Disinformation, social media, and populism : emotional politics and polarization dynamics in Turkey’s 2023 presidential elections

dc.authorid0009-0000-0384-3415
dc.contributor.advisorKayhan Pusane, Özlemen_US
dc.contributor.authorAvcı Çeken, İnci Secemen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.otherIşık University, School of Graduate Studies, Master’s Program in International Relationsen_US
dc.date.accessioned2025-06-09T16:48:18Z
dc.date.available2025-06-09T16:48:18Z
dc.date.issued2024-07-01
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programıen_US
dc.departmentIşık University, School of Graduate Studies, Master’s Program in International Relationsen_US
dc.descriptionText in English ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 114-128)en_US
dc.descriptionviii, 129 leavesen_US
dc.description.abstractThis thesis explores the relationship between populist discourse and social media algorithms, examining their role in exacerbating political polarization. Its primary aim is to identify the correlation between the use of populist rhetoric and the algorithms driving social media engagement, highlighting how this relationship fosters societal divisions and benefits both platforms and political entities. Using critical discourse analysis (CDA), the thesis analyzes X (formerly Twitter) posts shared by 2023 Turkish presidential election candidates Recep Tayyip Erdoğan and Kemal Kılıçdaroğlu. In the first round of the campaign, shared posts were analyzed between 06.05.2024 and 14.05.2024. A total of 173 posts, 108 by Erdoğan and 65 by Kılıçdaroğlu, were analyzed. The full texts of these posts were obtained from X's official website. The findings reveal that posts featuring emotionally charged and popülist discourse have garnered higher views and engagement in the run-up to the 2023 presidential elections. This analysis will help to understand the political polarization in Turkey. Social media algorithms shape social interaction by strengthening populist discourses. This suggests that social media algorithms, prioritizing emotionally charged content, unintentionally promote populism. The study concludes that the design of social media platforms increases divisive content, leading to a rise in populist rhetoric among political candidates and voters.en_US
dc.description.abstractBu tez, popülist söylemler ile sosyal medya algoritmaları arasındaki etkileşimi ve bu etkileşimin siyasi kutuplaşmayı neden artırdığını incelemeyi amaçlamaktadır. Birincil amaç, popülist söylem ile sosyal medya etkileşimini artıran algoritmalar arasındaki ilişkiyi belirleyerek, bu ilişkinin toplumsal bölünmeyi nasıl teşvik ettiğini ve hem platformlara hem de siyasi aktörlere nasıl fayda sağladığını net bir biçimde vurgulamaktır. Tez, eleştirel söylem analizini kullanarak, 2023 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde aday olan (Mutz, 2002) Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu'nun paylaştığı X (eski adıyla Twitter) gönderilerini analiz etmektedir. Kampanyanın ilk turunda, 06.05.2024 ile 14.05.2024 tarihleri arasında Erdoğan tarafından 108 ve Kılıçdaroğlu tarafından 65 olmak üzere, paylaşılan toplam 173 gönderi incelenmiştir. Bu gönderilerin tam metinleri X'in resmi internet sitesinden alınmıştır. Bulgular, popülist söylemlerin daha fazla izlenme ve etkileşim aldığını açıkça göstermektedir. Bu durum, duygusal içerikleri önceliklendiren sosyal medya algoritmalarının farkında olmadan popülizmi teşvik ettiğini düşündürmektedir. Çalışma, sosyal medya platformlarının tasarımının duygusal söylemi desteklediğini ve bu durumun hem siyasi adaylar arasında hem de seçmen arasında popülist söylemlerin artmasına yol açarak kutuplaşmayı artırdığı sonucuna varmaktadır. Sosyal medya algoritmaları popülist söylemleri güçlendirerek toplumsal etkileşimi şekillendirir. Bu bağlamda, popülist söylemlerin ve sosyal medya algoritmalarının etkileşiminin incelenmesiyle, tez, toplumsal ve siyasi dinamiklerin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.en_US
dc.description.tableofcontentsCAUSAL MECHANISMen_US
dc.description.tableofcontentsHISTORICAL BACKGROUND, SOCIAL MEDIA AND POPULISen_US
dc.description.tableofcontentsSOCIAL MEDIA AND POLITICS IN TURKEYen_US
dc.description.tableofcontentsPOLITICAL ENGAGEMENT ON SOCIAL MEDIAen_US
dc.description.tableofcontentsPOPULIST COMMUNICATION ON SOCIAL MEDIAen_US
dc.description.tableofcontentsThe Material Dimensionen_US
dc.description.tableofcontentsThe Political Dimensionen_US
dc.description.tableofcontentsThe Symbolic Dimensionen_US
dc.description.tableofcontentsERDOĞAN AND KILIÇDAROĞLU ON SOCIAL MEDIAen_US
dc.description.tableofcontentsDISCOURSE TOPIC 1: EMOTIONAL POLITICSen_US
dc.description.tableofcontentsAn Inclusionary Approachen_US
dc.description.tableofcontentsAn Exclusionary Approachen_US
dc.description.tableofcontentsEmotional Bond and Local Solidarityen_US
dc.description.tableofcontentsDISCOURSE TOPIC 2: GLORIFICATION OF THE COUNTRY, PERSONALITIES AND HISTORICAL EVENTSen_US
dc.description.tableofcontentsSelf-Glorificationen_US
dc.description.tableofcontentsGlorification of Historical Personalities and Eventsen_US
dc.identifier.citationAvcı Çeken, İ. S. (2024). Disinformation, social media, and populism : emotional politics and polarization dynamics in Turkey’s 2023 presidential elections. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/6434
dc.identifier.yoktezid904652
dc.institutionauthorAvcı Çeken, İnci Secemen_US
dc.institutionauthorid0009-0000-0384-3415
dc.language.isoenen_US
dc.publisherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDisinformationen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectPopulismen_US
dc.subjectAlgorithmsen_US
dc.subjectEmotional politicsen_US
dc.subjectDezenformasyonen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectPopülizmen_US
dc.subjectAlgoritmalaren_US
dc.subjectDuygu siyasetien_US
dc.subject.lccJF1001 .A93 2024
dc.subject.lcshElections -- Turkey -- 21st century.en_US
dc.subject.lcshSocial media -- Political aspects -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshCommunication in politics -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshMass media and public opinion -- Turkey.en_US
dc.titleDisinformation, social media, and populism : emotional politics and polarization dynamics in Turkey’s 2023 presidential electionsen_US
dc.title.alternativeDezenformasyon, sosyal medya ve popülizm: Türkiye’nin 2023 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde duygu siyaseti ve kutuplaşma dinamiklerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublicationen_US

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Disinformation_social_media_and_populism_emotional_politics_and_polarization_dynamics_in_Turkeys_2023_presidential_elections.pdf
Boyut:
1.46 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: