Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKara Sarıoğlu, Didemen_US
dc.contributor.authorAydın Koyuncu, Hamraen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-30T04:13:02Z
dc.date.available2019-09-30T04:13:02Z
dc.date.issued2019-05-30
dc.identifier.citationAydın Koyuncu, H. (2019). Semiha Berksoy'un figürlerinde kimlik arayışı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2192
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 145-149)en_US
dc.descriptionxiii, 150 leavesen_US
dc.description.abstractSemiha Berksoy neredeyse bir asır dolu dolu geçen sanat yaşamıyla modern ve çağdaş Türk sanatının en önemli isimlerinden birisidir. Türkiye’nin ilk kadın opera sanatçısı olmasının yanı sıra tiyatro, edebiyat, sinema ve görsel sanat gibi farklı disiplinlerde de pek çok işe imza atmıştır. Tüm disiplinleri birbirine bağlayan gesamkunstwerk (tümel sanat) felsefesiyle sanat yapmıştır. Görsel sanatlarda hiçbir sanat topluluğuna ve akıma ait olmadan kendi yörüngesinde, üslup sorunu çekmeden, sanatın merkezine kendini alarak özgün bir üretim dili geliştirmiştir. Buradan hareketle tematik ve kategorik bir incelemenin yolunu açacak ortak imgeler kullanmıştır. Semiha Berksoy’un resimlerindeki imgelerin kaynağını anlamak ve bunların kullanımını değerlendirmek için eserlerin dışına çıkmak, anlam dünyasına girmek gerekmektedir. Zira kendi kişisel hayatından taşan imgelerin kaynağı anlaşıldığında portre ve otoportelerindeki anlamlar bulunmuş olur. Bu çalışmada resimlerin incelemesi yapılırken yanlış veya öznel saptamalara gidilmemesi ve imgelerin doğru kaynağına ulaşmak adına sanatçının biyografisi referans alınarak “sanatçıya dönük eleştiri” metodundan yararlanılmıştır. Sanatçının ailesine, yaşadığı yerlere, yakın çevresine ve onu besleyen tüm yaşam detaylarına dair detaylı bir okuma yapılarak bu kaynaklar çeşitlendirilmiştir. Ressam kimliğini bilimsel bir biçimde ortaya koymak adına sanatçının hayatı ve diğer sanat dallarındaki kariyeri de farklı başlıklar altında incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractSemiha Berksoy, who experienced nearly a century-long life with full of art, is one of the most important names in the field of modern and contemporary Turkish art. Besides being the first opera singer in Turkey, she put her signature under a great deal of work in various fields of art such as theatre, literature, cinema and visual arts. She performed her art with gesamkunstwerk (a unity of all the arts) philosophy combining all fields of art together. She created a unique productive language on her own path by putting herself to the center of art without participating any art communities and movements in visual arts and without having no problem with her style. From this point of view she used common images which would give way to thematic and and categorical study. Going beyond the paintings and being involved in her semantic world are necessary to comprehend the source of images in Semiha Berksoy’s paintings and to consider the use of these. Because when the source of the images reflecting her own personal life is taken into consideration, the sound in her portrait and self-portrait starts to make sense. In this search; on analysing the paintings, it is important not to make misguided and personal determinations. “Artist-directed criticism” method was used by paying regard to artist’s own biography to get through to source of the figures. These sources were varied with reading detailed information about artist’s family life, her surrondings, her close friends and the things that fed the artist through her whole life. Artist’s private life and the career she built in other fields of art were analysed under the name of different subjects to make her “ artist identity” clear in a scientific way.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsSemiha Berksoy’un Yaşamı ve Sanat Hayatıen_US
dc.description.tableofcontentsÇocukluğu, Ailesi ve Eğitim Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsBerksoy’un Opera, Resim ve Tiyatro ile Buluşmasıen_US
dc.description.tableofcontentsBerlin Yıllarıen_US
dc.description.tableofcontentsAnkara Yıllarıen_US
dc.description.tableofcontents1949-2004 Yıllarıen_US
dc.description.tableofcontentsNazım Hikmet ve Mezardan Gelen Mektupen_US
dc.description.tableofcontentsYaşama Vedaen_US
dc.description.tableofcontentsPortre ve Otoportreen_US
dc.description.tableofcontentsPortrenin Tarihsel Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsOtoportrenin Tarihsel Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsSemiha Berksoy’un Resim Sanatına Yaklaşımı ve Sembol Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsTümel Sanat (Gesamkunstwerk)en_US
dc.description.tableofcontentsDışavurumculuk (Ekspresyonizm)en_US
dc.description.tableofcontentsArt Bruten_US
dc.description.tableofcontentsFovizimen_US
dc.description.tableofcontentsSembolizmen_US
dc.description.tableofcontentsAnne-Kadın-Çocuken_US
dc.description.tableofcontentsAnka Kuşu (Simurg, Phoenix)en_US
dc.description.tableofcontentsKader Çizgisien_US
dc.description.tableofcontentsAşk ve Ölümen_US
dc.description.tableofcontentsKutluğ Ataman “Semiha b.unplugged” Filmien_US
dc.description.tableofcontentsYatak Odası ve Halüsinasyon Duvarıen_US
dc.description.tableofcontentsSemiha Berksoy’un Figür, Portre ve Otoportre Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsAnne-Kadın-Çocuken_US
dc.description.tableofcontentsAnka Kuşuen_US
dc.description.tableofcontentsOtoportreleren_US
dc.description.tableofcontentsKader Çizgisien_US
dc.description.tableofcontentsAşk ve Ölümen_US
dc.description.tableofcontentsNazım Hikmeten_US
dc.description.tableofcontentsDeğerlendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSemiha Berksoyen_US
dc.subjectResimen_US
dc.subjectTümel sanaten_US
dc.subjectPortreen_US
dc.subjectOtoportreen_US
dc.subjectİmgeen_US
dc.subjectPaintingen_US
dc.subjectGesamkunstwerken_US
dc.subjectPortraiten_US
dc.subjectSelf-portraiten_US
dc.subjectImageen_US
dc.subject.lccND873.B475 A93 2019
dc.subject.lcshWomen painters -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshArt -- Turkey -- 20th century.en_US
dc.titleSemiha Berksoy'un figürlerinde kimlik arayışıen_US
dc.title.alternativeIdentity seek in the figures of Semiha Berksoyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAydın Koyuncu, Hamraen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess