Yazar "Uyan Dur, Banu İnanç" için SBE - Tez Koleksiyonu | Görsel İletişim Tasarımı / Visiual Communication listeleme
-
1950'den günümüze basın reklamlarında kadın imgesinin göstergebilim açısından incelenmesi
Ergün, Gül (Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de 1950’li yıllardan günümüze, kadınların yer aldığı basın reklamlarına derinlemesine bir bakış açısı getirebilmek ve bunu göstergebilim inceleme yöntemlerinin ışığı altında yapmaya çalışmaktır. ... -
Hareketli grafik tasarımda minimalizm
İlbars, Elif (Işık Üniversitesi, 2019-01-17)19. yüzyıl ortalarında ortaya çıkan minimalizm akımında, öze ulaşmayı engelleyen her türlü fazlalıktan kurtulmak istenmiş ve bu nedenle sanat ve tasarım alanlarında indirgemeci bir tutum izlenmiştir. Bu indirgemeci tutumun ... -
Okul öncesi özel eğitim çocuklarına yönelik mobil uygulamaların görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi
Doğan, Ayça (Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Bu tez çalışması, okul öncesi eğitim çağında olan özel gereksinimli çocuklara doğrudan öğretim yöntemiyle akademik öncesi becerilerin öğretileceği mobil uygulama tasarımı için yapılan araştırmayı içermektedir. Türkiye’deki ... -
Oyunlaştırma temelli mobil uygulamalarda arayüz tasarımı
Şen, Baran (Işık Üniversitesi, 2019-08-09)Oyun, insanı hatta bütün canlıları yaşama hazırlayan, belli beceri ve yetenekleri edinmesini sağlayan eğlenceli ve gönüllü bir eylemdir. Oyun unsurlarının kullanılarak motivasyonu artırma düşüncesiyle ortaya çıkan oyunlaştırma, ... -
Pazarlama ve marka yönetiminde görsel hikâye anlatımı
Güloğlu, Begüm (Işık Üniversitesi, 2021-06-18)Görsel hikâye anlatımı çeşitli iletişim araçlarıyla hikâyeleri görsel yollar ile anlatmaktır. Görsel hikâye anlatımı insanın ilk iletişim yollarından biridir; insan kendini yazı yazmadan önce mağara duvarlarına çizdiği ... -
Pulun işlevleri ve tasarımın işleve katkısının incelenmesi
İnce, Merve (Işık Üniversitesi, 2017-01-20)18. yy’da, insanlığın en işlevsel iletişim ve haberleşme aracı haline gelen posta hizmetlerinin daha etkin halde sürdürülebilmesi adına ortaya çıkan pul, ilk olarak 1840’de kullanılmaya başlanmıştır. Posta gönderilerindeki ... -
Üç boyutlu marka karakteri tasarımında kişilik arketiplerinin incelenmesi
Akbudak, Sadi (Işık Üniversitesi, 2020-04-03)Günümüzde markaların farklılaşmak için oluşturdukları marka kişiliği kavramı markanın sürekli ve sürdürülebilir olması açısından büyük bir önem taşımaktadır. Marka kişiliğinin hedef kitle ile iletişimi markanın başarısını ... -
Yayın illüstrasyonlarında görsel hikaye anlatımı
Gökçen, Namık Kaan (Işık Üniversitesi, 2020-09-02)Yayın illüstrasyonları günümüzde basılı ve dijital yayınlarda metnin içeriğiyle ilişkili görsel hikaye anlatıcısıdır. Görsel hikaye anlatımı çoklu sahnelerin dışında tek bir görsel ile hikayeyi etkili bir biçimde ...