Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHızal, Meriçen_US
dc.contributor.authorGenç Çuhadaroğlu, Ferzanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-30T23:20:03Z
dc.date.available2019-09-30T23:20:03Z
dc.date.issued2019-05-27
dc.identifier.citationGenç Çuhadaroğlu, F. (2019). Doğu batı ikilemi bağlamında özgün bir duruş olarak Balkan Naci İslimyeli'nin sanatı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2197
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 140-148)en_US
dc.descriptionxx, 149 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, çağdaş bir Türk sanatçısı olan Balkan Naci İslimyeli’nin eserleri, Doğu Batı ikilemi problematiği çerçevesinde ele alınarak incelendi. Tarihsel bir süreç içinde sanatçının tüm dönemlerinde verdiği eserleri, tematik diziler halinde ele alındı. Farklı dönemlerinde verdiği eserlerinin her bir grubunda ayrı bir konseptte ayrı bir sorunsala değinen sanatçının, her serisi kendi içinde değerlendirildi. Konuyla ilgili eserleri seçilerek bu eserlerdeki Doğu’ya ait geleneksel kavramlar araştırıldı. Bu çalışmalar sonucunda, Balkan Naci İslimyeli’nin sanatına, 1950’li yıllarda Türk sanatçılarının tuvallerine de farklı şekillerde yansıyan, minyatür, hat, yazı resim gibi geleneksel sanatların ve halk hikayelerinin yansımaları saptandı. 1971 yılından günümüze, tüm profesyonel sanat üretim sürecinde ortaya koyduğu yapıtlar ele alındığında, göçmen bir aileden gelen sanatçının hemen tüm yapıtlarında, geleneğe bağlı kaldığı ancak bunu Türk çağdaş sanatına hizmet edecek ve yönlendirecek modern bir söyleme dönüştürerek kullandığı gözlemlendi. Tanzimat dönemiyle, Türk edebiyatında yerini almaya başlayan Doğu Batı çatışması ve Avrupa cephesinde de Samuel Huntington gibi tarihçilerin şövenist yaklaşımlarıyla moderniteyi kendi tekellerine alma eğilimleri, Doğu ile Batıyı kültürel olarak aynı düzeye gelmelerinin imkansız olduğuna toplumları inandırma çabaları, günümüzde bir çok aydın tarafından da sorgusuzca kabullenmeye başlanmıştır; oysa ki insanlık tarihi bir çok güçlü imparatorluğun sonunu görmüş, insanlar için çok uzun sanılan yüzyılların, insanlık tarihi açısından o kadar da uzun olmadığı göz ardı edilmiştir. Tüm eserlerin nitel araştırma yöntemleri ile incelenmesi ve Doğu Batı ikilemi konusunda yapılan literatür araştırmaları sonucunda, Doğu ile Batı’nın yüzyıllara dayanan ve her iki halka dayatılmaya çalışılan dini ve siyasi boyutlarına rağmen Balkan Naci İslimyeli’nin, ikilem ya da çatışma söylemlerine bir antitez oluşturacak nitelikte, eserlerini Doğu ve Batı’nın bir sentezi olarak ortaya koyduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the works of Balkan Naci Islimyeli, a Turkish contemporary artist, were examined in the framework of East West dilemma problematic. In a historical process, the artist's works in all periods were handled in the form of thematic sequences. In each group of works that he gave in different periods, a different concept was discussed in each series. His works on the subject were selected and traditional concepts related to the East were investigated. As a result, the reflections of traditional arts such as miniature, calligraphy and painting were reflected in the art of Balkan Naci İslimyeli, which was also reflected in the canvases of other Turkish artists in the 1950s. Considering his works since 1971 and all the professional art production process, it was observed that the artist, who came from an immigrant family, in almost all of his works, remained committed to the tradition but converted it into a modern narrative, which would serve and guide Turkish contemporary art. The East-West conflict, which began to take its place in Turkish literature during the Tanzimat period and the tendencies of historians such as Samuel Huntington on the European front to adopt modernity to their own monopoly and the efforts to convince societies that it was impossible for them to come to the same level as the West, have been unquestionably accepted by many intellectuals; however, the history of mankind has seen the end of many powerful empires and it has been overlooked that the centuries, which are believed to be too long for human beings, are not so long in terms of human history. Having examined all of the works using qualitative research methods combined with the results of all literature research regarding the East West dilemma and despite all the known religious and political dimensions of East West over centuries together with the efforts to impose such on communities, it has been synthesized that Balkan Naci Islimyeli has been presenting his works as s synthesis of West and East, which also constitute characteristics as antithesis to the discourse of the dilemma or conflict.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmanın Konusu, Kapsamı ve Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmada İzlenen Yöntemen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmayı Destekleyen Kaynaklaren_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyeli Kimdir?en_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyeli’nin Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyeli’nin eserlerinin Doğu Batı İkilemi Bağlamında Yorumlanması, Gelişim Aşaması İçindeki Duraklaren_US
dc.description.tableofcontentsKent Masalları (1970-1973)en_US
dc.description.tableofcontentsÇöküş (1974-1980), Suya Çizilmiş Şeyler (1974-1980) Bir Yıkımın Mimarisi (1978-1980)en_US
dc.description.tableofcontentsGezginler Gece Yüzleri (1980-1984)en_US
dc.description.tableofcontentsPentimentolar (1981-1988)en_US
dc.description.tableofcontentsHava Su Toprak Ateş (1988-1989)en_US
dc.description.tableofcontentsSır (1990)en_US
dc.description.tableofcontentsDeli Gömleği (1990-1991)en_US
dc.description.tableofcontentsİz (1991)en_US
dc.description.tableofcontentsFotoğraflar, Bir Ev Kadınının Fotoromanıen_US
dc.description.tableofcontentsSöz (1993-1994)en_US
dc.description.tableofcontentsThe Steps (Adımlar) (1995)en_US
dc.description.tableofcontentsEnstalasyonlaren_US
dc.description.tableofcontentsSuç (1995)en_US
dc.description.tableofcontentsSuret (1998)en_US
dc.description.tableofcontentsDéjà vu (2000)en_US
dc.description.tableofcontentsZaman-sız (2001-2002)en_US
dc.description.tableofcontentsMatah (2006)en_US
dc.description.tableofcontentsZifir (2006)en_US
dc.description.tableofcontentsGizli İşler (2007)en_US
dc.description.tableofcontentsTuhaflıklar Tarihi (2008)en_US
dc.description.tableofcontentsMakas Psikolaj (2008)en_US
dc.description.tableofcontentsAfrika Karayazı (2009)en_US
dc.description.tableofcontentsHava Su Toprak Ateş – İstanbul (2010)en_US
dc.description.tableofcontentsKara Tahta – Sahipsiz Gölge (2011)en_US
dc.description.tableofcontentsKozmos ve Toz (2013)en_US
dc.description.tableofcontentsArka Yüz (2014)en_US
dc.description.tableofcontentsBir Şey Söyle (2015)en_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyeli’nin Sanatında Ana Temalar Olarak Kavramsal Çıkış Noktalarıen_US
dc.description.tableofcontentsGöçen_US
dc.description.tableofcontentsBellek ve Aidiyeten_US
dc.description.tableofcontentsÇok Yönlülüken_US
dc.description.tableofcontentsTek Yönlülüken_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyeli’nin Yapıtlarında Kullandığı, Teknik ve Plastik Unsur Olarak Görsel Anlamda Temel Oluşturan Ana Başlıklaren_US
dc.description.tableofcontentsGiysileren_US
dc.description.tableofcontentsPortreleren_US
dc.description.tableofcontentsGölgeleren_US
dc.description.tableofcontentsKolajen_US
dc.description.tableofcontentsKaligrafien_US
dc.description.tableofcontentsFotoğraflaren_US
dc.description.tableofcontentsPerformansen_US
dc.description.tableofcontentsDoğu Batı İkilemi Bağlamında Balkan Naci İslimyeli’nin Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaşlık Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsDoğu ve Batı İkilemi, Sanata Yansımalarıen_US
dc.description.tableofcontentsBir Antitez Olarak Balkan Naci İslimyeli’nin Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsBir Sentez Olarak Balkan Naci İslimyeli’nin Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsDoğu Değerlerine Eleştirel Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsBatı Değerlerine Eleştirel Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsSanatçının Sanata Bakışı: Sanatçıyla Söyleşien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBalkan Naci İslimyelien_US
dc.subjectÇağdaş Türk sanatıen_US
dc.subjectDoğu batı ikilemien_US
dc.subjectDoğu batı sentezien_US
dc.subjectGeleneksel sanaten_US
dc.subjectEast and west dilemmaen_US
dc.subjectEast and west synthesisen_US
dc.subjectTraditional arten_US
dc.subjectTurkish contemporary arten_US
dc.subject.lccND873.I8 G46 2019
dc.subject.lcshPainters -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshPainting, Modern -- 21th century -- Turkey.en_US
dc.titleDoğu batı ikilemi bağlamında özgün bir duruş olarak Balkan Naci İslimyeli'nin sanatıen_US
dc.title.alternativeBalkan Naci Islimyeli’s art as a unique attidue in the context of east and west dilemmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGenç Çuhadaroğlu, Ferzanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess