Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
Plastik sanatlarda resim ve illüstrasyon
(Işık Üniversitesi, 2014-09-12)
İllüstrasyon, eski çağlardan bu yana çeşitli yönelim ve ihtiyaçlardan doğmuştur ve varlığını hala sürdürmektedir. Günümüzde ise, iletilmek istenen mesajı en basit ve hızlı şekilde anlatabilmemize yardımcı olan bir sanat ...
Epikür ve Freud yaklaşımları bağlamında Avrupa sanatında yemek ve haz ilişkisi
(Işık Üniversitesi, 2014-09-15)
İnsan varlığının, sürdürülebilme gereklerinden en ilkelidir yemek yeme eylemi. Yapılan araştırmalar, ilk insanların, önce topladıklarını, sonra avladıklarını yediğini ortaya koymuştur. Ateşle uygarlığın yolu adımlanmaya ...
Sanatta ve sı?yasette sensorium kavramı ve katılımcıya do?nu?s?en izleyı?ci
(Işık Üniversitesi, 2014-09-15)
Sanat ve siyaset, öznelerin, nesnelerin bağlı oldukları tecrübe alanının şekillendirilmesidir. Siyaset kadar sanat da var olabilmek için gören, duyan, algılayan ‘izleyicilere’ ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı, sanat ve ...
Caravaggio'nun eserlerinde vahşetin görselliği
(Işık Üniversitesi, 2014-09-15)
Barok resim sanatının ustalarından kabul edilen Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610), yoğun gölge ışık kullanımı, özellikle içerisinde dehşet, vahşet ve cinayet olan Katolik ve mitolojik hikayeleri dondurulmuş ...
Sanatta mahremiyet alanı olarak "oda" kavramı
(Işık Üniversitesi, 2014-06-14)
Bu tezin temel amacı, mahrem alan ve oda kavramı ilişkisini, farklı sanatsal disiplinlere ait başlıklar altında ve sanat eserleri üzerinden çözümlemelerle sunmaktır. İlk olarak geniş anlamda mahremiyet kavramı tanımlanmıştır. ...
Cihat Burak'ın resimlerinde hayal ve mizah
(Işık Üniversitesi, 2014-04-21)
Bireyin algısına kılavuzluk eden, hayallerdir. Nesnenin ilişkiler sistemi, hayali için de geçerlidir. Nesnenin anlatımı, hayalde karışık, düşüncede ise nettir. Bu karışık yapı dolayısıyla da hayal, düşünceyi de özünde ...
Merleau-Ponty, Sartre ve Lacan'ın yaklaşımları ekseninde sanatta 'bakış'
(Işık Üniversitesi, 2014-09-15)
Bu tezin temel amacı, Merleau-Ponty, Sartre ve Lacan’ın sanatta ‘bakış’ görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bunu yaparken de, sanattaki ‘bakış’ın değişkenliğini; çağa,zamana, zamanın ruhuna dönük biçimlenmesini anlamak, ...
Resim ve yazı diyalektiğinin günümüz açılımları
(Işık Üniversitesi, 2014-01-13)
Bu tezin temel amacı, resim-yazıların harflere evrilmesinden, alfabelerin ortaya çıkışına, daha sonra matbaanın icadı, endüstri devrimi ve günümüze kadar olan süreçte; yazının yaygınlaşması ile beraber, Doğu’da ve Batı’da ...
20. yüzyıl batı resim sanatında geometrik biçimlendirmeler
(Işık Üniversitesi, 2014-06-03)
Bu tez, genel bağlamda geometri biçim dilini kullanan akımların, hangi felsefe ve metafizik düşüncelerden nasıl etkilendiklerini açıklar. Bu etkilerin yapıtlara nasıl yansıdığı, sanatçıların ve düşünürlerin kuramsal metinleri ...
Çağdaş Türk sanatçısı Cihat Burak'ın eserlerinde kadın ve hayvan temasının kurgulanışı
(Işık Üniversitesi, 2014-04-11)
Bu yüksek lisans tezi çağdaş Cihat Burak’ın resimlerindeki kadın ve hayvan imgelerinin ortaklığı ve bu ortaklığın plastisitesi üzerinde durmuştur. Kadın, ataerkil toplumlarda hane içinde nasıl evcilleştirilmişse; hayvanın ...