Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
The success of freemium business model: multiple case studies of industry leaders
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, 2022-07-19)
Freemium, ücretsiz ve premium sürümlerin bir arada sunulduğu “free” ve “premium” terimlerinin birleşimi ile ortaya çıkmış bir kavramdır. Freemium iş modeli, son zamanlarda çevrimiçi pazarlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. ...
KÜMİ FRS İLE MSUGT/VUK uygulamaları arasındaki farklılıklar ve bir uygulama
(PressAcademia, 2021-07-30)
Amaç- KÜMİ FRS, AB kriterleriyle uyumlu; küçük ve mikro işletmelerin yararlanması açısından ortaya çıkarılmış finansal raporlama standartlarıdır. AB’nin 2013 yılında belirlemiş olduğu küçük ve mikro işletme tanımına göre ...
Shelby D. Hunt: pazarlama bilimine katkıları
(Yusuf Öcel, 2021-07-30)
Shelby D. Hunt, pazarlama bilimindeki öncü çalışmaları ile tanınan dünya çapında bir teorisyen ve pazarlama araştırmacısıdır. Hunt 50 yıldan fazla süredir 400’e yakın akademik çalışmayla pazarlama literatürüne önemli ...
Zorunlu deneti̇m fi̇rması ve denetçi̇ rotasyonu üzeri̇ne bi̇r değerlendi̇rme: li̇teratür i̇ncelemesi
(PressAcademia, 2023-02-01)
Amaç- Bu çalışmanın amacı, zorunlu denetim firması ve denetçi rotasyonunun denetim kalitesi ve denetçi bağımsızlığı üzerindeki etkilerini literatür araştırmasına dayanarak incelemektir. Yöntem- Bu çalışma dış denetim ...
Endüstri̇ 4.0'in i̇zi̇nde vergi̇ yöneti̇mi̇nde yeni̇ paradi̇gma: vergi̇ yöneti̇mi
(PressAcademia, 2023-02-01)
Amaç- Vergi idaresi 2000’li yıllarda küresel olarak Endüstri 4.0’ın izinde kağıt esaslı ve kısmen manüel süreçlerden dijitalleşmekte ve idarenin ve devletin mükelleflerle daha fazla bilgi paylaşımı ve ileri analitik araçların ...
Türk vergi sisteminde dijital dönüşümde önemli bir dönem: 2017-2021
(Işık Üniversitesi Yayınları, 2023-04-10)
Dijitalleşme 2020’li yıllarda hayatımızın temel kolaylaştırıcılarından birini oluşturmaktadır. Bu makalenin amacı, ülkemizin dijital dönüşüm yolculuğunda öncü bir rol oynayan Türk vergi idaresi (GİB)’nin 2017-2021 döneminde ...
Yeni dijital çağ
(Işık Üniversitesi Yayınları, 2023-04-10)
Alvin Toffler toplumların üç aşamadan geçerek son haline evirildiğini savunmaktadır. İlk dalga tarım toplumlarını, ikinci dalga sanayi devrimini, üçüncü dalga ise bilgi (enformasyon) toplumunu işaret etmektedir (Toffler, ...
Şirketlerin toplumsal cinsiyet eşitliği ilkelerine bağlılık beyanları ile uygulamaların beyanlarla uyumu
(Işık Üniversitesi Yayınları, 2023-10-25)
Bu araştırmada, seçili beş (Borusan, Odeabank, Anadolu Hayat Emeklilik, Garanti BBVA, Tüpraş) ulusal ve küresel ölçekli şirketin Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında yer alan toplumsal cinsiyet ...
Geçmişten günümüze pazarlama sistemi düşünce okulu
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2021-12-31)
Pazarlamanın akademik bir düşünce olarak kabul görmesi 20.yy’ın başlarına dayanmaktadır. Pazarlamayla alakalı konu ve problemlerin zaman içindeki değişimi pazarlama alanında farklı düşünce okullarının ortaya çıkmasına neden ...