Ara
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-10
Kişiye özel fiyat teklifinde kullanılan mesaj çerçevelemenin internet üzerinden satın alma karar sürecine etkisi
(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2012-12-01)
Yapılan araştırmada, kişiye özel fiyat teklifinin içeriğinde kullanılan farklı mesaj çerçevelemelerinin, internette, satın alma sürecine etkisi araştırılmıştır. Satın alma süreci küme teorisi çerçevesinde tanımlanmıştır. ...
Tracing back the signs of complexity thinking in management: Mary Parker Follett re-visited
(PressAcademia, 2015-09-29)
The modernist stream of thought had immensely influenced the theories of organizational management in the early twentieth century. Equilibriumoriented and universally valid reductionist approaches viewed organizations as ...
Impact of involvement and cognitive load on affective responses to advergames and in-game advertising
(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2016-11-30)
It has been long known that there are different ways of communicating promotional messages with branded entertainments. Among all, the two of them are notable; communicating the message through advergames and integrating ...
Mental accounting and risk perception in the context of behavioral finance: an empiral evidence in Marmara University
(Marmara Üniversitesi, 2019-06-30)
With the prevalence of behavioral approaches to the consumption – and investment-based decisions of individuals, the mental coding of gains and losses employing the value function of prospect theory has been studied ...
Türkiye’de KDV iade sürecine ilişkin yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri
(PressAcademia, 2019-07-30)
Amaç- Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye’de KDV iade sürecine ilişkin yaşanılan sorunların neler olduğunun tespit edilerek bu sorunlara ilişkin ne gibi çözüm önerileri sunulması gerektiğini ortaya koymaktır. Yöntem- Bu ...
Turkish consumers’ perception on organic food: an analysis for Turkish case
(PressAcademia, 2019-07-30)
Purpose- The purpose of this research is to perceive and determine the reasons for buying and deterrents for not buying organic products; and to see if modifications in deterrents can increase purchase of organic products ...
Economic value added and corporate firm value implications
(PressAcademia, 2018-12-30)
Purpose - Recent studies focus on the corporate firm value and relation with financial parameters. This study reveals the interaction between economic value added on corporate firm value and specific financial parameters ...
Örgüt ve yönetimde makina metaforunun açmazları: 'Interregnum'da ontolojik ve epistemolojik yenilenme
(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2016-06-11)
Newton paradigmasının filtresinden dünyaya bakan modernist düşünce akımı nesnel ontoloji ve buna bağlı olarak gelişen mekanik epistemoloji ve enstrümantal praksiyoloji varsayımı altında örgütleri birer makina olarak tasavvur ...
Determinants of Bitcoin prices
(PressAcademia, 2019-12-30)
Purpose - The increase in the popularity of cryptocurrency market, various literature figure out the macroeconomic factors that effect the price movements of cryptocurrencies. This research aims to identify the interaction ...
Yaratıcı sınıfın şehirlerde yaşam ve iş yeri tercihleri: İstanbul örneği
(PressAcademia, 2016-04-01)
Yaratıcı Sınıf Kuramı ekonomik gelişmenin öncüsü olarak işlerden, mesleklerden veya şirketlerden ziyade, kişileri ortaya koyan, iyi gelişmiş insan sermayesini ekonomik büyümenin ana etkenlerinden biri olarak kabul eden ...