Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorÜnlü, Beyzaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2024-03-14T19:36:36Z
dc.date.available2024-03-14T19:36:36Z
dc.date.issued2024-02-02
dc.identifier.citationÜnlü, B. (2024). Annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin aracı rolü. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5922
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 74-89)en_US
dc.descriptionxii, 97 leavesen_US
dc.description.abstractBu araştırma, annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin aracılık etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca; anne hastalık kaygısının, çocuk hastalık kaygısının, çocuğun kullandığı duygu düzenleme stratejilerinden bilişsel yeniden değerlendirme ve bastırma stratejilerinin; sosyodemografik özellikler açısından gruplar arası farklılıkları incelenmiştir. Araştırma, 10-15 yaş arasındaki 229 çocuk ve çocukların anneleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan anneler, sosyodemografik bilgi formunu ve Hastalık Davranışını Değerlendirme Ölçeğini (HaDDÖ); çocuklar, Çocukluk Çağı Hastalık Tutum Ölçeğini (ÇÇHTÖ) ve Çocuk ve Ergenlerde Duygu Düzenleme Ölçeğini (ÇEDDÖ) doldurmuştur. Araştırmadan elde edilen verilere göre; anne hastalık kaygısı ile çocuk hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun kullandığı duygu düzenleme stratejilerinden bastırma ve bilişsel yeniden değerlendirme stratejilerinin aracılık etkisinin anlamlı olmadığı görülmüştür. Anne hastalık kaygısı ile çocuk hastalık kaygısı arasında zayıf düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bilişsel yeniden değerlendirme stratejisi ile bastırma stratejisi arasında zayıf düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. Çocuk hastalık kaygısı ile bastırma stratejisi arasında zayıf düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. Anne hastalık kaygısının; çocuğun okul başarısına, gelir düzeyine ve annenin eğitim durumuna göre, çocuk hastalık kaygısının; çocuğun cinsiyetine, okul başarısına ve annenin eğitim düzeyine göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Çocuğun bilişsel yeniden değerlendirme stratejisi kullanımının ise çocuğun kardeş sayısına, okul başarısına ve annenin medeni durumuna göre, bastırma stratejisi kullanımının; çocuğun yaşına, sınıfına, gelir düzeyine ve annenin eğitim düzeyine göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Sonuç olarak, çocukların hastalık kaygısının anne hastalık kaygısı ile ilişkili olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın, Türkiye örnekleminde çocukların hastalık kaygısına yönelik öncü çalışmalardan biri olacağı ve duygu düzenleme stratejilerinin kültürel açıklamalarına katkı sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted to examine the mediating effect of the child's emotion regulation skills on the relationship between the mother's and the child's illness anxiety. In addition the differences between groups were examined in terms of sociodemographic characteristics. The research was conducted with 229 children between the ages of 10-15 and their mothers. Mothers participating in the study completed the sociodemographic information form and the Scale for the Assessment of Illness Behaviour (SAIB); the children completed the Childhood Illness Attitude Scales (CIAS) and the Emotion Regulation Questionnaire for Children and Adolescents (ERQ-CA). According to the data obtained from the research; it was observed that the mediating effect of suppression and cognitive reappraisal strategies, which are among the emotion regulation strategies used by the child, was not significant in the relationship between mother’s and child illness anxiety. A weak positive correlation was found between mother’s and child’s illness anxiety; between the cognitive reappraisal and the suppression strategy; between child’s illness anxiety and the suppression strategy. It has been observed that mother’s illness anxiety varies significantly according to the child’s school success, income level and mother’s education level, whereas child illness anxiety varies significantly according to the child’s gender, school success and the mother’s education level. It has been observed that the child's use of cognitive reappraisal strategy varies significantly according to the child's number of siblings, school success and the mother's marital status, whereas the use of suppression varies significantly according to the child's age, grade, income level and mother's education level. As a result, it has been observed that children's illness anxiety is related to mother’s illness anxiety. It is thought that this study will be one of the pioneering studies on children's illness anxiety in the Turkish sample and will contribute to cultural explanations of emotion regulation strategies.en_US
dc.description.tableofcontentsHastalık Kaygısının Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsHastalık Kaygısının Epidemiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsHastalık Kaygısının Etiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsHastalık Kaygısının Kuramsal Çerçevesien_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel-Davranışçı Modelen_US
dc.description.tableofcontentsKişilerarası Modelen_US
dc.description.tableofcontentsPsikodinamik Modelen_US
dc.description.tableofcontentsHastalık Kaygısının Diğer Psikopatolojiler ile İlişkisi ve Ayırıcı Tanıen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk ve Ergenlerde Hastalık Kaygısıen_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı ve Çocuk Hastalık Kaygısı İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenlemeen_US
dc.description.tableofcontentsGross’un Duygu Düzenleme Süreç Modelien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Stratejileri – Süreç Modeli Sınıflandırmasıen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Stratejilerinin Ruh Sağlığı ile İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuğun Duygu Düzenleme Stratejilerini Kullanımında Annenin Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsHastalık Davranışını Değerlendirme Ölçeği, Çocukluk Çağı Hastalık Tutum Ölçeği ve Çocuk ve Ergenlerde Duygu Düzenleme Ölçeği Puanlarının Normallik Analizlerien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı, Çocuk Hastalık Kaygısı ve Çocuğun Kullandığı Duygu Düzenleme Stratejileri Değişkenlerinin Korelasyon Analizlerien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı ve Çocuk Hastalık Kaygısı Arasındaki İlişkide Çocuğun Kullandığı Duygu Düzenleme Stratejilerinin Aracı Rolünün İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı ve Çocuk Hastalık Kaygısı Arasındaki İlişkide Çocuğun Kullandığı Duygu Düzenleme Stratejilerinden Bilişsel Yeniden Değerlendirme Stratejisinin Aracı Rolünün İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı ve Çocuk Hastalık Kaygısı Arasındaki İlişkide Çocuğun Kullandığı Duygu Düzenleme Stratejilerinden Bastırma Stratejisinin Aracı Rolünün İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Değişkenlerinin Sosyodemografik Verilere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Hastalık Kaygısının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuğun Bilişsel Yeniden Değerlendirme Stratejisi Kullanımının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuğun Bastırma Stratejisi Kullanımının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcılara Ait Sosyodemografik Özellikleren_US
dc.description.tableofcontentsHastalık Davranışını Değerlendirme Ölçeği, Çocukluk Çağı Hastalık Tutum Ölçeği ve Çocuk ve Ergenlerde Duygu Düzenleme Ölçeği Puanlarının Normallik Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı, Çocuk Hastalık Kaygısı ve Çocuğun Kullandığı Duygu Düzenleme Stratejileri Arasındaki Korelasyonel İlişkileren_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı, Çocuk Hastalık Kaygısı ve Bilişsel Yeniden Değerlendirme Stratejisi Değişkenleri Arasındaki Etki Değerlerien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı, Çocuk Hastalık Kaygısı ve Bastırma Stratejisi Değişkenleri Arasındaki Etki Değerlerien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Hastalık Kaygısının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuğun Bilişsel Yeniden Değerlendirme Stratejisi Kullanımının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuğun Bastırma Stratejisi Kullanımının Sosyodemografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı ile Çocuk Hastalık Kaygısı Arasındaki İlişkide Çocuğun Bilişsel Yeniden Değerlendirme Stratejisi Kullanımının Aracı Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Hastalık Kaygısı ile Çocuk Hastalık Kaygısı Arasındaki İlişkide Çocuğun Bastırma Stratejisi Kullanımının Aracı Etkisien_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHastalık kaygısıen_US
dc.subjectDuygu düzenlemeen_US
dc.subjectBilişsel yeniden değerlendirmeen_US
dc.subjectBastırmaen_US
dc.subjectAnne-çocuken_US
dc.subjectIllness anxietyen_US
dc.subjectEmotion regulationen_US
dc.subjectCognitive reappraisalen_US
dc.subjectSuppressionen_US
dc.subjectMother-childen_US
dc.titleAnnenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin aracı rolüen_US
dc.title.alternativeThe mediation role of the child's emotion regulation skill in the relationship between the mother's illness anxiety and the child's illness anxietyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-2339-8053
dc.authorid0000-0002-2339-8053en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorÜnlü, Beyzaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess