Disinformation, social media, and populism : emotional politics and polarization dynamics in Turkey’s 2023 presidential elections
Yükleniyor...
Tarih
2024-07-01
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Işık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This thesis explores the relationship between populist discourse and social media algorithms, examining their role in exacerbating political polarization. Its primary aim is to identify the correlation between the use of populist rhetoric and the algorithms driving social media engagement, highlighting how this relationship fosters societal divisions and benefits both platforms and political entities. Using critical discourse analysis (CDA), the thesis analyzes X (formerly Twitter) posts shared by 2023 Turkish presidential election candidates Recep Tayyip Erdoğan and Kemal Kılıçdaroğlu. In the first round of the campaign, shared posts were analyzed between 06.05.2024 and 14.05.2024. A total of 173 posts, 108 by Erdoğan and 65 by Kılıçdaroğlu, were analyzed. The full texts of these posts were obtained from X's official website. The findings reveal that posts featuring emotionally charged and popülist discourse have garnered higher views and engagement in the run-up to the 2023 presidential elections. This analysis will help to understand the political polarization in Turkey. Social media algorithms shape social interaction by strengthening populist discourses. This suggests that social media algorithms, prioritizing emotionally charged content, unintentionally promote populism. The study concludes that the design of social media platforms increases divisive content, leading to a rise in populist rhetoric among political candidates and voters.
Bu tez, popülist söylemler ile sosyal medya algoritmaları arasındaki etkileşimi ve bu etkileşimin siyasi kutuplaşmayı neden artırdığını incelemeyi amaçlamaktadır. Birincil amaç, popülist söylem ile sosyal medya etkileşimini artıran algoritmalar arasındaki ilişkiyi belirleyerek, bu ilişkinin toplumsal bölünmeyi nasıl teşvik ettiğini ve hem platformlara hem de siyasi aktörlere nasıl fayda sağladığını net bir biçimde vurgulamaktır. Tez, eleştirel söylem analizini kullanarak, 2023 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde aday olan (Mutz, 2002) Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu'nun paylaştığı X (eski adıyla Twitter) gönderilerini analiz etmektedir. Kampanyanın ilk turunda, 06.05.2024 ile 14.05.2024 tarihleri arasında Erdoğan tarafından 108 ve Kılıçdaroğlu tarafından 65 olmak üzere, paylaşılan toplam 173 gönderi incelenmiştir. Bu gönderilerin tam metinleri X'in resmi internet sitesinden alınmıştır. Bulgular, popülist söylemlerin daha fazla izlenme ve etkileşim aldığını açıkça göstermektedir. Bu durum, duygusal içerikleri önceliklendiren sosyal medya algoritmalarının farkında olmadan popülizmi teşvik ettiğini düşündürmektedir. Çalışma, sosyal medya platformlarının tasarımının duygusal söylemi desteklediğini ve bu durumun hem siyasi adaylar arasında hem de seçmen arasında popülist söylemlerin artmasına yol açarak kutuplaşmayı artırdığı sonucuna varmaktadır. Sosyal medya algoritmaları popülist söylemleri güçlendirerek toplumsal etkileşimi şekillendirir. Bu bağlamda, popülist söylemlerin ve sosyal medya algoritmalarının etkileşiminin incelenmesiyle, tez, toplumsal ve siyasi dinamiklerin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu tez, popülist söylemler ile sosyal medya algoritmaları arasındaki etkileşimi ve bu etkileşimin siyasi kutuplaşmayı neden artırdığını incelemeyi amaçlamaktadır. Birincil amaç, popülist söylem ile sosyal medya etkileşimini artıran algoritmalar arasındaki ilişkiyi belirleyerek, bu ilişkinin toplumsal bölünmeyi nasıl teşvik ettiğini ve hem platformlara hem de siyasi aktörlere nasıl fayda sağladığını net bir biçimde vurgulamaktır. Tez, eleştirel söylem analizini kullanarak, 2023 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde aday olan (Mutz, 2002) Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu'nun paylaştığı X (eski adıyla Twitter) gönderilerini analiz etmektedir. Kampanyanın ilk turunda, 06.05.2024 ile 14.05.2024 tarihleri arasında Erdoğan tarafından 108 ve Kılıçdaroğlu tarafından 65 olmak üzere, paylaşılan toplam 173 gönderi incelenmiştir. Bu gönderilerin tam metinleri X'in resmi internet sitesinden alınmıştır. Bulgular, popülist söylemlerin daha fazla izlenme ve etkileşim aldığını açıkça göstermektedir. Bu durum, duygusal içerikleri önceliklendiren sosyal medya algoritmalarının farkında olmadan popülizmi teşvik ettiğini düşündürmektedir. Çalışma, sosyal medya platformlarının tasarımının duygusal söylemi desteklediğini ve bu durumun hem siyasi adaylar arasında hem de seçmen arasında popülist söylemlerin artmasına yol açarak kutuplaşmayı artırdığı sonucuna varmaktadır. Sosyal medya algoritmaları popülist söylemleri güçlendirerek toplumsal etkileşimi şekillendirir. Bu bağlamda, popülist söylemlerin ve sosyal medya algoritmalarının etkileşiminin incelenmesiyle, tez, toplumsal ve siyasi dinamiklerin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Açıklama
Text in English ; Abstract: Turkish and English
Includes bibliographical references (leaves 114-128)
viii, 129 leaves
Includes bibliographical references (leaves 114-128)
viii, 129 leaves
Anahtar Kelimeler
Disinformation, Social media, Populism, Algorithms, Emotional politics, Dezenformasyon, Sosyal medya, Popülizm, Algoritmalar, Duygu siyaseti
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Avcı Çeken, İ. S. (2024). Disinformation, social media, and populism : emotional politics and polarization dynamics in Turkey’s 2023 presidential elections. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.