Başlık için Sosyal Bilimleri Enstitüsü / Graduate School for Social Sciences listeleme
Toplam kayıt 450, listelenen: 162-181
-
Evaluation of innovativeness of Turkey with respect to European Union integration
(Işık Üniversitesi, 2003)This thesis consists of four main parts. The first part presents information about the definition and classification of innovation. Product innovation, process innovation, technical innovation, administrative innovation, ... -
Evli bireylerde evlilik doyumu, aldatma eğilimi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2020-05-21)Amaç: Bu çalışmanın amacı, evli bireylerin evlilik doyumları, aldatma eğilimleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Yöntem: Bu araştırmanın örneklemi, 20 ve 70 yaş arasında en az bir yıldır evli ... -
Evli bireylerde mizah tarzlarını yordamada bağlanma stilleri ve aleksitiminin rolü
(Işık Üniversitesi, 2021-06-16)Amaç: Bu araştırmanın amacı, yetişkin bireylerdeki bağlanma stilleri, aleksitimi, mizah tarzları arasındaki ilişkiyi incelemek ve bağlanma stilleri ile aleksitiminin birlikte mizah tarzları üzerindeki yordayıcı etkisini ... -
Evli bireylerde, problem çözme becerisi ve evlilik doyumu ile somatizasyon arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2019-05-20)Amaç: Bu araştırma, evli bireylerde problem çözme becerileri ve evlilik doyumu arasındaki ilişkide, somatizasyonun aracı rolünü incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma, 282 kadın, 155 erkek olmak üzere toplamda 437 ... -
Evli bireylerin bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin psikolojik iyi oluşları ve evlilik doyumları ile ilişkisinin incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2016-06-25)Bu araştırmada, evli bireylerin, bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin evlilik doyumları, psikolojik iyi oluşları ve sosyodemografik değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma, İstanbul ilinde yaşayan ... -
Evli kadınlarda evlilik yaşı ve evlenme biçiminin evlilik doyumu ve depresyon düzeyine olan etkisi
(Işık Üniversitesi, 2019-06-19)Amaç: Bu çalışmada evli kadınların evlenme yaşı ve evlenme biçiminin depresyon ile evlilik doyumu üzerindeki ilişkisinin ve depresyonun evlilik doyumu üzerindeki aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: İstanbul ... -
Evlilik doyumunun öncülleri ve sonuçları: depresyon, kaygı, erken dönem uyumsuz şemalar
(Işık Üniversitesi, 2018-06-05)Amaç: Bu araştırma evlilik doyumunun erken dönem uyumsuz şemalar, depresyon ve kaygı belirtileri ile ilişkisini incelemeyi ve algılanan sosyal desteğin evlilik doyumu ile depresyon ve kaygı arasındaki ilişkide aracı rolünü ... -
Evlilik doyumunun sosyotropi-otonomi kişilik özellikleri ve problem çözme becerisi ile ilişkisi
(Işık Üniversitesi, 2019-01-14)Amaç: Bu çalışmanın amacı evli bireylerin evlilik doyumlarının sosyotropi-otonomi kişilik özellikleri ve problem çözme becerisi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu yolla, evlilik doyumunu etkileyen kişilik özellikleri ve ... -
Evlilik uyumunu yordamada narsistik kişilik özelliklerinin ve bağışlayıcılığın rolü
(Işık Üniversitesi, 2020-05-20)Bireylerin kişilik özelliklerinin evlilik uyumu ile yakından ilişkili olduğu bilinmektedir. Kişiler arası problemler ile karakterize olan narsistik kişilik özelliklerinin, evlilik uyumu üzerindeki etkisi literatürde göze ... -
Evlilik uyumunu yordamada psikolojik iyilik hali ve cinsel doyumun rolünün incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2021-06-10)Son yıllarda artan boşanma oranlarıyla beraber çiftler arasındaki evlilik uyumu ve çiftler arasında evlilik uyumunu etkileyen faktörler hakkında yürütülen çalışmaların sıklığı ve önemi artmıştır. Bireylerin psikolojik iyi ... -
Examination of the relationship between attitude and perceived usability of software in a context-driven specific scenario
(Işık Üniversitesi, 2008)Literature regarding human and computer interaction is enormous in size. Since computers have strated to play an important role in our everyday life, researchers have focused om improving the interaction between these two ... -
An exploratory research among fashion business leaders and neuromarketing company executives on the perception of applied neuromarketing
(Işık Üniversitesi, 2020-01-20)Since almost two decades conditions that influence consumer purchase behaviour keep on changing in a dynamic manner which result in faster, better, more accurate and more precise managerial decisions’ necessity that are ... -
An exploratory study on the dynamics of localization of renewable energy industry among the managers of a leading company
(Işık Üniversitesi, 2019-05-22)Utilizing localization as a strategy has increased especially in the energy sector due to the ever-growing need for being sufficient for survivability and sustainability. Governments have started to take energy needs into ... -
Faaliyet tabanlı maliyetleme yöntemi ve güncel bir uygulama
(Işık Üniversitesi, 2018-04-09)Yükselen rekabet ortamında firmalar, maliyetlerini giderek azaltma eğilimi içeresindedirler. Maliyetlerin azaltılması amacı doğrultusunda ise öncelikle, maliyetlerin doğru olarak tespiti önem taşımaktadır. Maliyetlerin ... -
Factors affecting consumer attitude in permission based mobile marketing: an empirical study for Turkey
(Işık Üniversitesi, 2008)This dissertation studies mobile marketing, the permission and user attitude for acceptance of mobile services by consumers accessed mainly by mobile phones. The objective is to analyze the factors affecting consumer ... -
Factors affecting research and development (R&D) collaboration of multinational enterprises (MNEs) and their local partner firms : a case study of Turkish automotive industry
(Işık Üniversitesi, 2009)This thesis focuses on disclosing the factors that affect the Research and Development (R&D) collaboration between Multinational Enterprises (MNEs), and their Turkish partner firms, in the automotive industry. Following ... -
Factors affecting understanding and applications of branded housing project marketing around the İstanbul metropolitan area
(Işık Üniversitesi, 2015-01-28)Marketing is a very important issue to corporate success in today’s competitive business environment. Company’s growth and success can be strongly influenced by marketing practices. Developing marketing strategies can ... -
Factors encouraging and hindering a wider acceptance and more frequent utilization of mobile payment systems an empirical study among mobile phone subscribers in Turkey
(Işık Üniversitesi, 2021-06-21)Considering the technological development in mobile payment technology, and extensive literature of technology adoption models; the current state of the related field needs to be examined in more detail to better understand ... -
Factors influencing the customer purchase decision in B2B markets: a survey
(Işık Üniversitesi, 2021-05-03)This thesis aims to understand the factors influencing customer purchase decision in B2B markets. Particularly, the mechanisms ensuring the continuity of business relationship between two types of companies namely: the ... -
The factors that affect the company's b2b overall use throughout the b2b portal transactions and a survey in Turkey
(Işık Üniversitesi, 2007)This study concentrates on B2B (Business to Business) electronic commerce which is used by many companies in Turkey for purchasing and selling goods over the internet by connecting B2B portals. It is known that during the ...