The impact of entrepreneurship education on Generation Z
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
This thesis is based on measuring the effectiveness of entrepreneurship education on Generation Z. Measurements are made underlining the extent to which entrepreneurship education supports young individuals to form a positive attitude and behavior to start their own ventures, and the contribution of this education to young people's development of creativity and innovative skills in their career life is discussed. For this purpose, qualitative and quantitative analyses were applied using primary and secondary data collection methods. A sample of 201 people was surveyed. The purpose of this analysis is to determine how much Generation Z's thinking is influenced by entrepreneurship education. It examines how learning, personal development, materialistic goals and entrepreneurial aspirations interact. The research questionnaire was carefully and sensitively constructed to capture people's diverse perspectives. In order to measure the reliability and validity of the questions different statistical tests were performed including Descriptive Statistical analysis, Multiple Regression Analysis and Correlations analysis. The research survey is carefully and precisely constructed to capture the various viewpoints of people. The survey's findings showed that respondents' average scores on a wide range of questionnaire items were constantly high. This suggests that entrepreneurship education has a big impact on Generation Z's thinking. The dependability of the study questionnaire also confirmed reliable assessments of the underlying construct. The analysis's findings showed that entrepreneurship and a number of other parameters have positive relationships. These results contribute to a better comprehension of the relationship between entrepreneurship and education.
Bu tez çalışması, girişimcilik eğitiminin Z Kuşağı üzerindeki etkinliğini ölçmeye dayanmaktadır. Girişimcilik eğitiminin, genç bireylerde kendi girişimlerini başlatmak için olumlu bir tutum ve davranış oluşturmaya hangi ölçüde desteklediğinin altını çizen ölçümler yapılmış ve bu eğitimin gençlerin kariyer hayatlarında yaratıcılık ve yenilikçi beceriler geliştirmelerine katkısı tartışılmaktadır. Bu amaçla, birincil ve ikincil veri toplama yöntemleri kullanılarak nitel ve nicel analizler uygulanmıştır. 201 kişilik bir örnekleme anket çalışması yapılmıştır. Bu analizin amacı, Z Kuşağı'nın düşüncelerinin girişimcilik eğitiminden ne kadar etkilendiğini tespit etmektir. Öğrenme, kişisel gelişim, materyalist hedefler ve girişimcilik isteklerinin nasıl etkileşim içinde olduğunu incelemektedir. Araştırma anketi, insanların çeşitli bakış açılarını yakalamak için dikkatli ve hassas bir şekilde oluşturulmuştur. Araştırma anketi, insanların farklı bakış açılarını yakalamak için dikkatli ve hassas bir şekilde oluşturulmuştur. Soruların güvenilirliğini ve geçerliliğini ölçmek için Tanımlayıcı İstatistiksel analiz, Çoklu Regresyon Analizi ve Korelasyon analizi dahil olmak üzere farklı istatistiksel testler yapılmıştır. Araştırma anketi, insanların çeşitli bakış açılarını yakalamak için dikkatli ve hassas bir şekilde oluşturulmuştur. Anketin bulguları, katılımcıların çok çeşitli anket maddelerine verdikleri ortalama puanların sürekli olarak yüksek olduğunu göstermiştir. Bu da girişimcilik eğitiminin Z kuşağının düşünceleri üzerinde büyük bir etkisi olduğunu göstermektedir. Çalışma anketinin güvenilirliği de altta yatan yapının güvenilir değerlendirmelerini doğrulamıştır. Analiz bulguları, girişimcilik ile bir dizi diğer parametre arasında pozitif ilişkiler olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlar, girişimcilik ve eğitim arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunmaktadır.
Açıklama
Includes bibliographical references (leaves 62-68)
xii, 74 leaves