullanıcı arayüzü tasarımıen_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectLocation based augmented realityen_US
dc.subjectLocation based applications user interface designen_US
dc.subject.lccQA76.9.A94 S49 2024
dc.subject.lcshAugmented reality.en_US
dc.subject.lcshAugmented reality -- History.en_US
dc.subject.lcshVirtual reality.en_US
dc.subject.lcshComputer interfaces -- Design.en_US
dc.titleKonum tabanlı artırılmış gerçeklik uygulamalarında arayüz tasarımıen_US
dc.title.alternativeUser interface design in location based augmented reality applicationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0005-3949-7610
dc.authorid0009-0005-3949-7610en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorYoldaş Sezgin, Sümeyyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess