Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürses, Dilaraen_US
dc.contributor.authorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorÜlkümen, İpeken_US
dc.date.accessioned2024-04-15T15:39:35Z
dc.date.available2024-04-15T15:39:35Z
dc.date.issued2024-03
dc.identifier.citationGürses, D., Aktan, Z. D. & Ülkümen, İ. (2024). Annelerin psikolojik dayanıklılığının ve duygu sosyalleştirme stratejilerinin çocukların duygu düzenleme becerileri üzerindeki rolü. Turkish Journal of Child and Adolescent Mental Health, 31(1), 39-47. doi:10.4274/tjcamh.galenos.2022.84755en_US
dc.identifier.issn2687-3532en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5976
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.4274/tjcamh.galenos.2022.84755
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, 48-72 aylık çocuklara sahip annelerin psikolojik dayanıklılık puanları ile duygu sosyalleştirme stratejileri puanlarının, bazı sosyodemografik değişkenler kontrol edikten sonra çocuklarının duygu düzenleme becerileri üzerindeki yordayıcı rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: Kartopu ve kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılan, 48-72 aylık çocuğu olan 659 anne ile yapılan araştırmada veriler, Sosyodemografik Bilgi Formu, Duygu Düzenleme Ölçeği, Çocukların Olumsuz Duygularıyla Başa Çıkma Ölçeği ve Erişkin Yılmazlık Ölçeği aracılığıyla gönüllülük esasına göre çevrimiçi olarak toplanmıştır. Bu araştırma ilişkisel tarama modeline dayanan kesitsel bir çalışmadır. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre, annelerin psikolojik dayanıklılık puanları çocukların duygu düzenleme becerilerini pozitif yönde anlamlı düzeyde (?=0,279; p<0,01); annelerin destekleyici duygu sosyalleştirme stratejileri puanları çocukların duygu düzenleme becerilerini pozitif yönde anlamlı düzeyde (?=0,220; p<0,01); annelerin destekleyici olmayan duygu sosyalleştirme stratejileri puanları çocukların duygu düzenleme becerilerini negatif yönde anlamlı düzeyde (?=-0,260; p<0,01) yordamaktadır. Çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarında ise çocuk cinsiyeti ve ailedeki çocuk sayısı sosyodemografik değişkenleri kontrol edildikten sonra, annenin psikolojik dayanıklılığı, destekleyici ve destekleyici olmayan duygu sosyalleştirme stratejileri puanlarının, duygu düzenleme puanlarının anlamlı yordayıcıları olduğu bulunmuştur (p<0,01). Sonuç: Bu bulgular annenin psikolojik dayanıklılığının ve annelerin kullandıkları duygu sosyalleştirme stratejilerinin çocuğun duygusal gelişimi üzerindeki önemini göstermektedir. Dolayısıyla çocukların duygu düzenleme becerilerini geliştirmeye yönelik terapötik müdahale ve programlara annelerin de dahil edilmesinin terapi verimliliğini artırabileceği düşünülmektedir. Aynı zamanda araştırma bulgularının, ebeveynin psikolojik dayanıklılığı ve duygu sosyalleştirme stratejileri ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak literatüre ışık tutacağına inanılmaktadır.en_US
dc.description.abstractObjectives: This study aims to examine the predictive role of psychological resilience and emotion socialization strategies scores of mothers with 48-72 months old children on their children’s emotion regulation skills, after controlling for some sociodemographic variables. Materials and Methods: This study consisted of 659 mothers with 48-72 months old children reached by snowball and convenience sampling method. Data were collected online on a voluntary basis through the Sociodemographic Information Form, the Emotion Regulation Scale, the Scale for Coping with Negative Emotions of Children, and the Adult Resilience Scale. The research is cross-sectional and based on relational screening model. Results: The results show that children’s emotion regulation skills scores are positively and significantly predicted by mothers’ psychological resilience scores (?=0.279; p<0.01), positively and significantly predicted by mothers’ supportive emotion socialization strategies scores (?=0.220; p<0.01), and negatively and significantly predicted by mothers’ non-supportive emotion socialization strategies scores (?=-0.260; p<0.01). The multiple linear regression analysis results demonstrated that after controlling children’s gender and number of child in a family, the mother’s psychological resilience, supportive, and non-supportive emotion socialization strategies scores are significant predictors of emotion regulation scores (p<0.01). Conclusion: In conclusion, these findings indicate the importance of the psychological resilience of the mother and the emotion socialization strategies used by mothers on the emotional development of children. Therefore, the inclusion of mothers in therapeutic interventions and programs aimed at improving children’s emotion regulation skills may increase the effectiveness of therapy. Also, it is believed that the findings will shed light on the literature by revealing the relationship between parental resilience and emotion socialization strategies and emotion regulation skills.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherGalenos Publishing Houseen_US
dc.relation.ispartofTurkish Journal of Child and Adolescent Mental Healthen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik dayanıklılıken_US
dc.subjectDuygu sosyalleştirmeen_US
dc.subjectDuygu düzenlemeen_US
dc.subjectErken çocukluken_US
dc.subjectEarly childhooden_US
dc.subjectEmotion regulationen_US
dc.subjectEmotion socializationen_US
dc.subjectPsychological resilienceen_US
dc.subjectChildhooden_US
dc.subjectConvenience sampleen_US
dc.subjectCopingen_US
dc.subjectCross-sectional studyen_US
dc.subjectDiagnosisen_US
dc.subjectEmotionen_US
dc.subjectEmotional developmenten_US
dc.subjectHuman experimenten_US
dc.subjectMotheren_US
dc.subjectMultiple linear regression analysisen_US
dc.subjectPsychological developmenten_US
dc.subjectPsychological resilience scaleen_US
dc.subjectSkillen_US
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectSociodemographicsen_US
dc.titleAnnelerin psikolojik dayanıklılığının ve duygu sosyalleştirme stratejilerinin çocukların duygu düzenleme becerileri üzerindeki rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of mothers’ psychological resilience and emotion socialization strategies on their children’s emotion regulation skillsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.authorid0000-0002-6267-580X
dc.authorid0000-0003-1757-2024
dc.authorid0000-0001-8765-301X
dc.authorid0000-0002-6267-580Xen_US
dc.authorid0000-0003-1757-2024en_US
dc.authorid0000-0001-8765-301Xen_US
dc.identifier.volume31
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage39
dc.identifier.endpage47
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGürses, Dilaraen_US
dc.institutionauthorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.institutionauthorÜlkümen, İpeken_US
dc.indekslendigikaynakScopusen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85189009905en_US
dc.identifier.doi10.4274/tjcamh.galenos.2022.84755
dc.identifier.scopusqualityN/Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster