Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztokat, Nedreten_US
dc.contributor.authorAkdiş, Meriçen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-06T08:37:41Z
dc.date.available2016-06-06T08:37:41Z
dc.date.issued2013-07-26
dc.identifier.citationAkdiş, M. (2013). Okul öncesi çocukların resimsel üretimlerinin göstergebilimsel açıdan çözümlenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/938
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 186-187)en_US
dc.descriptionx, 217 leavesen_US
dc.description.abstractGeleneksel eğitim anlayışının genç bireyleri gelişen toplumun ve çağın şartlarına uygun hazırlamadığı inancı ülkemizde de kabul edilmeye başlamıştır. Burada geleneksellikle ifade edilen çocukları, öğrendikleri verileri tekrar eden, edilgin bir konuma düşüren sistemlerdir. Yerel algıdan evrensel algıya geçişin yaşandığı iletişim çağında ise bireylerin yaratıcı, yenilikçi ve ileri görüşlü olmaları gereksinim halini almıştır. Buradan hareketle geliştirilen çağdaş eğitim programlarında çocukların etkin ve yaratıcı düşünme becerileri üzerinde durulmaktadır. Eğitim alanında yaşanan bu gelişmeler, çocuğun toplumdaki konumunu değiştirmiş, genç bir birey olarak ortaya koyduğu her ürünün dikkate alınmasını sağlamıştır. Sanat eğitimi ise çocuğa görsel ve plastik sorunsallar üzerinden hem deneyim kazandırdığı hem de somut bir ürün sağladığı için çağdaş eğitim anlayışında önemli yer tutmaktadır. Özellikle okul dönemi öncesi çocuklarının motor, sosyal ve bişilsel becerilerinin gelişmesini sağlayan sanat eğitimi bilincinin yaygınlaşması çocuğun algılanmasına yönelik uygulanan yöntemlerin çeşitliliğini sağlamıştır. Çocukların sanatsal üretimlerinin arka planında yer alan anlamın algılanması için başvurulan bu yöntemlerden biri göstergebilimdir. Kendi dizgesindeki göstergelerle kurulan sanat yapıtının bir bildiri niteliği taşıdığı gerçeği, çocuk üretimlerinin barındırdığı iletişim sorununu çözümlemenin yalnız psikolojik açıdan yapılmasının yeterli olmadığı, göstergebilimsel açıdan da araştırılması gerektiği yaklaşımını beraberinde getirmiştir. Burdan yola çıkarak tez kapsamında 4, 5 ve 6 yaş çocuklarının sanat üretimlerine gösterebilimsel bir açıdan yaklaşılmış, çocukların anlamlandırma süreçlerinde beliren ortak yönelimler belirtilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe blief that the traditional education system not raising the young generation up to date has begun to be accepted in our nation as well. Tradition here means the systems that put children in a passive state whom only repeat and replicate. In the communication era, where local perception transforms into global sense, it has become necessary for the individuals to be creative, innovative and foreseeing. The modern education systems that are developed from this point of view focus more on efficient and creative skills of the individual. Art education takes an important place in this improved education approach as the process results into an observable solid product and the visual and plastic problematics that art provides help the child gain experience. Specially improving pre-school children's motor, social and cognitive skills, art education being commonly noticed has enriched the methods to a better understanding of the young individual. One of the methods applied to comprehend the actual meaning beneath the art work is semiology. The art work represented by the signs from art's identification system being considered as a mean of communication tells us the kids' artworks shouldn't only be analyzed psychologically but semiologycially as well. By this means, thesis covers the semiological analyze of artworks created by children aging from 4-6 and the mutual intentions that come out on the basis of ages and sexes throughout the signification process.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Sanat Eğitime Bir Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Gelişiminde Okul Öncesi Eğitimin Önemi ve Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Durumuen_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye'de Zorunlu Okul Öncesi Eğitimi Uygulaması ve Kademeli Eğitim Sistemine Geçişte Okul Öncesi Eğitimle İlgili Gelişmeleren_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk ve Yaratıcılıken_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık Eğitimi Neden Gereklidir?en_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık Eğitiminde Okulöncesi Eğitim Kurumunun Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsSanat Eğitimien_US
dc.description.tableofcontentsSanatsal Üretimlerde Gösterge ve Göstergebilimen_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilimin Konusuen_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilimin Tarihçesien_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilimin Gelişmesinde Öncü Kuramcılar ve Yaklaşımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Göstergebilimen_US
dc.description.tableofcontentsResim Sanatı ve Göstergebilimsel Çözümlemeen_US
dc.description.tableofcontentsYöntemsel Uygulamaen_US
dc.description.tableofcontentsUygulama - Çözümlemeen_US
dc.description.tableofcontentsUygulama İçeriğien_US
dc.description.tableofcontentsSoyut Kavramlaren_US
dc.description.tableofcontentsKavram 1: “Mutsuzluk”en_US
dc.description.tableofcontents4 Yaş Grubuen_US
dc.description.tableofcontents4 Yaş Grubu “Mutsuzluk” Kavramına Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents5 Yaş Grubuen_US
dc.description.tableofcontents5 Yaş Grubu “Mutsuzluk “Kavramına Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents6 Yaş Grubuen_US
dc.description.tableofcontents6 Yaş Grubu “Mutsuzluk” Kavramına Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents“Mutsuzluk” Kavramının Tüm Yaş Gruplarında Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKavram 2: “Arkadaşlıken_US
dc.description.tableofcontents4 Yaş Grubuen_US
dc.description.tableofcontents4 Yaş Grubu “Arkadaşlık” Kavramına Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents5 Yaş Grubuen_US
dc.description.tableofcontents5 Yaş Grubu “Arkadaşlık” Kavramına Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents6 Yaş Grubuen_US
dc.description.tableofcontents6 Yaş Grubu “Arkadaşlık” Kavramına Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents“Arkadaşlık” Kavramının Tüm Yaş Gruplarında Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Klasiklerien_US
dc.description.tableofcontentsKlasik 1: “Ağustos Böceği ve Karınca” Masalıen_US
dc.description.tableofcontents4 Yaş Grubuen_US
dc.description.tableofcontents4 Yaş Grubu "Ağustos Böceği ve Karınca" Eserine Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents5 Yaş Grubu "Ağustos Böceği ve Karınca" Eserine Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents6 Yaş Grubu "Ağustos Böceği ve Karınca" Eserine Dair Üretimlerinde Ortaya Çıkan Genel Bulgularen_US
dc.description.tableofcontents“Ağustos Böceği ve Karınca” Eserine Dair Üretimlerin Tüm Yaş Gruplarında Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçlar ve Tartışmaen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Resimleri Örneklerien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnlamlandırmaen_US
dc.subjectÇocuk ve yaratıcılıken_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectSanat eğitimien_US
dc.subjectArt educationen_US
dc.subjectChildren and creativityen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectSemiologyen_US
dc.subjectSignificationen_US
dc.subject.lccNX180.C45 A33 2013
dc.subject.lcshArts and children.en_US
dc.subject.lcshArts -- Study and teaching.en_US
dc.subject.lcshSemiotics.en_US
dc.titleOkul öncesi çocukların resimsel üretimlerinin göstergebilimsel açıdan çözümlenmesien_US
dc.title.alternativeA semiotic analysis of the represented imaginative art works of preschool childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkdiş, Meriçen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess