Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikler Işıkal, Büşraen_US
dc.date.accessioned2024-03-21T14:02:03Z
dc.date.available2024-03-21T14:02:03Z
dc.date.issued2024-03-01
dc.identifier.citationÇelikler Işıkal, B. (2024). Turkish L1 speakers’ use of the article in Spanish: an error analysis. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö14), 1336-1349. doi:10.29000/rumelide.1456179en_US
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5936
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.29000/rumelide.1456179
dc.description.abstractFor Turkish learners of Spanish, the correct use of the article is particularly difficult area of grammar. Regardless of their level, such learners struggle to master this crucial aspect of the language. Accordingly, the present study combines a recent review of literature on article usage to investigate and classify errors in article use produced by Turkish students learning Spanish as a second foreign language (L2). The study was conducted at a private university in Türkiye during the fall term of the 2019–2020 academic year. The undergraduate participants (N=31) were enrolled on a range of degree programs and were taking Spanish as an elective at CEFR level A1. Data for the study came from the review exercises completed by the students in the final week of classes. For the purposes of this study, three activities were analyzed: one open-ended writing task and two controlled exercises. The analysis revealed that the most frequent errors involved gender agreement in noun-article pairs, incorrect article selection, omission, or inappropriate addition of the article. The theoretical and pedagogical implications of these findings for Turkish L1 learners of Spanish as a foreign language are discussed in order to provide a reference for SFL instructors tasked with helping their students overcome the difficulties that typically arise when encountering this element of grammar.en_US
dc.description.abstractİspanyolca öğrenen Türk öğrenciler için tanımlık sisteminin doğru kullanımı oldukça zor bir dil bilgisi ulamıdır. Seviyesi fark etmeksizin her öğrenci, dilin bu önemli unsuruna hâkim olmakta sorun yaşamaktadır. Bu nedenle yapılan bu çalışma ikinci yabancı dil (D2) olarak İspanyolca öğrenen Türk öğrencilerin tanımlık kullanırken yaptıkları hataları araştırmak ve sınıflandırmak üzere tanımlık kullanımına ilişkin güncel alanyazın taramasını bir araya getirmektedir. Araştırma, 2019-2020 akademik yılı güz döneminde Türkiye'deki bir vakıf üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan kişiler (S=31) farklı lisans programlarına kayıtlı, CEFR A1 düzeyinde serbest seçmeli olarak İspanyolca dersi alan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma verileri, müfredat programının son haftasında ders tekrarı amacıyla dersin öğretim görevlisi tarafından öğrenciler için hazırlanan alıştırma aktivitelerinden elde edilmiştir. Bu çalışmanın amaçları doğrultusunda öğrencilerin hatalarını saptamak için bir adet açık uçlu yazılı anlatım çalışması ve iki adet kapalı uçlu soru grubu olmak üzere toplamda üç adet aktivite analiz edilmiştir. Bu çözümleme, en sık yapılan hata türlerinin ismin cinsiyetini belirleyen tanımlıkların kullanımı, yanlış tanımlık seçimi, tanımlık eksiltme veya gereksiz ekleme hataları olduğunu ortaya koymuştur. Bu araştırma bulgularının teorik ve pedagojik çıkarımları, İspanyolcayı ikinci yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin tanımlık sistemi karşısında sıklıkla yaşadıkları zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olabilmeleri adına İspanyolcayı yabancı dil olarak öğreten eğitimcilere örnek olarak sunulmuştur.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherYakup Yılmazen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectThe article in Spanishen_US
dc.subjectGrammaren_US
dc.subjectError analysisen_US
dc.subjectContrastive analysisen_US
dc.subjectSpanish languageen_US
dc.subjectİspanyolca tanımlıken_US
dc.subjectDil bilgisien_US
dc.subjectHata analizien_US
dc.subjectKarşılaştırmalı analizen_US
dc.subjectİspanyolcaen_US
dc.titleTurkish L1 speakers’ use of the article in Spanish: an error analysisen_US
dc.title.alternativeAnadili Türkçe olan öğrenciler (D1) tarafından İspanyolca tanımlık sisteminin kullanımı: Bir hata analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Yabancı Diller Okulu, Seçmeli Diller Programıen_US
dc.departmentIşık University, School of Foreign Languages, Elective Languages Programmeen_US
dc.authorid0000-0003-2410-6734
dc.identifier.issueÖ14
dc.identifier.startpage1336
dc.identifier.endpage1349
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÇelikler Işıkal, Büşraen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster